اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

اقدام جالب مسجدی‌ها برای شفافیت کاندیداها در بوشهر+عکس

بر اساس این طرح که توسط جوانان بوشهری تدوین شده است، آمده است: زمان خدمتگزاری اعضای شورا به‌عنوان نمایندگان مردم ۴۸ ماه است، به همین خاطر از کاندیداها درخواست می‌شود متعهد شوند که پایان هر ماه با حضور در یکی از مساجد شهر گزارش عملکرد ماهانه خود را شفاف به مردم ارائه و پاسخگوی سؤالات مردم باشند.

اقدام جالب مسجدی‌ها برای شفافیت کاندیداها در بوشهر+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، در دوره‌های گذشته نامزدهای شورای شهر بوشهر علی‌رغم وعده‌های بسیار مبنی‌بر پاسخگویی و شفافیت در برابر مردم، اما پس از رسیدن به صندلی شورا همه وعده‌ها را به باد فراموشی سپردند و در زیر سایه نبود شفافیت علاوه بر ناکارآمدی، فسادهایی رخ داد که منجر به دستگیری دو سوم اعضای شورای شهر بوشهر شد و شورا تا آستانه انحلال پیش رفت.

یکی از دلایل این اتفاق، کلی‌گویی و مبهم بودن وعده نامزدها در خصوص شفافیت و نداشتن سازوکار مناسب جهت پاسخگویی بوده است. برای پیشگیری از تکرار چنین فساد و ناکارآمدی که منجر به نارضایتی مردم شده است، جمعی از جوانان بندر بوشهر بر اساس توصیه حضرت امیر (ع) در نامه به مالک‌اشتر و طبق بند ۵ ماده ۷۱ و ماده ۷۶ وظایف شورای اسلامی شهر اقدام به مطالبه جالبی از کاندیداهای شورای شهر بوشهر شده‌اند.

بندر بوشهر

بر اساس این طرح که توسط جوانان شهرهای بوشهر، برازجان و آبپخش تدوین شده است، آمده است: زمان خدمتگزاری اعضای شورا به‌عنوان نمایندگان مردم ۴۸ ماه است، به همین خاطر از کاندیداها درخواست می‌شود متعهد شوند که پایان هر ماه با حضور در یکی از مساجد شهر گزارش عملکرد ماهانه خود را شفاف به مردم ارائه و پاسخگوی سؤالات مردم باشند.

در ادامه این طرح از نامزدهای شورای شهر بوشهر درخواست شده است که «در صورت ورود به شورای شهر، در مدت ۴۸ ماه خدمتگزاری، ۴۸ جلسه پاسخگویی در ۴۸ مسجد شهر بوشهر برگزار کنند. مسجدی‌ها نیز متعهد می‌شوند هماهنگی لازم را جهت هرچه بهتر برگزار شدن این جلسات برعهده بگیرند.»

شهر برازجان

شهر آبپخش

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول