اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

افتتاح بازارچه صنایع‌دستی در تپه هگمتانه/ نمایشگاه صنایع‌دستی در باغ نظری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از افتتاح بازارچه صنایع‌دستی در تپه هگمتانه و نمایشگاه صنایع‌دستی در باغ نظری خبر داد.

افتتاح بازارچه صنایع‌دستی در تپه هگمتانه/ نمایشگاه صنایع‌دستی در باغ نظری

علی مالمیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن تبریک فرارسیدن روز جهانی صنایع‌دستی و آغاز هفته صنایع‌دستی اظهار کرد: ۲۵ برنامه برای هفته صنایع‌دستی در همدان پیش‌بینی شده است.

وی از رونمایی از طرح سنتی سردر کارگاه‌های مبل منبت روستاهای اشترمل، سیدشهاب و جیجانکوه خبر داد و گفت: بازدید از کارگاه آقای کُروند پیشکسوت و کارآفرین رشته منبت در روستای اشترمل از دیگر برنامه‌های این استان در هفته صنایع‌دستی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان به برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی به مدت یک هفته در عمارت باغ نظری اشاره کرد و یادآور شد: در این هفته بازارچه صنایع‌دستی نیز در تپه هگمتانه برپا خواهد شد.

وی به تجلیل اساتید و پیشکسوتان صنایع‌دستی و بانوان کارآفرین اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقه مجازی صنایع‌دستی اصیل هنرمندان همدانی برای شرکت در مسابقات نشان ملی کشور از دیگر برنامه‌های هفته صنایع‌دستی در همدان است.

مالمیر معرفی شهرهای جهانی در بستر فضای مجازی و بازدید از روستای داویجان در رشته مرواربافی از برنامه‌های این هفته برشمرد و گفت: بررسی ماهیت روستا برای دفاع به عنوان روستای ملی مروار در سال ۱۴۰۰ و رونمایی از سند راهبردی افق ۱۴۰۴ شهر جهانی منبت و مبلمان نیز در این هفته انجام می‌شود‌.

وی از افتتاح کارگاه مرواربافی در ملایر خبر داد و عنوان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی ساخت صنایع‌دستی نفیس در رشته چوب و معرق نیز در این ایام برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان خاطرنشان کرد: افتتاح کارگاه سفال‌سازی دو روستا در شهر جهانی سفال لالجین و اعطای نشان اعتماد صنایع‌دستی به فروشگاه‌های سفال در شهر جهانی سفال نیز انجام خواهد شد.

وی نشست با تشکل‌ها و پیشکسوتان حوزه صنایع‌دستی استان با موضوع آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی برای شرایط کرونا را یکی دیگر از برنامه‌ها دانست و گفت: بازارچه بزرگ سیفیه نیز در این هفته راه‌اندازی می‌شود.

مالمیر به آغاز به کار پروژه عمرانی مجموعه کارگاهی کوثر ملایر و کارگاه آموزش صنایع‌دستی با عنوان صنایع‌دستی و پیوند نسل‌ها در تویسرکان اشاره کرد و افزود: از پیشکسوتان صنایع‌دستی در شهرستان رزن و درگزین نیز تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/۸۹۰۰۸۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول