اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

افول دموکراسی آمریکایی از دیدگاه متحدان واشنگتن

بر اساس نتایج نظرسنجی‌های جدید، بیش از نیمی از مردم کشورهای متحد آمریکا معتقدند این کشور نمونه خوبی از دموکراسی محسوب نمی‌شود.

افول دموکراسی آمریکایی از دیدگاه متحدان واشنگتن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نتایج یک نظرسنجی در میان مردم کشورهای متحد آمریکا نشان داد اعتبار «دموکراسی آمریکایی» از دید آن‌ها همچنان در حال افول است.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، بر اساس نتایج نظرسنجی «مرکز تحقیقات پیو» که روز پنجشنبه منتشر شد، تنها چهارده درصد از کانادایی‌ها معتقدند «دموکراسی در آمریکا نمونه خوبی برای دیگر کشورها است».

در میان کشورهای اروپایی نیز بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقد بودند آمریکا دیگر نمونه خوبی برای دموکراسی محسوب نمی‌شود. ۵۷ درصد از هلندی‌ها، ۵۶ درصد از سوئدی‌ها و انگلیسی‌ها، ۵۴ درصد از مردم آلمان و بلژیک و اسپانیا، ۵۳ درصد از فرانسوی‌ها،  ۴۹ درصد از ایتالیایی‌ها و ۴۵ درصد از یونانی‌ها با این گزاره موافق بودند.

همچنین ۲۷ درصد از آلمانی‌ها و فرانسوی‌ها معتقد هستند که «آمریکا هرگز نمونه خوبی از دموکراسی در جهان نبوده است» که بالاترین رقم ثبت شده تاکنون محسوب می‌شود.

از سوی دیگر تنها ۲۳ درصد از مردم ۱۶ کشور و منطقه‌ای که در این نظرسنجی مورد مطالعه قرار گرفتند، معتقدند در حال حاضر آمریکا نمونه خوبی از دموکراسی محسوب می‌شود.

علاوه بر این، نظرسنجی دیگری که از سوی «بنیاد برتلسمان» و اندیشکده «صندوق ژرمن مارشال» منتشر شده است، نشان می‌دهد کاهش نفود آمریکا در جهان از زمان شیوع ویروس کرونا در جهان، بهبود نیافته است اما اعتبار چین که رقیب اصلی آمریکا محسوب می‌شود با افزایش همراه شده است (جزئیات بیشتر).

از زمان شیوع ویروس کرونا در جهان در اواخر سال ۲۰۱۹، آمریکا با بیش از ۳۴ میلیون مبتلا و بیش از ششصد هزار قربانی، به بزرگ‌ترین مرکز شیوع این بیماری در جهان تبدیل شده است. در این میان، دولت سابق آمریکا با متهم کردن چین به انتشار این ویروس و قطع همکاری با سازمان جهانی بهداشت، تلاش کرد تعلل در مقابله با ویروس کرونا را توجیه کند.

از سوی دیگر، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، ادعای تقلب گسترده در انتخابات را مطرح کرد که نهایتاً حمله هوادارانش به ساختمان کنگره آمریکا و استیضاح دوم او را در پی داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول