اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

حضور حداکثری مردم در پای صندوق رأی، موجب خشم دشمنان می‌شود

مسؤول سازمان بسیج اساتید حوزه علمیه اصفهان گفت: اولین و اساسی ترین موضوع در این مسئله مشارکت حداکثری مردم هست، حضور در پای صندوق به معنای رأی به جمهوری اسلامی و به معنای صحه گذاشتن بر رفراندوم ۴۰ سال پیش و پذیرفتن نظام و قانون اساسی است.

حضور حداکثری مردم در پای صندوق رأی، موجب خشم دشمنان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بسیج اساتید، حجت‌الاسلام عبدالامیر خطاط، مسؤول سازمان بسیج اساتید حوزه علمیه اصفهان، در ارتباط با موضوع انتخابات و اهمیت مشارکت حداکثری در آن اظهار داشت: اولین و اساسی ترین موضوع در این مسئله مشارکت حداکثری مردم هست، حضور در پای صندوق به معنای رأی به جمهوری اسلامی و به معنای صحه گذاشتن بر رفراندوم ۴۰ سال پیش و پذیرفتن نظام و قانون اساسی است ، لذا بر ماست که در حد توان دیگران را نسبت به بیان اهمیت انتخابات و حضور در انتخابات توجیه و تشویق کنیم.

وی با بیان اینکه قرآن مجید نسبت به این که انسان کاری انجام دهد تا «یَغِیظُ ٱلکُفَّارَ» دشمنان را به خشم در بیاورد، تشویق می کند، افزود: بنابراین قطعاً تعداد و آمار آراء هرچه بیشتر باشد، بر خشم دشمنان می‌افزاید و نکته مهم‌تر اینکه قطعاً خشم اسرائیل و آمریکا به لحاظ ظلم‌هایی که بر مردم جهان و مسلمانان روا می‌دارند، مورد رضایت و خشنودی خداوند متعال و حضرت امام زمان عجل‌الله تعالی است. این موضوع برای افرادی که  متدین باشند و دغدغه اسلام داشته باشند کفایت می‌کند تا پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

 خطاط خاطر نشان کرد: ۵۲۸ نفر از علماء و اساتید حوزه علمیه اصفهان در انتشار بیانیه‌ای از مردم شریف ایران به ویژه مردم شریف اصفهان دعوت کردند تا پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و رأی بدهند و انشاءالله این دعوت علماء همانند گذشته مورد اجابت مردم قرار خواهد گرفت.

در انتخاب فرد به عملکرد و سابقه فرد توجه کنیم

مسؤول سازمان بسیج اساتید حوزه علمیه اصفهان، با اشاره به اهمیت انتخاب فرد اصلح و توجه به سوابق، گفت: با انتخاب رئیس جمهور ۴ سال و به تعبیر دیگر ۸ سال زمام مملکت خود را به دست جریانی می دهیم نه یک شخص، و بر اساس آن تفکری بر جامعه حاکم می‌شود لذا باید در انتخاب این شخص بسیار حساس باشیم؛ نه به اینگونه که بگوییم نمی‌شناسیم و رأی نمی‌دهیم؛ بلکه با توجه کردن به سابقه و کارنامه گذشته و عملکردها،  فرد شایسته‌ای که نسبت به خدمت به مردم تعهد دارد و اعتقاد به دین و مذهب و مملکت دارد را انتخاب کنیم.

نادیده گرفتن اعتبار علوم حوزوی، به معنای بی‌ریشه دانستن علم و دانش در ایران است

وی با ابراز تأسف از سخن برخی که مدرک حوزوی را در مقایسه با مدرک کلاسیک، فاقد اعتبار می‌دانند اضافه کرد: با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی و مشاهده توانمندی‌های علمی و عملی حوزویان در عرصه‌های مختلف شاهدیم کسانی علوم حوزوی و مدارک آن را فاقد اعتبار می‌دانند و دروس کلاسیک را معیار علمیت شخص قرار می‌دهند؛ این نگاه به معنای بی‌ریشه دانستن علم و دانش در ایران عزیز و انکار سابقه علمی کشور است، این تفکر به معنای نادیده گرفتن کل بنیادها و استوانه‌های علمی ایران عزیز است، هیچ ملتی با سابقه خودش این کار را نمی‌کند.

خطاط در ادامه افزود: آیا سابقه علمی ایران منحصر در یکی دو قرن است؟ آیا افتخارات گذشته و علمای برجسته در علوم مختلف باید نادیده گرفته شوند؟ آیا شیخ طوسی و مرحوم خواجه نصیرالدین طوسی و ابوعلی سینا و فارابی و علامه حلی و علامه طباطبایی و علامه مجلسی باید نادیده گرفته بشوند؟ همه این بزرگان باید نادیده گرفته شوند؟ از نظر رسمیت مدارک حوزه، باید عرض شود، از همان جایی که مدارک کلاسیک اعتبار یافته، مدارک حوزوی نیز از همانجا اعتبار دارد و تفاوتی ندارد.

مناظره با عدم رعایت اصول اخلاقی، مخرب و ویرانگر خواهد بود

مسؤول سازمان بسیج اساتید حوزه علمیه اصفهان، با بیان اینکه مناظره یکی از اصول لازم برای تبادل افکار و برای روشن شدن مطالب است، متذکر شد: مناظره چنانچه از اصول اخلاقی فاصله بگیرد و توهین‌ها در آن وارد شود، قطعاً نمی‌تواند ما را به روشنگری برساند بلکه مخرب و ویرانگر خواهد بود.

وی با اشاره به سنت حضرت امام صادق علیه‌السلام در مورد بحث و مناظره بیان کرد: مناظرات متعددی توسط امام صادق علیه‌السلام و یا توسط شاگردان ایشان صورت گرفته است، کتابی تحت عنوان احتجاج طبرسی برخی از این مناظرات را تدوین کرده است؛ در هیچ کجای آن از ناحیه معصومین و بزرگان ما هیچ‌گونه بی‌ادبی و یا توهین و گستاخی مشاهده نمی‌کنیم، لذا توصیه ما به تمام نامزدهای محترم ریاست جمهوری این است که اصول اخلاقی و اصول دینی را رعایت کنند خصوصاً ما که پیرو اسلام و مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام هستیم رعایت این نکته لازم و ضروری است.

نباید در شورای شهر کسانی وارد شوند که دارای فساد اخلاقی و مالی و اعتقادی هستند

خطاط در پایان با اشاره به اهمیت شورای شهر، خاطر نشان کرد:  ۴ سال قرار است امکانات شهر در اختیار عده‌ای قرار بگیرد، اگر دقت و توجه نداشته باشیم مجدداً کسانی وارد شوراهای اسلامی شهرها می‌شوند که با رأی دادگاه به خاطر فساد اعتقادی، مالی، اخلاقی عزل می‌شوند و از مسؤولیت کنار بروند؛ لذا انتخاب ما باید انتخاب دقیقی باشد تا شاهد شهری آباد هم از نظر عمرانی و هم از جهت فرهنگی و مذهبی باشیم.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول