اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کنترل ۲.۸ میلیون مترمکعب سیلاب در سمنان

سرپرست اداره کنترل سیلاب و آبخوانداری معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از کنترل بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب سیلاب از طریق پروژه‌های آبخیزداری در هشت شهرستان این استان خبر داد.

کنترل ۲.۸ میلیون مترمکعب سیلاب در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، جواد جورابلو اظهار کرد: طی اردیبهشت‌ماه سال جاری بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب سیلاب از طریق پروژه‌های آبخیزداری در هشت شهرستان استان سمنان کنترل شد.

وی افزود: با بارندگی نسبتاً قابل توجه ای که در هشت شهرستان (سمنان، شاهرود، گرمسار، دامغان، مهدی‌شهر، میامی، آرادان و سرخه) به وقوع پیوست شاهد عملکرد مثبت پروژه‌های آبخیزداری شامل پروژه پخش سیلاب، بندهای خاکی، بندهای سنگی ملاتی و بندهای گابیونی بوده است که بالغ بر دو میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب سیلاب و روان‌آب را کنترل کرد.

سرپرست اداره کنترل سیلاب و آبخوانداری معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: با توجه به عملکرد قابل‌قبول، این پروژه‌ها در هشت شهرستان یاد شده به‌ویژه در شرایط خشک‌سالی سال جاری، به‌طور مستقیم موجب افزایش دبی آب حدود ۱۶ رشته قنات، ۱۲۵ دهنه چشمه و ۲۵۰ حلقه چاه شده است.

جورابلو بیان کرد: اثرات سازنده پروژه‌های آبخیزداری علاوه بر کنترل سیل و رسوب و نفوذ آب به لایه‌های زیرزمینی نقش مهمی در کاهش خسارات سیل به تأسیسات شهری و خدمات زیربنایی ایفا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های آبخیزداری اجرا شده همواره در حوزه‌های آبخیز موجب افزایش آبدهی قنوات، چشمه‌ها و چاه‌های پایین‌دست شده است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول