اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمارهای جدید سازمان ملل از تخریب زیرساخت‌های شهری غزه توسط رژیم صهیونیستی

سازمان ملل متحد در گزارشی به بررسی میزان خرابی‌های به بار آمده در غزه در اثر حملات رژیم صهیونیستی در جریان جنگ ۱۲ روزه پرداخته است.

آمارهای جدید سازمان ملل از تخریب زیرساخت‌های شهری غزه توسط رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آمارهای جدید سازمان ملل متحد نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی در جریان جنگ ۱۲ روزه صدمات گسترده‌ و سنگینی به زیرساخت‌های شهری غزه وارد آورده و صدها ساختمان و ده‌ها جاده را ویران کرده است.

روزنامه واشنگتن‌پست نوشته سازمان ملل متحد این داده‌ها را بر اساس تحلیل تصاویر ماهواره‌ای عکس‌برداری‌شده در روز ۲۸ ماه مه به دست آورده است. تحلیل مذکور توسط «مرکز آموزش و پژوهش سازمان ملل متحد» منتشر شده است. 

این تحلیل، بر هشدارهای گروه‌های حقوق بشری و سازمان‌های غیردولتی که می‌گفتند عملیات‌های نظامی اسرائیل باعث صدمه جدی به زیرساخت‌های شهری غزه شده‌اند، صحه می‌گذارند.

بیشترین خرابی‌ها در مناطق شمال، جنوب شرقی و حومه شهر غزه متمرکز هستند و حکایت از آن دارند که بازسازی غزه ممکن است چندین سال به طول بینجامد.

گروه‌های حقوق بشری در کنار مردم بسیاری از کشورهای دنیا حملات رژیم صهیونیستی به غزه که تراکم جمعیتی بسیار بالایی دارد را محکوم کردند. محاصره اقتصادی غزه توسط رژیم صهیونیستی از سال‌ها پیش باعث ایجاد بحران اقتصادی در این منطقه شده است.

درگیری رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در این درگیری‌ که تا بامداد جمعه هفته پیش (۳۱ اردیبهشت‌ماه) ادامه داشت رژیم صهیونیستی با حملات خشن به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به شهادت رساند. گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حملات گسترده راکتی قرار دادند، به گونه‌ای که سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از راکت‌ها ناکام ماند.

وزارت بهداشت غزه شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه را ۲۴۸ نفر اعلام کرد. از این تعداد ۶۶ نفر کودک و ۳۹ نفر زن بودند. مطابق این اعلانیه، شمار مجروحان این جنگ نیز به حدود ۲ هزار نفر رسیده است.

آمارهای سازمان ملل نشان می‌دهد حملات رژیم صهیونیستی در امتداد منطقه‌ای به وسعت ۱۴۰ مایل مربع باعث تخریب یا وارد آمدن خسارت به ۴۵۹ ساختمان که در نزدیکی بیمارستان، مراکز درمانی و مدارس قرار داشته‌اند شده است.

سازمان ملل متحد پیش از این روز ۲۱ ماه مه اعلام کرده بود ۶ بیمارستان و ۱۱ کلینیک و ۵۳ مدرسه در اثر این حملات آسیب دیده‌اند.

حملات رژیم صهیونیستی علاوه بر این باعث ایجاد ۴۰ حفره در جاده‌ها شده است. پرسنل امدادرسان گفته‌اند این لطمات در تلاش‌ها برای رساندن مجروحان به بیمارستان اخلال ایجاد کرده‌اند.

«الی ساک»، رئیس مرکز «پزشکان بدون مرز» در فلسطین گفت: «[تخریب جاده‌ها] مانع انتقال بیماران به مراکز درمانی می‌شد. آنها مجبور بودند این مسیرها را پیاده بروند.»

جنبش مقاومت فلسطین، حماس برآورده کرده حملات رژیم صهیونیستی باعث وارد آمدن بیش از ۲۵۰ میلیون دلار خسارت به ساختمان‌ها و زیرساخت‌های موجود در غزه شده است.

حماس همچنین گفته آسیب دیدن شبکه برق روی سیستم‌های تصفیه آب اثر گذاشته و موجب شده دسترسی ۸۰۰ هزار نفر به آب پاکیزه دشوار شود.

برخی از کشورهای دنیا وعده داده‌اند کمک‌هایی را برای بازسازی غزه در دستور کار قرار خواهند داد. به عنوان مصر اعلام کرده ۵۰۰ میلیون دلار برای این منظور اختصاص خواهد داد.

خیابان «الوحده» در مرکز غزه که در روز ۱۵ مه توسط رژیم صهیونیستی بمباران شد از جمله مناطقی است که به شدت تخریب شده و به بازسازی کامل نیاز دارد. در آن حمله، بیش از ۴۰ فلسطینی به شهادت رسیده و برج‌های بلند با خاک یکسان شدند.

رژیم صهیونیستی در همان روز یک برج ۱۲ طبقه را که مقر رسانه‌های آسوشیتدپرس و الجزیره در غزه بود بمباران کرد.

این رژیم مدعی شده حماس از این ساختمان برای ساخت فناوری‌هایی جهت ایجاد اخلال در عملکرد سامانه گنبد آهنین استفاده می‌کرده، اما این ادعا هم از سوی این دو رسانه و رسانه‌های دیگر و هم از طرف منابع مستقل رد شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول