اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

خواسته‌ نمایندگان اقلیت‌های مذهبی از رئیس‌جمهور آینده| حقیقت را بر اساس حکومت حضرت علی(ع) قرار دهند

نمایندگانی از اقلیت‌های مذهبی مانند ارامنه و زرتشتیان در اصفهان، ضمن دعوت از هم‌وطنان برای حضور حداکثری در انتخابات، از رئیس‌جهمور آینده درخواست کردند هرچه بیشتر در پی حل مسائل کشور، بهبود وضعیت معیشت مردم و شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور قدم بردارد.

خواسته‌ نمایندگان اقلیت‌های مذهبی از رئیس‌جمهور آینده| حقیقت را بر اساس حکومت حضرت علی(ع) قرار دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در تاریخ چهل و سه ساله جمهوری اسلامی ایران، انتخابات‌ها همواره صحنه حضور مردمانی از اقوام و فرهنگ و دین و آئین مختلف بوده که دوشادوش یکدیگر برای ساختن آینده‌ای بهتر به میدان آمدند.

در استان اصفهان هم که رنگین‌کمانی از ادیان مختلف است، سالیان سال است که مردمانی با مذاهب و ادیان متفاوت در کنار هم زندگانی می‌گذرانند و در برهه‌های مختلف زمانی به نقش‌آفرینی در سرنوشت کشور خود می‌پردازند.

از جنگ تحمیلی که ارمنی و زرتشتی و کلیمی دوشادوش برادران مسلمان خود از میهن‌شان دفاع کردند و شهیدانی چون «فرهاد خادم» زرتشتی و «فریبرز بوریم» کلیمی و «هراچ هاکوپیان» ارمنی که سال گذشته پس از ۳۳ سال فراق در اصفهان آرام گرفت را تقدیم این وطن کردند گرفته تا امروز که تکلیف خود را حضور در انتخابات و گرفتن تصمیم برای ساختن آینده خود می‌دانند.

ابتدای شروع به کار ستاد انتخاباتی آیت‌الله رئیسی در اصفهان نمایندگانی از اقلیت‌های مذهبی مانند ارامنه و زرتشتیان با عوامل این ستاد دیدار و گفت‌وگو داشتند و به همین سبب در خبرگزاری فارس اصفهان به گفت‌وگویی پیرامون انتخابات با این دو نماینده جامعه ارامنه و زرتشتیان پرداختیم‌.

 

موبد بهزاد نیک‌دین نماینده جامعه زرتشتیان در اصفهان است که برایمان از دیداری که با رئیس ستاد انتخاباتی آیت‌الله رئیسی در اصفهان داشت می‌گوید و اینطور اظهار می‌کند: نخست از افرادی که با چنین اقداماتی باعث وحدت و همبستگی می‌شوند سپاسگزاری می‌کنم زیرا وحدت و همازوری لازمه فرهنگ ایرانی است.

این موبد زرتشتی ادامه داد: جلسه بسیار پرباری با رئیس و عوامل ستاد انتخاباتی آیت‌الله رئیسی در اصفهان داشتیم، درددل‌هایمان را گفتیم و آرزو می‌کنیم که هرچه خیر است برای این سرزمین اهورایی رقم بخورد.

وی تصریح کرد: ما به اینکه چه کسی قرار است کرسی ریاست جمهوری را عهده‌دار شود کاری نداریم تنها یک توقعی به عنوان یک زرتشتی دارم، حکومت ما حکومت دین و سیاست است، دین را براساس ولایت و ولایت مداری گذاشتند، ولایت را از حضرت علی(ع) گرفتند، در حکومت عدل علی(ع) با مردم با صداقت رفتار می‌کرد و خودش را همراه کوخ‌نشینان می‌کرد.

صحبت‌های نامزدهای کرسی ریاست‌جمهوری با راستی باشد

نیک‌دین درباره درخواست خود از رئیس‌جمهور آینده گفت: درخواست دارم نامزدهایی که می‌خواهند بر کرسی ریاست جمهوری بنشینند، حرف‌هایی که می‌زنند با راستی باشد زیرا مردم دیگر از دروغ و وعدهای پوچ خسته شدند.

نماینده جامعه زرتشتیان در اصفهان بیان داشت: من به عنوان یک زرتشتی که از کودکی در گوشم از حکومت عدل حضرت علی(ع) خوانده‌اند آرزو می‌کنم حالا که قرار بر حکومت دینی است، رئیس‌جمهور آینده و تمام مسؤولان‌مان حقیقت را بر اساس همان حکومت حضرت علی(ع) قرار دهند.

وی عنوان کرد: این مشکلاتی که به وجود آمده، وضعیت کاخ‌نشینانی که روز به روز ثروتمندتر می‌شوند و کوخ‌نشینانی که همیشه در صحنه انقلاب و جبهه بودند ضعیف‌تر، حق این مردم نیست.

نیک‌دین پیرامون مشکلات جامعه زرتشتیان اظهار داشت: اگر دیگر اقلیت‌های مذهبی گوشه چشمی به دیگر سرزمین‌ها دارند، ما زرتشتیان نازش‌مان فقط به این سرزمین اهورایی است و سرافرازی و سربلندی این سرزمین را خواستاریم.

این موبد زرتشتی ادامه داد: آرزوی قلبی ما است که همه ادیان و مذاهب با وحدت و همازوری جایگاه واقعی این سرزمین اهورایی را به جهانیان بشناسانند.

وی با بیان اینکه روی فرهنگ ما مردم کم‌کاری شده است، افزود: فرهنگ و هویت خود را گم کرده‌ایم؛ همانطور که مقام معظم رهبری هم بیان داشتند، فرهنگ مانند اکسیژن است، تا پایه‌های فرهنگ مردم درست نشود هر حکومت و مسؤولی هم آید مشکلات ادامه خواهد داشت.

رئیس‌جمهور آینده برای فرهنگ و هویت مردم بیشتر ارزش قائل شود

نیک‌دین ادامه داد: درخواستی که از رئیس‌جمهور آینده دارم این است که برای فرهنگ و هویت مردم بیشتر ارزش قائل شود؛ وقتی به فرهنگ و هویت توجه کردند، اقتصاد و معیشت و مشکلات دیگر در ادامه حل خواهد شد.

نماینده جامعه زرتشتیان در اصفهان گفت: آرزومندیم هرچه خیر است برای مردم انجام گیرد، مردم واقعا در سختی هستند، وقتی فرهنگ مشکل داشته باشد مسائل دیگر هم پیش می‌آید.

 

مشکلات معیشتی ناشی از سوءمدیریت‌ها است نه تحریم

وی همچنین خاطرنشان کرد: وقتی نامزدها برای مردم صحبت می‌کنند و با یک‌دیگر بحث می‌کنند می‌بینیم که صحبتی از فرهنگ ندارند، ما سرزمینی با ۶ هزار تمدن هستیم که حالا با چنین مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کنیم.

نیک‌دین تصریح کرد: مردم مشکلات معیشتی دارند اما مسؤولان کشور همواره برای بهانه دم از تحریم می‌زنند، این مسائل از سوءمدیریت‌ها است نه تحریم، همیشه که نمی‌توان مشکلات را گردن دیگران انداخت، این گران‌فروشی‌ها و اختلاس‌ها که ربطی به تحریم ندارد.

نماینده جامعه زرتشتیان در اصفهان عنوان کرد: برترین و شایسته‌ترین سیاست‌ها، راستی و صداقت است، سیاستی که همراه با راستی باشد، برنده‌تر و پیشروتر از سیاستی است که با دروغ و تزویر باشد؛ تزویر یک زمانی به بن‌بست خواهد رسید اما سیاستی که بر اساس راستی و صداقت باشد پیشرو و جاودانه خواهد بود.

آریس داوودی دیگر نماینده‌ای است که از طرف شورای خلیفه‌گری ارامنه از ستاد انتخاباتی آیت‌الله رئیسی دیدار کرد و در این باره هم در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون ورود مصداقی به انتخابات اظهار داشت: خلیفه‌گری ارامنه حمایت خاصی از نامزد مشخصی انجام نمی‌دهد و سیاست ما در خلیفه‌گری بیشتر آن است که برای شرکت در انتخابات تبلیغ کنیم تا حضور حداکثری داشته باشیم.

 

دعوت از هموطنان و به طور خاص جامعه ارامنه برای حضور در انتخابات

داوودی در خصوص دیداری که با رئیس ستاد مرکزی آیت‌الله رئیسی در اصفهان داشت، توضیح داد: به عنوان خلیفه‌گری ارامنه مشتاق هستیم تا با هر ستادی از هر یک نامزدها ملاقات کنیم و دیدگاه‌های خود را به عنوان خلیفه‌گری ارامنه با آن‌ها به اشتراک گذاریم اما تا به حال فقط در ستاد آیت‌الله رئیسی حضور داشتیم.

رئیس دفتر خلیفه‌گری ارامنه اصفهان و جنوب کشور عنوان کرد: بحثی که برای ما مطرح است این مسأله است که افراد پای‌ صندوق‌های رأی روند و در انتخابات شرکت کنند و به این که هر شخصی با صلاحدید خودش چه فردی را اصلح می‌داند، ورود پیدا نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: بیانیه‌ای که جناب اسقف هم منتشر کردند به همین موضوع اشاره داشته است که مردم هرچه پرشورتر در انتخابات شرکت کنند و حضور حداکثری داشته باشند و به طور خاص جامعه ارامنه را به شرکت در انتخابات دعوت کردند.

داوودی پیرامون مشکلات ارامنه بیان داشت: خلیفه‌گری ارامنه تعامل بسیار نزدیکی هم با دولت و هم با قوه قضائیه و البته قوه مقننه به واسطه نماینده ارامنه اصفهان و جنوب کشور در مجلس شورای اسلامی دارد و اگر در برهه‌ای از زمان مشکلی برای ارامنه به وجود آمده تلاش کردیم با تعامل و همکاری با ارگان‌های مختلف آن را حل کنیم‌.

رئیس‌جمهور آینده برای حل مسائل کشور، بهبود وضعیت معیشت مردم قدم بردارد

رئیس دفتر خلیفه‌گری ارامنه اصفهان و جنوب کشور درباره انتظارات از رئیس‌جمهور آینده گفت: آن چه از رئیس‌جمهور آینده انتظار داریم خارج از خواسته ملت ایران از ایشان نخواهد بود؛ ما انتظار داریم که هرچه بیشتر در پی حل مسائل کشور، بهبود وضعیت معیشت مردم و شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور قدم بردارد.

وی خاطرنشان کرد: بار دیگر تمام اقشار جامعه را دعوت می‌کنیم تا با حضور حداکثری خودشان کمک کنند تا نامزد اصلح انتخاب شود چون همه مردم کشور از انتخاب اصلح سود خواهد برد‌.

 

علاقه‌ای در دنیا بالاتر از عشق به وطن نیست و همین حب‌الوطن است که هراچ هاکوپیان ۲۲ ساله و فریبرز موریم ۲۳ ساله را در اوج جوانی به دفاع از سرزمین‌شان می‌خواند و امروز هم صحنه انتخابات جوانانی از جنس هراچ و فریبرز می‌خواهد تا با انتخاب خود دست به تصمیمی زنند که حرکت قطار ایران را بر ریل تمدن عظیم خود قوت بخشد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ر۳۰/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول