اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ارائهٔ برنامه‌های دقیق و اجرایی از شاخصه‌های کاندیدای اصلح است

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: گاهی شاهد این هستیم برنامه‌هایی که توسط کاندیداها ارائه می‌شود تنها به‌صورت تئوری و بر روی کاغذ است و قابلیت اجرایی ندارند، لذا لازم است کاندیداها برنامه‌های دقیق و اجرایی خود را در حوزه‌هایی از قبیل اشتغال، اقتصاد، روابط خارجی، معیشت مردم، اقتصاد دانش‌بنیان و نیز اقتصاد مقاومتی ارائه کنند.

ارائهٔ برنامه‌های دقیق و اجرایی از شاخصه‌های کاندیدای اصلح است

فرشاد پیله‌چی، رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: اساس هر جامعه بر پایهٔ مشروعیت و دموکراسی است، یکی از ارکان دموکراسی نیز موضوع انتخابات است، لذا ضرورت اهمیت مشارکت در انتخابات بسیار بالاست و همهٔ مردم باید در تصمیم‌گیری برای آیندهٔ کشور خود سهیم باشند.

وی افزود: انتخابات در یک روز اتفاق می‌افتد اما آثار آن چندین سال باقی خواهد ماند، لذا حضور حداکثری در انتخابات یکی از موضوعاتی است که مردم باید به آن توجه کنند و اگر این امر سبک شمرده شود یا به آن توجه نشود، مشکلات کشور مرتفع نخواهد شد.

پیله‌چی ادامه داد: در همهٔ دوره‌ها شاهد این هستیم که معاندین و تفرقه‌افکنان با سخنان خود تلاش در دلسرد کردن مردم جهت حضور در انتخابات دارند، اما تجربه به ما ثابت کرده است هر زمان که مردم مشارکت بالاتری در انتخابات داشته‌اند، آیندهٔ بهتری برای آنان رقم خورده است.

این مسؤول تصریح کرد: اگر ما انتظار داریم مشکلات کشور حل شوند، خودمان باید برای کشور تصمیم بگیریم، اگر ما افرادی خنثی باشیم و در انتخابات مشارکت نکنیم، بی‌شک در خارج از کشور برای ما تصمیمات خوبی گرفته نخواهد شد.

پیله‌چی خاطرنشان کرد: اگر ما در انتخابات شرکت نکنیم، قطعاً پس از آن نیز نمی توانیم نظر بدهیم که چرا چنین اتفاقاتی رخ داده است؟ اما اگر شرایط جامعه برای ما مهم باشد و در انتخابات شرکت کرده و تلاش کنیم کاندیدای اصلح را برگزینیم، قطعاً گامی مهم در جهت پیشرفت و اعتلای کشور برداشته‌ایم.

این مسؤول عنوان کرد: ما در برههٔ کنونی نیاز به ساماندهی جامعه در زمینه‌های گوناگون از جمله اشتغال، اقتصاد، معیشت، موضوعات سیاسی و موضوعات اجتماعی داریم، لذا مردم اگر می‌خواهند در آیندهٔ سیاسی کشور خود تأثیرگذار باشند و شرایط جامعه به گونه‌ای رقم بخورد که مطلوب جامعه باشد و بتوانیم کشور را بسازیم، باید در انتخابات شرکت کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین در ادامه در رابطه با شاخص‌های فرد اصلح بیان کرد: قطعاً مملکت‌داری کار سخت و پیچیده‌ای است و باید از ابعاد مختلف به صلاحیت‌های کاندیداها توجه شود؛ شخصی که می‌خواهد برای مدت 4 سال مسؤولیت امور اجرایی کشور را بر عهده بگیرد، باید در کنار ویژگی‌های عمومی، ویژگی‌های برجسته و متمایزی داشته باشد، و بالاخص دارای برنامه‌های ویژه در حوزه‌های گوناگون داشته باشد.

پیله‌چی اضافه کرد: به عقیدهٔ بنده یکی از مهم‌ترین شاخص‌هایی که ما برای کاندیداهای انتخابات 1400 نیاز داریم این است که کاندیداها باید برنامهٔ جامع و دقیق خود را بدون هرگونه بحث شعاری و احساسی مطرح کرده و عنوان کنند در هر حوزه‌ای چه برنامه‌های اجرایی دارند.

وی اظهار کرد: گاهی شاهد این هستیم برنامه‌هایی که توسط کاندیداها ارائه می‌شود تنها به‌صورت تئوری و بر روی کاغذ هستند و قابلیت اجرایی ندارند، لذا لازم است کاندیداها برنامه‌های دقیق و اجرایی خود را در حوزه‌هایی از قبیل اشتغال، اقتصاد، روابط خارجی، معیشت مردم، اقتصاد دانش‌بنیان و نیز اقتصاد مقاومتی ارائه کنند.

پیله‌چی در پایان تأکید کرد: در شرایط فعلی ما نیاز داریم روی پای خود بایستیم و نیازهای موجود در کشور را به‌صورت خودکفا برطرف کنیم، به حول و قوهٔ الهی نعمات فراوانی در کشور ما وجود دارد که پتانسیل انجام کار در همهٔ حوزه‌ها را داریم و حل مشکلات جامعه با همت و برنامه‌ریزی دقیق میسر و محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول