اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اجرای 4600 کیلومتر راه آهن و بزرگراه در کشور/ اشتغال 80 هزار نفر بطور مستقیم در پروژه‌های زیرساختی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اکنون 3 هزار و 400 کیلومتر مسیر ریلی در حال اجرا را در کشور داریم که 30 درصد کل مسیر ریلی کشور را تشکیل می دهد و در بحث آزادراهی نیز یک هزار و 200 کیلومتر پروژه در حال اجرا داریم.

اجرای 4600 کیلومتر راه آهن و بزرگراه در کشور/ اشتغال 80 هزار نفر بطور مستقیم در پروژه‌های زیرساختی

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور در آئین کلنگ زنی قطعه یک پروژه کنارگذر شرقی بناب به طول 10 کیلومتر با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بحث زیرساخت ها، توسعه بزرگراه ها و توسعه راه های ریلی کشور اظهار داشت: اقدامات بزرگی در توسعه ریلی و آزادراهی و بزرگراهی در کشور در حال انجام است و سال گذشته برای اجرای طرح های زیرساخت های کشور 20 هزار میلیارد تومان اختصاص یافت که 17 هزار میلیارد تومان تخصیص یافت.

وی افزود: در اجرای این پروژه های زیرساختی در کشور 80 هزار نفر بطور مستقیم در کارگاه های پروژه ها مشغول کار هستند.

خادمی گفت: هم اکنون 3 هزار و 400 کیلومتر مسیر ریلی در حال اجرا را در کشور داریم که 30 درصد کل مسیر ریلی کشور را تشکیل می دهد و در بحث آزادراهی نیز یک هزار و 200 کیلومتر پروژه در حال اجرا داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای پروژه های این وزارتخانه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: در استان آذربایجان شرقی 2 مسیر ریلی داریم و 6 پروژه آزادراهی را نیز کار می کنیم و در تلاش هستیم با بهره برداری از خط ریلی میانه – تبریز طی ماه های آتی مسیر ریلی تهران تبریز 114 کیلومتر به مدت 5 ساعت کاهش یابد.

خادمی با بیان اینکه در برنامه حدود یک هزار و 500 کیلومتر مسیر ریلی در مرحله بهره برداری داریم؛ افزود: پیش بینی می شود ظرف دو سال آتی به بهره برداری کامل برسد.

وی خاطرنشان کرد: قطعه یک پروژه کنارگذر شرقی بناب که با پیگیری های نماینده مردم شهرستان امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی آن هستیم، 10 کیلومتر و قطعه دو پروژه نیز به طول 9 کیلومتر است که پیش بینی می شود بالای 400 میلیارد تومان اعتبار صرف پروژه شده و ظرف چهار سال آتی مورد بهره برداری قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور در ادامه تأکید کرد: امیدواریم مردم در اجرای سریع پروژه نهایت همکاری را به عمل آورند.

در آیین کلنگ زنی این پروژه که جمعاً به طول 19 کیلومتر در دو قطعه اجرا خواهد شد، 400 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که حداکثر در طول 4 سال اجرا و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/60004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول