اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تاکسی های فرسوده بیرجند در ایستگاه نوسازی

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی بیرجند آغاز شده است.

تاکسی های فرسوده بیرجند در ایستگاه نوسازی

 به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، با دیدن هر مسافر، توقف کوتاهی می‌کند و برای حرکت دوباره پا را بر پدال می‌فشارد با شنیدن صدای خرخر و نفس‌های به شماره افتاده تاکسی، کلمات تندی را نثار خودرویی می‌کند که دیگر نای راه رفتن ندارد.

 بین دو بانوی سوار بر تاکسی، آهسته کلماتی رد و بدل می‌شود و هر از گاه لبخندی بر لبانشان می نشیند؛ راننده اما بدون توجه به مسافران، نگاهش را به جلو تیزتر می‌کند و محکم تر پا بر پدال گاز می‌گذارد تا سربالایی یکی از خیابان های شهر را پشت سر بگذارد.

یکی از مسافران جسارت بیشتری به خرج می‌دهد و از راننده می‌خواهد برای تعویض تاکسی قدیمی که کمتر نقطه قابل تحملی در آن یافت می‌شود، اقدام کند که راننده به سختی لب به سخن باز می‌کند و با حالت حق به جانب می گوید: با شرایط معیشتی سخت امروز مگر پولی برای نوسازی خودرو باقی می‌ماند؟

وی با اشاره به عمر بیشتر از ۱۳ سال تاکسی، از ضرورت نیاز به بازسازی تاکسی فرسوده‌اش با استهلاک زیاد سخن می‌گوید و با گلایه از افزایش چند برابری قیمت خودروهایی که باید به عنوان تاکسی نو تحویل داده شود، به افزایش زیاد قیمت لوازم یدکی تاکسی‌ها هم گریزی می زند و می‌افزاید: اقساط طولانی طرح نوسازی و همچنین سود زیاد تسهیلات بانکی، رغبتی برای ثبت نام در این طرح باقی نمی‌گذارد.

دیگر راننده تاکسی هم با اشاره به خودروی زرد رنگش که برخی نقاط آن فرو رفته است، مدل آن را مربوط به سال ۸۵ مطرح می‌کند و با گلایه از استهلاکی که این روزها گریبان گیر تاکسی اوست، می‌گوید: نه در توان دولت است که خودروی نو به رانندگان تاکسی‌های فرسوده بدهد نه در توان ما که برای تعویض آن اقدام کنیم.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند از آغاز طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی بیرجند خبر داد و گفت : طرح نوسازی ناوگان فرسوده تاکسی درون شهری و جایگزین آن با خودروهای با استاندارد سطح آلایندگی یرو ۵ آغاز شد.

غلامپور افزود : امکان ثبت نام در طرح نوسازی برای مالکان تاکسی های فرسوده از مدل ۱۳۸۸ به ماقبل در سامانه نوسازی ناوگان فراهم شده است .

وی گفت : در این طرح دو خودروی سمند و پژو ۴۰۵ پایه گاز سوز با استانداردهای آلایندگی یورو ۵ جایگزین تاکسی های فرسوده میشود .

انتهای پیام /
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول