اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بدون تعارف انتخاباتی، با مردم همیشه پا در رکاب!

انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران 28 خرداد برگزار می‌شود، انتخاباتی که قرار است شخص دوم مملکت و اول جرایی کشور از سوی مردم و با رای مستقیم آنها انتخاب شود، اما انتظاری که مردم دارند این است که کاندیداها به دور از بداخلاقی دنبال وعده و شعار نباشند.

بدون تعارف انتخاباتی، با مردم همیشه پا در رکاب!

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حدود یک هفته به انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری باقی مانده است و افرادی که با صلاح دید شورای نگهبان برای این پست مهم کاندید شدند، وعده‌ وعید‌هایی را می‌دهند که شاید در میان وعده وعید‌هایشان سامان دادن به اقتصاد کشور جزو محورهای اصلی هر نامزد انتخاباتی است و این مردم هستند که با در نظر گرفتن همه جوانب برای این انتخاب مهم و سرنوشت ساز تصمیم خواهند گرفت.

به یقین می‌توانم بگویم که انسان هر روز در حال انتخاب کردن و در حال تصمیم‌گیری است و این  انتخاب و تصمیم‌گیری از دوران کودکی تا لحظه مرگ با انسان همراه است.

در دوران کودکی رنگ لباس، نوع خوراکی، نوع بازی، نوع غذا و ...تصمیمات کوچکی هستند که برای آن دوران گرفته می‌شد بی‌آنکه دغدغه‌ای داشته باشیم و یا به نتیجه آن فکر کنیم.

مادامی که فرد بزرگتر می‌شود، تمام دوران‌های زندگی‌‌اش را با تصمیمات و انتخاب‌های غلط و درست روزگار سپری می‌کند، که گاها این تصمیم‌گیری‌ها نتیجه بهتر و به دلخواه شخص بوده و در مواقعی هم اشتباه از آب در آمده و منجر به شکست فرد  شده، که  فرد از این شکست‌ها تجربه کسب کرده تا در انتخاب‌های بعدی، تصمیم‌ درستی بگیرد تا بقیه راه را مستاصل نشود.

 به جرات می‌توان گفت که  حتی انسان می‌تواند و این اختیار را دارد که مکانی را بعد از مرگ به عنوان خانه ابدی خود انتخاب کند تا وی را بعد از مرگ در آنجا به دل خاک بسپارند.

یادم است وقتی دانش‌آموز بودم برای شرکت در انتخابات شورای دانش‌آموزی، افراد زیادی ثبت‌نام می‌کردند و در آخر کسانی که  صلاحیت لازم را داشتند در زمان تعیین شده در چهارچوب محیط مدرسه شروع به تبلیغ خود می‌کردند.

 هر کسی وعده‌های می‌داد، به فرض یکی می‌گفت: آزمایشگاه را مجهزتر می‌کنم، دیگری می‌گفت اردوهای دانش‌آموزی را راه‌اندازی می‌کنم و آن دیگری هم دم از به روز کردن وسایل‌های ورزشی میزد؛ و هزاران وعده وعیدهای دیگر.

 بالاخره روز موعود فرا می‌رسید و بقیه دانش‌آموزان مدرسه به اختیار هرکسی را که نسبت به بقیه اصلح‌تر بود و یقین داشتند که از پس وعده‌هایش بر می‌آمد انتخاب می‌کردند، این در حالی بود که بعد از اتمام انتخابات و روشن شدن نتایج، در طول یک سال بعضی از وعده‌ها عملی می‌شد بعضی‌ها نصف کاره می‌ماند و از برخی‌ها وعده‌ها هم خبری نمی‌شد، در آخر هم این دانش‌آموزان بودند که به امید برآورده شدن درخواست‌هایشان روزها را یکی پس از دیگری سپری می‌کردند.

 

انتخاب درست، گزینه مناسب بر فائق آمدن بر همه مشکلات 

با این اوصاف انتخاب گزینه مناسب در تمام مراحل زندگی می‌تواند سرانجام خوشی را در پی داشته باشد. اما این روزها ما به جز انتخاب‌های ریز و درشتی که هر روز در روزمرگی‌هایمان انجام می‌دهیم، یک انتخاب بزرگ و سرنوشت‌سازی در پیش رو داریم، انتخابی که در این نابسامانی‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و.... سرنوشت کشور به آن گره خورده است.

از آنجایی که انتخابات ریاست جمهوری در کشور عزیز ما ایران از هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و مردم همیشه در صحنه برای تعیین رئیس‌جمهور به عنوان شخص دوم کشور به پای صندوق‌های رأی می‌آیند و آن شخص با آرای مستقیم مردم به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌‌شود.

 این روزها هر کجا که پا بگذاری  مردم از یک انتخاب آن هم با کمی چاشنی کرونایی صحبت ‌می‌کنند، و شاید اولین صحبتی که بینشان رد و بدل می‌شود این باشد: می‌خواهی شرکت کنی یا نه! 

من هم امروز به میان مردم شهر رفتم و از آنها چند سؤال انتخاباتی از جمله «چه توصیه‌ای به نامزد انتخاباتی دارید؟» پرسیدم که مشروح این گفت‌وگوی را با تعدادی از مردم در ادامه می‌خوانید:

 

هر دم از این باغ بری می‌رسد

یک شهروند زنجانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه انتظاری از رئیس جمهور آینده دارید؟ گفت: وعده‌های که در دوران تبلیغات می‌دهند عملی کنند.

محمد سعید کرمی با بیان اینکه نامزدها، نجات دادن مردم از بحران‌های اقتصادی را باید در اولویت کاری خود قرار دهند، تصریح کرد: من قطعا در انتخابات پیش رو شرکت خواهم کرد و از هر کسی که برنده این میدان خواهد شد درخواست دارم که به مشکلات جامعه از جمله اشتغال، فساد و جلوگیری از قاچاق را با جدیت دنبال کنند.

این شهروند زنجانی با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری افزود: از رئیس جمهور آینده انتظار دارم که فضای شهر را برای تردد معلولین مناسب‌سازی کند، چرا که من دفتر پیشخوان داشتم و برای چند نفری  اشتغال‌زایی کردم اما به دلیل مناسب نبودن فضای ادارات برای انجام دادن کار‌های اداری مجبور به جمع‌آوری آن شدم.

وی با بیان اینکه مکان‌هایی از جمله پیاده‌راه‌ها ، پارک‌ها، ادارات و مطب‌های پزشکی برای تردد معلولان زنجانی مناسب نیستند، ادامه داد: برای اشتغال معلولین و نیز زمینه فراهم آوردن ازدواج آنها، راهکار ارائه دهند چرا که این قشر از جامعه فقط در روز جهانی معلولان دیده می‌شوند.

یکی دیگر از شهروندان زنجانی در رابطه با انتخابات پیش رو گفت: هر کسی باید بر طبق شناختی که نسبت به فرد کاندیدا شده پیدا می‌کند در پای صندق رای حاضر شود و این در حالی است که مردم از شرایط کنونی که طی سال‌های گذشته بر کشور تحمیل شده است ناراضی هستند.

 وی با بیان اینکه همه دانشجویان دغدغه اشتغال دارند و نمی‌دانند که چه سرنوشتی بعد از فارق‌التحصیلی خواهند داشت، ادامه داد: فرد انتخاب شده باید به اشتغال قشر جوان تحصیل کرده باشد و امید‌های واهی در این رابطه ندهد.شهرام نوری که دانشجوی رشته برق در مقطع ارشد است، با بیان اینکه قصد شرکت در انتخابات را ندارم، افزود: هر کسی برنده این میدان شود باید به فکر معیشت خانواده‌ها مخصوصا قشر ضعیف جامعه در این وضعیت کنونی باشد و نیز مالیات‌های سنگین را از سبد قشر کارگران حذف کند.

یکی دیگر از شهروندان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه توصیه‌ای به افراد کاندیدا شده دارید اظهار کرد: فردی که مسؤولیتی را در کشور قبول می‌کند باید در میدان باشد.

رقیه محمدی که فارق التحصیل از یک دانشگاه دولتی است و در حال حاضر چند سالی است که به گفته خودش بیکار است، تصریح کرد: فرد انتخاب شده باید خودش را در جایگاه ملت بگذارد و برای مردم با دل و جان کار کند.

این شهروند زنجانی ادامه داد: کسی که وارد صحنه می‌شود باید علاوه‌ بر داشتن مدیریت جهادی باید به مسائل روز کشور آشنا باشد، تا بتواند راهکار‌های مناسبی ارائه دهد.

حامد خانمحمدی یکی دیگر از شهروندان زنجانی است که در رابطه با وظیفه  یک رئیس جمهور گفت: وظیفه دولت است که با اختیارات گسترده‌ای که طبق قانون اساسی برعهده دارند پی‌گیر رفاه و آسایش و آرامش مردم باشد، نه اینکه بعد از گرفتن رای از مردم، افراد خود پیگیر مشکلات از دستگاه‌های دولتی باشند. 

 این شهروند زنجانی با بیان اینکه مشکلات جامعه نیازی به گفتن ندارد چرا که چیزی را که عیان است چه حاجت به بیان است عنوان کرد: نامزد انتخاباتی باید یک نیاز سنجی دقیقی از مشکلات مردم داشته باشد و به گفته هایش عمل کند.

زهرا محمدی با اشاره به اینکه جناحی رفتار کردن به درد جامعه نمی‌خورد، ادامه داد: شاید تنها مشکل ما همین است که منتظر انتخاب رئیس جمهور هستیم، تا به مشکلات رسیدگی کند، اگر هدف خدمت کردن باشد در هر پست و مقامی هم که باشد باید برای بهبود شرایط جامعه تلاش کند.شهروند دیگری در رابطه با اینکه چه توصیه‌ای به رئیس جمهور آینده دارید، گفت: شعارهای که می‌دهد صادقانه باشد.

این فقط صدای تعداد محدودی از صحبت‌های مردم یک شهر با جمعیت بیش از یک میلیون نفری است که خواندید، به یقین می‌توان گفت که یکی از افتخارات نظام اسلامی از بدو تاسیس تا کنون دخالت مردم در تعیین سرنوشت کشور با استفاده از انتخابات است و به برکت این نظام زمینه‌ای فراهم شده که مردم خودشان با حضور حداکثری در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ حماسه‌ای دیگری خلق خواهند کرد تا بار دیگر امید دشمنان را به یاس تبدیل کنند.

انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول