اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

امام جمعه یزد: ایران ظرفیت خودکفایی در صنعت پوشاک را دارد

امام جمعه یزد با اشاره به این‌که مشکل بیکاری در کشور راهکار دارد، گفت: رونق بخشیدن به صنعت پوشاک بخش عمده ای از مشکلات بیکاری جوانان تحصیلکرده و زنان را حل می کند.

امام جمعه یزد: ایران ظرفیت خودکفایی در صنعت پوشاک را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، بعد از ظهر امروز در جریان دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این‌که کارگران ما باید خلاقیت داشته باشند تا پس از ۱۰ سال در یک کارخانه، خود به یک کارآفرین تبدیل شوند، اظهار کرد: سیستمی که یک فرد ۳۰ سال کارگر ساده یک کارخانه است و با همین مهارت و تخصص بازنشسته می شود، صحیح نیست.

وی افزود: کارگران ما باید در طول دوران کاری خود کارکرد دستگاه ها را یاد بگیرند و حتی بتوانند با استفاده قدرت خلاقیت و ابتکار خود، دستگاه ها را تعمیر کرده و مشابه آن را بسازند نه اینکه با خراب شدن یک قطعه، ماه ها منتظر ارسال آن از خارج از کشور باشند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معضل بیکاری جوانان به ویژه زنان و افراد تحصیلکرده بیان کرد: اغلب جوانان تحصیلکرده ما بیکار هستند و برخی زنان نیز با دستمزدهای کم در کارخانجات مشغول فعالیت شده اند و بعضا جای برخی مردان که نان آور خانواده هستند را نیز اشغال کرده اند.

ناصری یزدی تصریح کرد: صنعت پوشاک از جمله صنایعی است که می تواند با سرمایه گذاری کمتر نسبت به سایر صنایع، اشتغالزایی بالایی برای اقشار مختلف داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که در کشور ما سالانه حداقل به ۴۰۰ میلیون قطعه لباس نیاز است، افزود: این ظرفیت در کشور وجود دارد که در صنعت پوشاک به خودکفایی برسیم اما بسترهایی لازم است که از جمله آن می توان به برند سازی مناسب، انجام کار با کیفیت، بازاریابی اصولی، بریدن دست واسطه ها و واردکنندگان پوشاک و ... اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: برای راه اندازی صنعت پوشاک، آموزش رکن اصلی است و در صورتی که دولت زمینه سازی کند و در ابتدای کار، در بازاریابی نیز به صنایع کمک کند، به سرعت کار رونق می یابد.

امام جمعه یزد  خاطرنشان کرد: این موضوع مدتهاست که با مسئولان مختلف مطرح شده اما هنوز گزارشی از انجام کار نداده اند اما امیدواریم وزارت صنعت، معدن و تجارت و به دنبال آن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد این موضوع را پیگیری کنند.

وی بیان کرد: اگر صنعت پوشاک رونق بگیرد، بسیاری از صنایع دیگر نظیر نساجی و ریسندگی و حتی کشت پنبه نیز رونق می گیرد و علاوه بر اینها، برای واردات لباس نیاز نیست سرمایه های کشور را هزینه کنیم.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول