اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

جلیلی: می‌توان در ۴ سال آینده ۴ میلیون شغل ایجاد کرد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: طبق قانون اساسی داشتن شغل و رضایت شغلی حق آحاد جامعه است. می‌توان در ۴ سال آینده ۴ میلیون شغل ایجاد کرد.

جلیلی: می‌توان در ۴ سال آینده ۴ میلیون شغل ایجاد کرد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگوی خبر ۲۰:۳۰ اظهاراتی مطرح کرد که محورهای مهم آن را در ادامه می‌خوانید:

جلیلی در پاسخ به سوالی درباره شغل نامرتبط یا بیکاری فارغ‌الحصیلان دانشگاهی:

- طبق قانون اساسی داشتن شغل و رضایت شغلی حق آحاد جامعه است. می‌توان در ۴ سال آینده ۴ میلیون شغل ایجاد کرد

- می‌توان در چهار سال آینده بیش از چهار میلیون شغل متناسب با رشته های مختلف نظیر معدن، کشاورزی، صنعت، شیلات، گردشگری، گردشگری سلامت و .. ایجاد کرد. ما فرصت‌های این عرصه‌ها بررسی کردیم و برای آن برنامه‌ تدوین کرده‌ایم.

- دانشجویی که تا مقطع دکتری پیش می‌رود، ده سال از بهترین زمان عمر خود را صرف این می‌کند که در ادامه بتواند برای کشورش موثر باشد؛ بنابراین این وظیفه دولت است که شغل مناسب فارغ‌التحصیلان را فراهم کند.

- بسیاری از بیکاری فارغ‌التحصیلان در زمینه علوم انسانی رقم می‌خورد. یکی از برنامه‌‌های ما به این صورت است که همانند علوم مهندسی و فنی، در حوزه علوم انسانی و علوم پایه، پژوهش‌ها برون‌سپاری شوند.

- این بدین معناست که دستگاه‌های دولتی موظف خواهند شد که پژوهش‌ها را در مناقصات اعلام کنند و فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم انسانی به صورت عادلانه، پژوهش را اخذ کنند.

- در بخش دیگری از برنامه‌ ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، روسای دانشگاه‌ها موظف به هدایت تحصیلی دانشجویان به سمت رشته‌های شغلی خواهند بود.

- بدین معنا که انتخاب پایان‌نامه‌ها یا رساله‌های ارتقاء اساتید، الزاما در ارتباط با زمینه‌های شغلی باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول