اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

میردامادی: حضور حداکثری و رای دادن لازم است/ مسؤولان بدانند باید به قدرت‌نمایی توجه شود

امام جمعه موقت اصفهان گفت: رهبری بر حضور حداکثری تاکید دارند و به این خاطر است که رئیس جمهور آینده با قدرت وارد عمل شود، بنابراین بدانید رای دادن لازم و واجب است.

میردامادی: حضور حداکثری و رای دادن لازم است/ مسؤولان بدانند باید به قدرت‌نمایی توجه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام میردامادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار داشت: بعضی از اشکال تقوای الهی در قران آمده است که از جمله دعوت به قدرت نمایی و نشان دادن هیبت است.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: بعضی فقط روی رحمانیت خدا تکیه دارند و یک کفه ترازو را می‌گویند اما‌ نسبت به دیگری بی‌تفاوتند، دشمن را نوازش می‌کنند، این‌ها در هرحال با ما‌ دشمنند و اگر ضعف نشان دهیم بر ما چیره خواهند‌ شد.

وی تصریح کرد: باید در ما شجاعت ببینند، ملتی که خدا را دارد ابر قدرت است و از قدرت الهی بهره‌مند است، امیدوارم مسؤولان آینده بدانند در کنار رحمت به قدرت‌نمایی و ایجاد ترس در دشمن باید توجه شود.

میردامادی خاطرنشان کرد: وقتی جسم انسان به کمال رسید مخلوق تازه‌ای وارد جسم می‌شود که آن روح است، اما کار این‌جا تمام نمی‌شود، مرگ به معنای نابودی و نیستی نیست و آیات قرآن همه دلالت بر این می‌کند که مرگ آغاز یک زندگی جدید است و در عالم برزخ این را برهان حقیقت می‌گویند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: حرکت جریانی یعنی حرکت مستقیم، امروز اثبات شده که این زمین است که دور خورشید می‌گردد اما اینطور نیست که خورشید حرکت نداشته باشد، خورشید و کلیه منظومه‌ شمسی در حال حرکت است و یکی از معجزات قرآن است که می‌گوید آن‌جایی است که برایش قرار داده است، به هرحال عالم در حال تکامل و رسیدن به مقصد نهایی است که آن را هم قرآن واضح مشخص کرده است.

وی همچنین بیان داشت: هرکه‌ در دنیا در حال کمال است در آخرت هم به کمال می‌رسد، هرکه در دنیا کور است در آخرت هم کور است، حرکت همه‌ به سوی خدا و ابدیت است؛ همه مخلوق خدا هستیم و به سوی خدا می‌روم و یک حرکتی داریم که کمالش لقا پروردگار و ماندگار شدن و ابدیت است.

میردامادی یادآور شد: امیدوارم همه‌ با یقین باور کنیم زندگی این نیست و این زندگی مقدمه‌ زندگی اصلی است، با قدرت مسؤولیت را انجام می‌دهیم اما اسیر پست و مقام و دنیا نمی‌شویم، اگر باور کنیم ما‌ مخلوق چه کسی هستیم و کتاب آسمانی ما سرنوشت ما را چه تعیین می‌کند، این‌ها را باور نمی‌کنیم.

امام جمعه موقت اصفهان ضمن عرض تبریک دهه کرامت در این خصوص بیان داشت: کرامت معانی زیادی دارد، کرامت یعنی انسان بودن، آدم دروغ‌گو و حسود و کسی که فقط به فکر ثروت‌اندوزی است، کرامت انسانی را زیر پا می‌گذارد. 

وی در خصوص انتخابات گفت: باید به سه نکته توجه داشت، اول این که رای مردم مشروعیت دارد و اسلام تایید کرده است، دوم این که چه چیزهایی باید در رئیس جمهور باشد، سوم این که رای دادن به فتوای مقام معظم رهبری لازم و ترک آن در شرایط فعلی گناه کبیره است.

میردامادی خاطرنشان کرد: آن چه‌ که اصل است سخن خداست و مشخص شده است اما در شرایط فعلی آن ارتباط مستقیم نیست، پیغمبر در غدیر عملی انجام دادند که امروز برای ما‌ الگو است؛ رای مردم تایید‌کننده ولی و پیشوا نیست بلکه تعیین‌کننده ولی و پیشوا است.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: امروز این که رهبری بر حداکثر شرکت تاکید دارند به این خاطر است که رئیس جمهور آینده با قدرت وارد عمل شود، می‌بینیم که شبکه‌های خارجی چگونه تبلیغ بر عدم شرکت می‌کنند بنابراین بدانید رای دادن لازم و واجب است و هرکس رای ندهد گناه کبیره کرده است.

وی با اشاره به این‌که مشکلات و سختی‌هایی بر مردم است، گفت: این‌ها هیچ کدام مانع شرکت در انتخابات و رهایی انقلاب نمی‌شود، جواب خون صدها شهید و روز قیامت جواب خدا را چه می‌دهید، این‌ها همه‌ مسؤولیت است؛ باید رای بدهید ولی در رای دادن حواستان را جمع کنید.

میردامادی عنوان کرد: گلایه‌هایی که‌ از کاندیدا باید بکنیم، از صدا و سیما کمال تشکر را دارم، برنامه‌ها دقیق است ولی وقتی مجری می‌گوید از فلان موضوع صحبت کنید چه دلیلی دارد دیگران را تضعیف کنید؛ کسی که ادعا می‌کند مدرک دکترا از فلان کشور دارد بعد مشخص می‌شود که چنین مدرکی ندارد به چه حقی دیگری را مرتکب می‌کند که مدرک تصدیق هم ندارد.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: کسی که سال‌ها بر مسند قدرت بوده و مردم را از فقر نجات نداده چگونه ادعا می‌کند که فقر را برطرف می‌کنم، این‌ها مسائلی است که باید گفته شود؛ ما مقلد مقام معظم رهبری هستیم و نکاتی را که ایشان بیان کرده‌اند باید با دقت بررسی کنیم.

وی با بیان معیارهایی برای رئیس جمهور گفت: داری کفایت و مدیرت لازم باشد، سابقه کار کاندید را ببینید، در مسؤولیت‌هایی که برای او تعیین شده خوب انجام وظیفه کرده است یا خیر، با ایمان و مردمی باشد، خدا و قیامت را باور کرده باشد، این که لبریز از امید باشد و همیشه نگوید نمی‌شود و امیدوار به لطف خدا باشد، مملکت ایران فقیر نیست و با مدیریت صحیح یک فقیر نباید در این مملکت بماند.

میردامادی خاطرنشان کرد: معتقد به جوانان و مردم باشد و امیدوار به غرب نباشد، جوانانی که اختراع و اکتشاف می‌کنند ولی هیچ جا راه داده نمی‌شوند تا مجبور به رفتن شوند؛ معتقد به توانمندی‌های داخلی باشد، بزرگترین سرمایه جوانان هستند؛ همین کسانی که با سلاح‌های‌ساخته شده خواب را از چشم دشمن گرفته‌اند، داری عملکرد جهادی و انقلابی باشد.

امام جمعه موقت اصفهان در پایان گفت: عدالت‌خواه و ضدفساد باشد و فاصله طبقاتی را از بین ببرد، دشمن دزد و فساد باشد و اگر برادر خودش هم مشکل دارد او را بازداشت کند.

انتهای پیام/63090/ن20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول