اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در زنجان به ۹۰ هزار و ۸۵۴ نفر رسید

از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای ۹۰ هزار و ۸۵۴ نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده، که ابتلای ۱۳۷ نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در زنجان به ۹۰ هزار و ۸۵۴ نفر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۹ هزار و ۴۸۳ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۷ هزار و ۹۵۲ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند. 

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۸۱ هزار و ۳۷۱ مورد بوده است که ۱۲۷ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۹۰ هزار و ۸۵۴ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۲۱۳ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۱۰ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۶ هزار و ۴۳۰ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۴۷۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند که دو نفر از این فوتی‌ها جزو آمار روزانه بوده‌اند.

کاهش 20 درصدی مراجعات کرونایی در استان زنجان

استاندار زنجان گفت: مراجعات سرپایی کرونایی در دو هفته گذشته ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

فتح‌الله حقیقی با اشاره به اینکه کاهش تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در استان زنجان روند کندی دارد، اظهار کرد: باید بدانیم استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچون فاصله اجتماعی تاثیر زیادی بر کنترل بیماری دارد.

وی با بیان اینکه در شرایط کرونایی برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و انجام سفرهای غیر ضروری بسیار خطرناک است، افزود: وضعیت شهرستان‌های ابهر، خدابنده و خرمدره به لحاظ مثبت شدن تست پی سی آر مناسب نیست و فرمانداران باید نسبت به این مهم تمهیدات لازم را بیاندیشند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان زنجان با تاکید بر اینکه مراکز تجمیعی مورد استقبال مردم است و باید تقویت شود، افزود: امکانات مورد نیاز علوم پزشکی باید تامین و در اختیار عوامل ذیربط قرار گیرد.
‌استاندار زنجان اولویت فرمانداران و مدیران را برگزاری انتخابات سالم و بدون دغدغه برای مردم و همچنین کنترل بیماری کرونا اعلام کرد و گفت: روند واکسیناسیون در استان زنجان  به خوبی در حال انجام است و استان زنجان جایگاه خوبی در کشور دارد.

حقیقی ادامه داد: در حال حاضر میزان اشغال روزانه تخت‌های بیمارستانی بخاطر کرونا ۲۹ تخت است و تا به امروز از ۳۴۹ هزار و ۷۰۷ نفر تست کرونا گرفته شده است و مراجعات سرپایی نیز در دو هفته گذشته ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

حقیقی در ادامه ضمن اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای برگزاری انتخابات گفت: مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی نباید اقدامی کنند که شائبه عدول از قانون در انتخابات باشد.

وی با اشاره به اینکه در صورت مشاهده تخلف در این زمینه با شخص متخلف بدون مسامحه برخورد می‌شود، ااضافه کرد: هر مدیر و کارمندی که قصد فعالیت تبلیغی در ستاد کاندیداها را دارد می‌تواند از مرخصی استفاده کند.

استاندار زنجان همچنین از برنامه‌ریزی برای برگزاری انتخابات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: در این زمینه نیز هماهنگی لازم با ستاد کرونا و سایر دستگاه‌های ذیربط انجام شده است.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول