اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

چرا ادعای مهرعلیزاده موجب رسوایی شد؟

سخنان جنجالی محسن مهرعلیزاده در دو مناظره انتخاباتی در مورد مدرک تحصیلی رئیسی و ژست دکتری مهندسی اقتصاد از دانشگاه هلند همگی خلاف از آب درآمد. نه رئیسی 6 کلاس سواد داشت و نه مهرعلیزاده دکتر اقتصاد بود.

چرا ادعای مهرعلیزاده موجب رسوایی شد؟

فارس پلاس؛ شماره ۲۸ «انتخابات پلاس»: به جملات زیر دقت کنید:

سه ادعا در مناظره اول انتخابات

اول: " من از آقای رئیسی سوال می‌پرسم شما حاضر هستید خانواده خودتان را در جاده چالوس به راننده‌ای بسپارید که گواهی نامه ندارد ولی مؤمن و متدین باشد؟ هرگز! من از جناب آقای رئیسی سوالم این است، شما از نظر کلاسیک ۶ کلاس سواد دارید- البته من احترام می‌گذارم به سواد حوزوی حضرتعالی- با این سواد نمی‌شود اقتصاد اداره کرد . . ."

دوم: " من چون دکتری مهندسی اقتصاد خوانده‌ام و در حقیقت اقتصاد را مهندسی می‌کنم، به این نتیجه رسیدم که روشی به نام الگوی حکمرانی اقتصاد اجتماعی الان در کشورهای اروپایی به ویژه در آلمان به عنوان یک کشور پیشرفته اقتصادی حاکم است . . . " 

سوم: " ... من استاندار خراسان بزرگ بودم . . . بعدا دکتری مهندسی خودم را - از دانشگاه - در دانشگاه هلند خواندم. دکتری مدیریت مالی را هم در دانشگاه تهران خواندم. عملا آنچه را که در دانشگاه خوانده‌ام در عمل هم تجربه کرده‌ام. . ."

این سه جمله محسن مهرعلیزاده در مناظره اول بود. اما سرنوشت این سه ادعا چه شد؟

خسته نشدید از این همه تهمت زدن

در حین مناظره اول تصویر مدرک دکتری رئیسی در فضای مجازی پخش شد. رئیسی هم در نوبت خود چندان این ادعا را جدی نگرفت و فقط به این جملات قناعت کرد: " یکی از دغدغه‌های مردم بی صداقتی برخی از مسؤولین است و انتظار مردم آن است که با صداقت با آنها رفتار بشود، حرف نادرست به مردم زده نشود. خیلی بد است کسی در کسوت کاندیدای ریاست جمهوری فقط برای جلب آرا یا تخریب احیانا . . . اگر این کار جواب می داد . . . در همین سالن افراد بسیاری اهانت کردند بسیار تخریب کردند. مردمی که پای صحبت‌های ما نشسته‌اند این جوانهای عزیز که دسترسی دارند، شما فکر کنید اینها خودشان بروند در سایت آموزش عالی و مدرک تحصیلی بنده یا هریک از آقایان را ببینند که چی هست؟ بعد این بد نمی‌شود برای کسی که اینجا یک ادعایی می‌کند؟ خسته نشدید از این همه تهمت زدن و اهانت زدن؟ "

یک روایت غیر رسمی هم در فضای مجازی منتشر شد. فارغ از آنکه این روایت واقعی است یا صرفا یک تصویرسازی رسانه‌ای، عبرت آموز است. برخی پیج ها و کانالها نوشتند، ما بین دو نیمه مناظره، رئیسی خطاب به مهرعلیزاده میگوید " اگر همین الان عجل شما برسد چه پاسخی در قیامت خواهید داشت؟ چرا این حرفها را زدید؟"  مهرعلیزاده هم در پاسخ گفته است که "ستاد بنده برایم نوشته بود، من هم خواندم!"

مهرعلیزاده ادعای خود را تکرار کرد

 پس از انتشار تصویر مدرک رئیسی و پاسخی که در مناظره اول به مهرعلیزاده داده شد، در مناظره دوم مهرعلیزاده بار دیگر ادعای خود را تکرار کرد! مهرعلیزاده گفت: " اگر بنده در مورد مدرک آقای رئیسی مطلبی عرض کردم مطلب حقی بود. آقای رئیسی از نظر کلاسیک ۶ کلاس درس خواندند و بعدا معادل سازی کردند و دکتری گرفتند. علم اقتصاد مثل علم شیمی، پزشکی و سایر علوم دیگر علم خاص خودش را میخواهد . . ."

رئیسی هم در پاسخ گفت: " نخیر مدرک من معادل نیست. یک مدرک سطح چهار حوزوی دارم و یک مدرک دانشگاهی است که مثل همه دانشجوها مراحل را گذرانده‌ام و تصویرش را هم دیده‌اید"

تردیدها در مورد مدرک دکتری مهندسی اقتصاد از هلند!

اما شوک ماجرا آنجا بود که تشکیک در مدرک تحصیلی مهرعلیزاده در فضای مجازی زمزمه شد. برخی مدعی شدند مدرک دکتری مهندسی اقتصاد ایشان که بارها در مناظرات به آن تکیه شد صحت ندارد.

تشکیک در مدارک تحصیلی محسن مهرعلیزاده

استعلام و پیگیری خبرگزاری فارس از دانشگاه تیلبرگ هلند نیز نشان داد مهرعلیزاده دکتری مهندسی اقتصاد از این دانشگاه ندارد.

رسوایی جدید برای کاندیدای مدعی/ مهرعلیزاده دکتری «مهندسی اقتصاد» ندارد!

دانشگاه «تیلبرگ»: محسن مهرعلیزاده تحصیلات خود را در این دانشگاه به پایان نرسانده است

محسن مهرعلیزاده به مردم دو دروغ بزرگ گفت. دروغ اول در مورد مدرک تحصیلی خودش بود و دروغ دوم در مورد مدرک تحصیلی نامزد دیگر انتخابات. مهرعلیزاده حتی اگر در مورد مدرک تحصیلی رئیسی یقین نداشت حداقل در مورد مدرک تحصیلی خود آگاه تر از همه بود که دکتری مهندسی اقتصاد از دانشگاه هلند ندارد. مهرعلیزاده حتی پس از آنکه پاسخ رئیسی را شنید و تصویر مدرک او را دید به جای عذرخواهی و دلجویی ادعای کذب خود را به نحو دیگری و با تعبیر «معادل‌سازی» که آنهم غلط بود مطرح کرد.

مهرعلیزاده دقیقا در نقطه‌ای علیه رئیسی ایستاد که ضعف اصلی خود بود. حمله به موضعی کرد که اتفاقا رقیبش در آن موضع صداقت داشت و خود دروغ گفته بود.

آنجا که صداقت به مسلخ می رود سیاست مدار به پایان عمر خود می رسد و غول شرارت متولد می شود. و اگر این شرارت علنی شود رسوایی به بار می آورد.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول