اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

پیامدهای فضای مجازی در خانواده

کارشناس ارشد روانشناسی با اشاره به پیامدهای فضای مجازی در خانواده‌ها، گفت: رواج بازار رنگارنگ اینترنت و فضای مجازی و اهمیت استفاده از این فضا در شرایط کرونایی تاکنون در هیچ کدام از کشورها سابقه نداشته است.

پیامدهای فضای مجازی در خانواده

مهدی جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: در روزهای کرونایی مدارس، دانشگاه‌ها و مشاغل بر سر پوشش حداکثری گروه هدف خود در فضای مجازی رقابت دارند و با وجود تمام این محاسن دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی نیز برای ما داشته است.

وی با اشاره به پیامدهای فضای مجازی در خانواده‌ها، بیان داشت: رواج بازار رنگارنگ اینترنت و فضای مجازی و اهمیت استفاده از این فضا در شرایط کرونایی تاکنون در هیچ کدام از کشورها سابقه نداشته است.

کارشناس ارشد روانشناسی افزود: گسترش استفاده از فضای مجازی در روابط میان فرزندان و والدین تأثیرات زیادی مثل کاهش نقش اعضای خانواده و ارتباط بین والدین و فرزندان به وجود آورده و مثل قبل خبری از بازی‌ها و فعالیت‌های مشترک و دسته‌جمعی نیست و موجب دور شدن عاطفی اعضای خانواده از یکدیگر شده است.

جلالی تصریح کرد: البته با آموزش و بالا بردن سطح دانش عمومی می‌توانیم از آثار و دستاوردهای مثبت این بستر بهره ببریم و پیامدهای منفی آن را به حداقل برسانیم.

وی اضافه کرد: اینترنت ابزاری مناسب برای توسعه فرهنگ محسوب می‌شود به شرط آنکه بستر مناسب آن با آموزش فراهم شود و همه ما باید برای ورود به این دنیای رنگارنگ و جذاب اطلاعات کافی در اختیار داشته باشیم و حداقل قبل از نصب یا استفاده از اپلیکیشن‌ها و لینک‌ها، اطلاعاتی در این زمینه کسب کنیم. 

کارشناس ارشد روانشناسی خاطرنشان کرد: باید مراقب روابط، تعامل‌ها و گفت‌وگوهای همدلانه خود در خانواده باشیم و اجازه ندهیم گشت‌وگذار در اینترنت زمان شیرین و اوقات لذت‌بخش در کنار هم بودن را کاهش دهد.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول