اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

تزریق بیش از ۴۸ هزار دُز واکسن کرونا در قم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم از تزریق بیش از ۴۸ هزار دُز واکسن کرونا و تداوم واکسیناسیون در قم خبر داد.

تزریق بیش از ۴۸ هزار دُز واکسن کرونا در قم

 سیامک محبی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به رتبه بیست و یکم استان قم در بین استان های کشور و بر اساس نرخ بروز بیماری در متوسط جمعیت بیان کرد: خوشبختانه روند نزولی بستری و جانباختگان هفتگی کرونا در قم ادامه دارد.

وی افزود: از مجموع ۶ هزار و ۳۱۲ مورد نمونه گیری در هفته اخیر، یک هزار و ۳۹۸ بیمار جدید کرونا در استان شناسایی شده و بررسی ها نشان می دهد روند کاهش بیماران کرونا در استان واقعی است و ناشی از کاهش نمونه گیری ها نبوده است.

رئیس مرکز بهداشت استان همچنین با اعلام این که رهگیری اطرافیان بیماران شناسایی شده در طرح شهید سلیمانی در قم روند باثباتی را پشت سر می گذارد تصریح کرد: در هفته اخیر، ۲ هزار و ۶۶۳ بازدید نظارتی توسط ناظران بخش بهداشت در استان صورت گرفته و خوشبختانه شاهد افزایش بازدیدهای نظارتی در این طرح از سوی نیروهای فعال بسیج و هلال احمر هم هستیم.

وی با بیان این که تاکنون بیش از ۱۵۶ هزار نمونه گیری کرونایی در طرح شهید سلیمانی در استان قم انجام گرفته است اظهار کرد: آمارها بیانگر آن است که تاکنون بیش از ۴۸ هزار دُز واکسن کرونا در استان توسط ۵۲ تیم فعال در پایگاه های واکسیناسیون استان تزریق شده است و این روند ادامه دارد.

محبی درباره آخرین آمار رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان گفت: جایگاه های سوخت، آرامستان ها، پایانه های مسافربری درون و برون شهری، مطب ها، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، مجتمع های خرید و پاساژها، نانوایی ها، آبمیوه و بستنی فروشی ها، اغذیه فروشی ها و اماکن ورزشی از تفریحی از جمله مواردی هستند که میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در آن ها کمتر از ۷۵ درصد بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سپس به میزان استفاده از ماسک در بین عموم مردم و همچنین استفاده از آن در وسائل نقلیه عمومی توجه داد و اظهار کرد: آخرین آمار نشان می دهد حداکثر ۷۲ درصد مردم استان از ماسک استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: تلاش ما درباره اعلام آمار رعایت شیوه نامه های بهداشتی و همچنین استفاده از ماسک در استان همواره بر این بوده که این آمار بر اساس نظارت های سختگیرانه تهیه و در عین حال به صورت صادقانه جمع بندی و اعلام شود.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول