اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

همتی: با تقابل به جایی نمی‌رسیم/ مردم با صندوق‌های رأی قهر نکنند

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مشکل معیشت مردم با تداوم انزوا و تحریم‌ها حل نمی‌شود، گفت: معتقدم با تقابل به جایی نمی‌رسیم.

همتی: با تقابل به جایی نمی‌رسیم/ مردم با صندوق‌های رأی قهر نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عبدالناصر همتی عصر امروز در جریان پخش برنامه‌های تبلیغاتی خود از شبکه صداوسیمای مرکز همدان اظهار کرد: شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که نیاز به اقدامات جدی و فوری برای اصلاح وضعیت کنونی داریم.

وی با بیان اینکه نظرسنجی‌ها در بین مردم نشان می‌دهد بیش از ۷۰ درصد دغدغه مردم مربوط به مسائل اقتصادی است گفت: با این تفاسیر دولت آینده نمی‌تواند اقتصادی نباشد و یا رئیس جمهور آن بینش اقتصادی نداشته باشد.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه باید جلوی اشتباهات گذشته را بگیریم، افزود: کشور به ریل‌گذاری جدیدی در حوزه اقتصاد نیاز دارد؛ بنابراین باید حکمرانی اقتصادی که اشتباه پیش رفته را اصلاح کنیم.

وی با اشاره به کاهش میزان قدرت خرید مردم در سال‌های گذشته افزود: سرمایه‌گذاری و رشد تولیدات نیز کاهش یافته که باید موانع تولید حذف شود، به عنوان کسی که اقتصاد خوانده‌ام و نزدیک ۳۵ سال مدیریت بنگاه‌های مالی و اقتصادی را داشتم و بانک مرکزی را اداره کردم از وجود مشکلات عمیق خبر دارم.

همتی با بیان اینکه فرصت اشتباه کردن و تداوم روش فعلی را نداریم، اظهار کرد: باید جلوی عوامل ایجاد فساد، قیمت‌گذاری دستوری و مداخلات دولت در اقتصاد گرفته شود.

وی با تأکید بر اینکه باید اقتصاد بر سیاست حاکم شود نه سیاست بر اقتصاد، اظهار کرد: بخش خصوصی و مردم باید به صحنه تولید بیایند، شعار دولت بنده «تعامل از خانه تا جهان» است؛ بنابراین معتقدم باید نسبت به ایجاد تعامل با دنیا اقدام شود.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: معتقدم تعامل در حد بهینه نیست و حتی برخی جاها تقابل داریم در داخل هم همینطور است، در صورتی که می‌توان با تعامل مسائل را حل کرد.

وی با بیان اینکه تا موانع رشد اقتصادی را از بین نبریم قادر به کنترل نوسان رشد اقتصادی نخواهیم بود اظهار کرد: قابل پیش‌بینی نبودن رشد اقتصاد مانع از سرمایه‌گذاری می‌شود.

همتی با اشاره به اینکه برخی به بنده می‌گویند چرا وقتی رئیس بانک مرکزی بودید این کارها را انجام ندادید گفت: در پاسخ باید بگویم تحریم‌های ظالمانه دشمن در عدم پیشبرد امور را نباید نادیده گرفت، ضمن اینکه اختیارات بانک مرکزی آن قدر نیست که بنده بتوانم نسبت به این موضوعات ورود داشته باشم.

وی با بیان اینکه باید در کنار بانک مرکزی، مجموعه‌ دیگری باشد که قدرت و اختیاراتی فراتر از آن دارد تا بتوانیم بر مشکلات فائق آییم، اظهار کرد: بنده ضمن احترام به کاندیداهای دیگر که برای من عزیز هستند، معتقدم بنده در بین آنها توان و بینش اقتصادی را دارم و برنامه‌هایم نیز قابلیت اجرا دارد.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه برنامه دیگر بنده خارج کردن کشور از انزوای خارجی است گفت: برخی می‌گویند تحریم در مشکلات اقتصادی کشور اثر چندانی نداشته و مسائل بیشتر به خاطر ناکارآمدی است، در صورتی که این موضوع درست نیست زیرا تحریم‌های ظالمانه نه تنها درآمد دولت را تخت شعاع قرار داده که روابط بانکی را تحت تاثیر قرار داده و روابط اقتصادی ما را نیز تعلیق کرده است.

وی با اشاره به ۱۵ اولویت خود که بیشتر در حوزه اقتصادی است اظهار کرد: تلاش برای رشد اقتصادی، کنترل تورم، کاهش بیکاری، رشد اشتغال، پیشبرد رفاه مردم، احیا و اصلاح معیشت مردم، حل مشکل کاهش ارزش پولی ملی از برنامه‌های بنده در دولت آینده خواهد بود.

همتی با بیان اینکه باید قدرت خرید مردم را افزایش دهیم، این مهم را در گرو عادلانه کردن پرداخت یارانه، و کاهش فشار مالیاتی بر تولیدکننده‌ها دانست و گفت: بهره بردن از توان جوانان نقش مهمی در کشور دارند و باید جایگاه آنها را احیا کنیم، آنها انتظار دارند در زندگی شخصی آنها دخالت کمتری شود و با حل مشکلات اقتصادی انگیزه ماندن در کشور افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مهاجرت جوانان به یک اپیدمی در کشور تبدیل شده در صورتی که با ایجاد بستر مناسب سیاسی و اقتصادی باید کاری کنیم که جوانان خارج از کشور نیز جذب شوند گفت: از طرف دیگر باید دید نقش زنان ما در سیاست و اقتصاد چیست؟ 50 درصد کابینه بنده در اختیار زنان و جوانان قرار خواهد گرفت.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه ضمن اینکه از مردم خواست در انتخابات شرکت داشته باشند، اظهار کرد: رقابت من با پنج کاندیدای دیگر نیست، رقیب من قهر مردم با صندوق رای است، اگر قهر با صندوق رای برداشته شود با شناختی که از خود ارائه خواهم داد و برنامه‌هایی که دارم، دیگر رقیبی نخواهم داشت.

وی با اشاره به اینکه مرد ما تصمیم اشتباه نمی‌گیرند چون خرد جمعی هیچ گاه اشتباه نمی‌کند، اظهار کرد: روز 28 خرداد حماسه حضور مردم رقم خواهد خورد که به تقویت استقلال کشور منجر می‌شود.

همتی در ادامه گریزی نیز به سیاست خارجی زد و با بیان اینکه باید منافع ملی را حفظ کنیم، تأکید کرد: سیاست خارجی ما مجری حفظ منافع ملی است، تعامل با کشورهای غربی، چین، همسایگان و آمریکای لاتین و افریقا در برنامه‌های بنده قرار دارد زیرا معتقدم با تقابل به جایی نمی‌رسیم.

وی با بیان اینکه باید کشور را از انزوایی که ظالمانه بر ما تحمیل کردند خارج کنیم تأکید کرد: معیشت مردم با تداوم انزوا و تحریم‌ها حل نمی‌شود اگر فکر می‌کنیم بدون این موارد می‌توانیم به توسعه و رفع فقر برسیم سخت در اشتباه هستیم.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه باید سرمایه‌گذاری خارجی و نظام بانکی فعالیت گسترده داشته باشد تا به رشد اقتصادی برسیم، بیان کرد: تقویت سرمایه اجتماعی به عنوان سنگ زیربنای توسعه از دیگر موضوعاتی است که باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه دولت باید دولت کالای عمومی باشد، یعنی در بسترسازی و ایجاد زیرساخت برای فعالیت‌های اقتصادی ورود کند نه اینکه در اقتصاد و جزئیات آن مانند قیمت‌گذاری دخالت کند گفت: باید موانع تولید طولانی بودن روند صدور مجوز برداشته شود.

همتی با اشاره به اینکه باید تمام فضای کسب و کار برای توسعه و تولید مهیا شود اظهار کرد: کشور در بهبود فضای کسی و کار رتبه قابل قبولی ندارد، ضمن اینکه باید خدمات ارزش افزوده در کشور که سهم آن ۵۵ درصد است، احیا شود.

وی با تأکید بر لزوم تقویت ارتباطات اقتصادی و فروش از طریق فضای مجازی گفت: خوشبختانه توسعه صادرات غیر نفتی روند خوبی را در کشور داشته که می‌توان با تقویت این مهم و گسترش تولیدات صادرات‌محور به رشد کشور کمک کرد، ضمن اینکه باید انسداد داخلی و  انزوای خارجی به عنوان موانع توسعه را از بین ببریم.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت بنده قادر است تورم را ۸ تا ۱۲ درصد کنترل کند اظهار کرد: البته با رفع تحریم‌ها و افزایش سرمایه‌گذاری و فاینانس خارجی این رقم افزایش نیز می‌یابد.

وی با بیان اینکه کنترل تورم به معنای قدرت خرید مردم است اظهار کرد: با توجه به اعتقاد علمی خود نمی‌توانم حرف‌های پوپولیستی بزنم مثلا از ارقامی از پرداخت یارانه بگویم که اصلا با امکانات همخوانی ندارد، البته پرداخت یارانه و میزان درآمدها باید اصلاح شود اما مطابق با واقعیات.

انتهای پیام/ 3140/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول