اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عملیات موشکی نیروهای یمنی در مأرب؛ چند مزدور کشته و زخمی شدند

یک منبع میدانی خبر داد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با چهار موشک بالستیک و یک پهپاد، مواضع ائتلاف سعودی و حزب الاصلاح را در مأرب هدف قرار دادند که چندین نفر کشته و زخمی شدند.

عملیات موشکی نیروهای یمنی در مأرب؛ چند مزدور کشته و زخمی شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنان در حال هدف قرار دادن مواضع نیروهای دولت مستعفی (وابسته به عربستان سعودی) و حزب اخوانی «الاصلاح» در مأرب هستند.

یک منبع میدانی به شبکه خبری المیادین گفت که در جریان این حملات، چندین نفر از نیروهای دولت مستعفی، ائتلاف متجاوز سعودی و الاصلاح کشته و زخمی شدند.

وی تأکید کرد که پهپادهای یمنی اردوگاه «صحن الجن» واقع در شرق شهر مأرب را هدف قرار دادند.

این منبع همچنین خبر داد که مواضع نیروهای متجاوز به یمن در مأرب با چهار موشک بالستیک هدف قرار گرفته است.

در همین ارتباط، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم گفت که ادعای رسانه‌های ائتلاف سعودی درباره از بین بردن سیستم بمب‌گذاری در باب المندب و جزایر «حنیش» و «زقر» فقط تبلیغات دروغ است.

سریع تأکید کرد که هدف از این تبلیغات، گمراه کردن افکار عمومی است مبنی بر اینکه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، خطری برای دریانوردی هستند.

این در حالی است که پایگاه‌های ائتلاف سعودی در اطراف و داخل مأرب از زمان آغاز عملیات آزادسازی بارها هدف حمله موشکی ارتش و انصارالله یمن قرار گرفته است.

در همین ارتباط، «عبدالله العلیمی» مدیر دفتر رئیس جمهوری مستعفی یمن «عبدربه منصور هادی» گفته است که از آغاز سال جاری میلادی (۲۰۲۱) تا اوایل ماه می، ۲۴۰۰ نفر از نیروهای هادی کشته و ۵۴۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

«محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن نیز گفته است که تنها در صورت خروج بیگانگان، تروریستهای «داعش» و «القاعده» در استان مأرب و باقی ماندن ساکنان اصلی این منطقه عملیات آزادسازی متوقف خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول