اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نامزدهای شورا باید اهل اندیشه و نظر باشند

امام‌جمعه نطنز گفت: نامزدها باید اهل اندیشه و نظر باشند و مشکلات را حل کنند، نه اینکه در دوران شورا و کسانی که برای حل مشکل می‌آیند خود مشکل‌آفرین شوند، به مردم وعده‌های غیرواقعی ندهید و وعده‌های را بدهید که می‌توانید آن‌ها را انجام دهید.

نامزدهای شورا باید اهل اندیشه و نظر باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام محمد یعقوبی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نطنز با اشاره به هفته حفاظت از محیط‌زیست اظهار کرد: در شهرستان نطنز حدود ۱۲۰ هزار هکتار منطقه حفاظت‌شده و همچنین ۵۳ گونه حیات‌وحش پرنده و حیوانات وجود دارد که برای حفاظت از این محیط‌ها، نیروهای بسیاری لازم است ولی کارکنان و حافظان محیط‌زیست شهرستان نطنز کمتر از انگشتان دو دست هستند که زحمات طاقت‌فرسا و زیادی می‌کشند و در این راه تنها چاره این است که مردم این عزیزان را در حفظ محیط‌زیست کمک کنند.

امام جمعه نطنز افزود: در برخی از ورودی شهرها و روستاهای شهرستان نطنز شاهد تخلیه پسماندها و نخاله‌های ساختمانی هستیم، این کار شرعاً اشکال دارد و چهره شهر و روستا را نازیبا می‌کند، وقتی مسؤولان شهری و روستایی جایی را برای تخلیه نخاله انتخاب کرده‌اند، حتماً آنجا تخلیه کنید تا محیط‌زیست آلوده نشود.

وی با اشاره به هفته گل و گیاه گفت: شهرستان نطنز دارای دو طلای سرخ به نام زعفران و انار است، کیفیت انار منطقه از انار ساوه هم بهتر است، منطقه ما سرزمین گنج معادن با آب‌ و هوای مناسب در نطنز و اطراف نطنز است و این شهرستان می‌تواند به کانون عطر، گل و گلاب در کشور تبدیل شود، قطعاً می‌شود باهمت ویژه این باغشهر تاریخی را یکی از زیباترین شهرهای کشور در حوزه گل معرفی کرد.

یعقوبی با تبریک هفته جهاد سازندگی گفت: امام راحل (ره) در سال ۵۸ فرمان تشکیل جهاد سازندگی را صادر کرد، جهاد سازندگی از بدو تأسیس منشأ خدمات بسیار بزرگ برای رفع محرومیت‌های کشور بود، جهاد در سطح شهر و روستا فوق‌العاده فعالیت کرد که هنوز هم آثار آن را در سراسر کشور می‌بینیم و هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که کارها و فعالیت‌هایی را که جهاد سازندگی انجام داده می‌تواند انجام دهد.

امام‌جمعه نطنز بیان کرد: درخشش جهاد سازندگی قابل‌تقدیر است، جهاد سازندگی در دفاع مقدس هم خوش درخشید، ساخت خاک‌ریزها، پل‌ها و جاده‌ها در دوران دفاع مقدس از خدمات ارزشمند جهاد سازندگی است که بعدها بنا به‌ضرورت مصلحت کشور جهاد سازندگی به جهاد کشاورزی تغییر پیدا کرد.

وی اذعان کرد: ما باید در صنعت غذایی به خودکفایی می‌رسیدیم و نیازی به خارج نداشتیم که امروز این وضعیت باهمت جهاد کشاورزی ایجادشده است، اما موضوعی که جهاد کشاورزی امروز باید آن را مدیریت کند بحث تولید متناسب محصولات کشاورزی در کشور است، بسیار جای نگرانی و تأسف است که برخی محصولات کشاورزی خریدار نداشته و به دور ریخته می‌شود، وقتی استحصال آب از صدها متری و به‌ سختی انجام می‌شود باید میوه و محصولاتی که بتواند نیاز مردم را رفع کند تولید شود، بعضی محصولات هنوز در سردخانه باقی‌مانده که محصول سال جدید به دست می‌آید و این خود جای نگرانی است.

یعقوبی ادامه داد: کشاورز ما امروز مواد اولیه را گران تهیه می‌کند و آن را تولید می‌کند و بعضاً می‌بینیم کشاورزها ضررهای هنگفتی را متحمل می‌شوند که جهاد کشاورزی می‌تواند نقش اساسی در تولید متناسب با مصرف و مدیریت بازار و کوتاه کردن دست دلالان را ایفا کند.

امام جمعه نطنز با اشاره به در پیش رو بودن دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری و شهر و روستا گفت: نکته اول اینکه در انتخاب رئیس‌جمهور باید یک رئیس‌جمهور قوی متخصص و امین انتخاب کنیم، چراکه سرنوشت خودمان را در یک روزبه یک جریان یا یک شخص می‌دهیم که چند سال سرنوشت ما در دست اوست، پس نباید اشتباه کنیم، باید حواسمان جمع باشد.

وی با توصیه به کاندیداها، گفت: در مناظرات اخلاق اسلامی و انسانی را رعایت کنید و هرگونه انتقادی که موجب هتک حرمت باشد آن را انجام ندهید، جناح‌ها از بداخلاقی و بدگویی و اهانت ورزی و تهمت زدن بپرهیزند زیرا که این‌ها فقط دشمن‌شاد کن است و انتظار می‌رود در مناظره فردا نامزدها بهتر ظاهر شوند.

یعقوبی خطاب به نامزدهای شهر و روستا نیز گفت: نامزدهای شورا هم باید برنامه داشته باشند، اولویت‌بندی کنند، فقط صرف جمع‌کردن افراد کنار ستاد نباشد، باید اخلاق اسلامی را رعایت کنید مردم هم بر اساس تعصبات محلی و فامیلی را ندهند، نامزدها باید اهل اندیشه و نظر باشند و مشکلات را حل کنند نه اینکه در دوران شورا و کسانی که برای حل مشکل می‌آیند خود مشکل‌آفرین شوند، به مردم وعده‌های غیرواقعی ندهید و وعده‌های را بدهید که می‌توانید آنها را انجام دهید.

ضرورت اصلاح تعرفه برق گرمسیری منطقه بادرود

حجت‌الاسلام علی‌رضا قاسمی امام‌جمعه بادرود با اشاره به ایام تبلیغات انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری، اظهار کرد: در این ایام در فضای مجازی حریم و حرمت‌ها حفظ شود اگر قرار است در این زمینه تبلیغی داشته باشیم باید برنامه کاری خود را چه ریاست‌جمهوری چه شوراهای اسلامی شهرها و روستاها برنامه کاری خود را بیان کنیم.

امام‌جمعه بادرود افزود: مسئله انتخابات که از مسائل اساسی و کلیدی و سرنوشت‌ساز است، اصل مسئله حضور در پای صندوق‌های رأی است که مبنای قرآنی و دینی دارد مبنای قرآنی و دینی آن‌هم این است که ما نظام دینی رو در راستای نظام نبوی و علوی می‌دانیم و اعتقاد ما این است که تمام مشروعیت نظام اسلامی به امضای ولی‌فقیه است چراکه مبنای امامین این انقلاب یعنی امام بزرگوار و مقام معظم رهبری در حقیقت همان مبنای حکومت محمدی و علوی است.

وی ادامه داد: این معنا که همان وظیفه‌ای که مردم در زمان پیامبر اسلام و مولای متقیان علی (ع) داشتند در این‌که حکومت اسلامی است همان وظیفه رادارند در زمان پیامبر اسلام مسلمانان وظیفه داشتند که همراهی با آن زمان‌ هم حضرت را داشته باشند در این زمان هم  بعد از چهارده قرن مسلمانان وظیفه‌دارند که همکاری لازم را با مقام شامخ ولایت و رهبری داشته باشند، لذا امروز مسئله انتخابات مسئله حساس و سرنوشت سازی برای کشور هست.

 

 

قاسمی اذعان کرد: حضور مردم در انتخابات در حقیقت ابراز وفاداری به‌نظام و ولایت و رهبری است، این انتخابات مظهر مردم‌سالاری دینی است کدام کشور را سراغ دارید که مثل ایران این‌قدر به مردم بها دهد، حضور مردم در پای صندوق رأی علاوه بر اینکه اقتدار بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران را در دنیا می‌رساند باعث ناامیدی دشمنان نیز می‌شود و زمینه انسجام و استحکام جمهوری اسلامی و برکات فراوان دیگری هم می‌شود.

امام‌جمعه بادرود با اشاره به گرمای طاقت‌فرسای بالای ۴۰ درجه در منطقه بادرود، خاطرنشان کرد: این گرما واقعاً مردم را سخت نگران کرده است و موضوع کاهش تعرفه برق منطقه گرمسیری هنوز به نتیجه نرسیده است، علیرغم قولی که داده‌شده اما تاکنون هیچ خبری از آن نیست، مسؤولان دنبال کنید به کجا رسیده است پس کی قرار است که این وعده داده‌شده محقق شود.

وی گفت: مسئله بیکاری جوانان باید موردتوجه قرار بگیرد، آقایان مسئولین شهرستان استان و کشور و به‌خصوص نماینده محترم، سرمایه‌داران منطقه و شهرستان و حتی سرمایه‌داران خارج از منطقه را جهت سرمایه‌گذاری به این منطقه دعوت نمایند تا از وجودشان مردم خوب و ولایی این منطقه بهره‌مند شوند تا ریشه بیکاری در منطقه خشک شود.

انتهای پیام/63025/ن30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول