اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

بانیان وضع موجود مردم را از حضور در انتخابات باز می‌دارند

امام جمعه سوق گفت: بانیان وضع موجود همصدا با دشمن مردم را از حضور پای صندوق رأی باز می‌دارند.

بانیان وضع موجود مردم را از حضور در انتخابات باز می‌دارند

 به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل امروز در خطبه‌های نماز جمعه سوق اظهار داشت: امام علی(ع) وحدت و هماهنگی در بین جامعه را از عوامل اصلی کرامت معرفی فرمودند.

امام جمعه سوق تصریح کرد: وقتی عوامل کرامت ملی را احصا می‌کنیم می‌بینیم که مقطع انتخابات هنگام بروز و ظهور این عوامل است مردم صاحبان اصلی این کشور هستند باید در انتخابات در سرنوشت خودشان دخالت کنند.

وی با اشاره به اینکه در آموزه‌های اسلام کرسی قدرت در نظام الهی برای خدمت است و نباید برای رسیدن به آن از هر وسیله‌ای استفاده شود، اضافه کرد:  شاخص‌ترین مستند این اسلامی بیان حضرت سید الشهدا است که می‌فرماید «خداوندا تو شاهدی آنچه را ما انجام می‌دهیم برای رقابت و به چنگ آوردن ثروت و مال نیست بلکه هدف ما آن است که نشانه‌های دین تو  را اشکار کنیم و جامعه را اصلاح کنیم تا بندگان مظلومت آسوده باشند و فرایض و سنت ها و احکام مورد عمل قرار گیرند.»

کیانی‌اصل اخلاق انتخاباتی را از شاخصه‌های مهم اخلاق سیاسی برشمرد و گفت:بکارگیری آن در ایام انتخابات فوائد مهمی را برای جامعه در پی دارد.

وی در تبیین فواید اخلاق انتخاباتی تصریح کرد: باعث فراهم شدن زمینه تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است جامعه را به سوی انتخاب اصلح راهنمایی می‌کند چرا که فضایی که در آن اخلاق در جامعه رعایت شود قطعاً فضای سالمی خواهد بود.

به گفته کیانی‌اصل در فضای سالم و عاری از غیبت، تهمت ،سوء ظن، بدگمانی،تخریب و حرمت‌شکنی عقلانیت به جای احساسات تصمیم می‌گیرد و این امر باعث می شود که شخص انتخاب اصلح را داشته باشد.

وی افزود:اخلاق انتخاباتی با حکمفرمایی آرامش و امنیت در مهمترین تجلی رکن جمهوریت نظام یعنی انتخابات است اخلاق انتخابات دشمن شکن است چرا که توطئه دشمن عمدتاً در فضای بی اخلاقی و بداخلاقی شکل می‌گیرد به همین دلیل یکی از ابعاد و فعالیت مهم اخلاق انتخاباتی ناکامی دشمن در نقشه هاست.

امام جمعه سوق گفت:متاسفانه برخی برای  برای به دست آوردن رای و قدرت تخریب و تهمت را سرلوحه کار خودشون قرار دادند در برخی از مواقع هم موفق شدند با این ترفند را رای بیارند اما قطعاً مردم بصیر ما در این دوره به افرادی رای خواهند داد که دارای برنامه و دارای شاخصه‌هایی مهم برای نظام اسلامی باشند.

خطیب جمعه سوق بیان داشت: اما متاسفانه برخی از افرادی که بانی وضعیت موجود هستند مردم را بر عدم مشارکت در انتخابات تشویق و ترغیب می کنند.

کیانی‌اصل تأکید کرد: البته مردم بصیر ما با حضور در روز ۲۸ خرداد پاسخ دندان شکن به کسانی که دنبال حضور حداقلی در انتخابات هستند خواهند داد.

انتهای پیام/82016
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول