اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۳۰۰ میلیارد تومان برای جمع‌آوری مدارس خشتی و گِلی در کشور هزینه شد

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان برای جمع‌آوری مدارس خشتی و گِلی در کشور هزینه شده؛ اما ساخت پروژه‌های جدید همواره اولویت سازمان بوده است.

۳۰۰ میلیارد تومان برای جمع‌آوری مدارس خشتی و گِلی در کشور هزینه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهرالله رخشانی‌مهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس عصر امروز در آیین افتتاح دبیرستان دوره اول شهید دکتر مصطفی چمران با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در شهرک مهر سمنان اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه آموزشی در استان سمنان از دی‌ماه ۱۳۹۶ آغاز شده و امروز در کمتر از سه سال به بهره‌برداری رسیده که امری ارزشمند است.

او بیان کرد: میانگین مدت زمان اجرا و ساخت مدارس در کشور، از کلنگ‌زنی تا افتتاح و بهره‌برداری، از ۹ سال به سه سال کاهش پیدا کرده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ادامه داد: در بازدیدی که از برخی از پروژه‌های آموزشی در حال ساخت در استان و شهرستان‌های گرمسار و آرادان داشتم، اکثر پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی بالا بوده و در یک سال و نیم اخیر عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

رخشانی‌مهر اضافه کرد: این در حالی است که پروژه‌های افتتاح‌شده در سال ۹۹ عمدتاً شروع عملیات اجرایی و کلنگ زنی آنها به سال ۱۳۹۱ برمی‌گشت.

او گفت: باید بیش از جملات تخریبی، به سمت اطلاع‌رسانی دستاوردهای مطلوب و مؤثر و امیدبخش روی آوریم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اضافه کرد: بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان برای جمع‌آوری مدارس خشتی و گِلی در کشور هزینه شد؛ اما ساخت و شروع پروژه‌های جدید همواره اولویت سازمان بوده است.

رخشانی‌مهر گفت: در حال حاضر، ۴۸ هزار دستگاه بخاری گازی در مدارس کشور وجود دارد که قرارداد جمع‌آوری و تبدیل آنها به سیستم‌های گرمایشی ایمن در سال جاری منعقد خواهد شد.

او گفت: امروز در کشور پروژه نیمه‌تمام و بلاتکلیف که از محل اعتبارات ملی شروع شده باشد، نداریم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اضافه کرد: تعداد مدارس نیازمند تخریب و بازسازی در کشور به‌شدت کاهش پیدا کرده و به زیر هفت درصد رسیده که امری بسیار قابل‌توجه است.

رخشانی‌مهر بیان کرد: در بحث مدارس عشایری نیز تفاهم‌نامه‌ای با حضور رئیس سازمان امور عشایری منعقد و دو هزار میلیارد تومان برای این امر در نظر گرفته شده که تلاش داریم تا این میزان را به چهار هزار میلیارد تومان افزایش دهیم.

او گفت: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بالغ بر ۱.۵ درصد اعتبارات عمرانی کشور را در اختیار داشته که امروز این میزان به هفت درصد رسیده است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول