اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

عملیات اجرایی نیروگاه سیریک آغاز شد

عملیات اجرایی نیروگاه سیریک با حضور وزیر نیرو و ارتباط ویدیوکنفرانسی با رییس جمهور آغاز شد.

عملیات اجرایی نیروگاه سیریک آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، طرزطلب مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی در آیین بهره بهره برداری از نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک اظهار کرد: این پروژه با کیفیت بسیار عالی اجرا می شود و هرمزگان در حال توسعه و رو به  رشد در حوزه صنعت برق است.

وی افزود: یکی از استان هایی که خصوصا در حوزه تولید در ۸ سال اخیر توفیقات خوبی داشته هرمزگان است و ۱۸۰۰مگاوات در هشت سال گذشته ظرفیت جدید تولید برق به استان اضافه شده است.

طرزطلب خاطرنشان کرد:  نزدیک به ۱۵۰۰ مگاوات ظرفیت جدید نیز در حال اجرا داریم علاوه بر نیروگاه ۱۴۰۰مگاواتی سیریک، یک واحد متوسط ۴۲ مگاواتی در جاسک تا تابستان سال آینده اجرا می شود.

 جلالی سفیر ایران در روسیه در آیین آغاز عملیلت اجرایی نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک نیز در این مراسم اظهار کرد: روابط دو کشور ایران و روسیه روز به روز افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: در خصوص ویروس کرونا دو کشور همکاری موثری دارند.

جلالی خاطرنشان کرد: دکتر اردکانیان به عنوان رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی طرف جمهوری اسلامی ایران، پیگیری های ویژه ای برای اجرای این پروژه داشتند و امیدوارم روابط ما با همسایه بزرگ شمالی مان، گسترش پیدا کند و ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران می توانیم از ظرفیت های فدراسیون روسیه برخوردار شویم.

حسین رییسی نماینده مردم شرق استان در آیین آغاز عملیات اجرایی نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک عنوان کرد: تلاش ها و پیگیری ها و مجاهدت های استاندار هرمزگان بر کسی پوشیده نیست

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد گفت: بدعهدی که کشورهای غربی در پیمان های مختلف داشتند که در برنامه مکررا شاهد این بدعهدی هستیم، استفاده از ظرفیت همسرتان می تواند خلا نبود آن ها را پر کند و در یک ارتباط و همکاری د آستانه ظرفیت ها را به اشتراک بگذاریم

وی ادامه داد: از ظرفیت سازی عظیم برق در هرمزگان قدردانی میکنم و امیدواریم در خصوص سواحل نگران آماده سازی چنین پروظه هایی میتواند پشتیبان و پیشران توسعه این منطقه باشد.

رییسی گفت: سرمایه گذاری ضروری ترین کار برای کاهش نرخ بیکاری است و در استان پنج سد در دست اقدام داریم که عمده مطالعه آن ها انجام شده و می تواند دغدغه ما را رفع کند. سد مرک، گابریک، سدیج و شریفی و زرانی ظرفیت های خوبی در تولید آب می تواند ایجاد کند و امروز یک اقدام فوری برای تامین آب روستاها لازم است.

این نماینده مردم هرمزگان بیان داشت: امکانات و تجهیزات برای آبرسانی سیار نیاز ضروری استان است که وزارت نیرو باید در این خصوص کمک کند.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول