اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

۱۵ اقدام پیشنهادی برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش به راه‌هایی برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش ۱۵ اقدام پیشنهاد می‌کنم.

۱۵ اقدام پیشنهادی برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین درودی معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره وضعیت آموزش و پرورش، اظهار کرد: وضع فعلی آموزش و پرورش از نظر آموزش معلق میان آسمان فضای مجازی و کف مدارس است و کلاس‌های درس هم  از نظر  بینش در خواب خرگوشی و از نظر منش در حال خود فراموشی است.

وی به مشکلات آموزش پرورش اشاره کرد و گفت: عدم نیروی انسانی مرتبط، عدم جایگاه شایسته معلمی، قیاس مقام معلمی با کارمندی، عدم پرداخت حق‌الزحمه عادلانه و محسنانه، انفعال در برابر قوانین به ظاهر بین‌المللی، تمرکز خدمات در کلانشهرها، رفتار ارباب و رعیتی وزارت علوم با آموزش و پرورش، استفاده مصرفی از آموزش و پرورش توسط سایر وزراتخانه‌ها، دستگاه‌ها و سازمان‌ها، استفاده تجاری از نیاز و استعداد دانش‌آموزان توسط هشت پای کنکور، تحقیر مربیان و متربیان توسط برخی از مدارس غیردولتی، خصوصی‌سازی ناپیوسته و ناپیدا در برخی از دوره‌های تحصیلی و برخی رشته‌های فنی و مانند آن و  برگزاری نمادین برخی از رشته‌های هنری و فرهنگی از جمله مشکلات آموزش و پرورش است.

* ویژگی‌های وزیر آینده آموزش و پرورش 

حجت‌الاسلام والمسلمین درودی به ویژگی‌های رئیس‌جمهور موفق پرداخت و افزود: رئیس جمهور موفق باید از نظر اعتقادی و محتویات قلبی در سطح اجتهاد و از نظر عبادی در سطح نیروهای جهادی و از نظر رفتاری در سطح رزمندگان شب عملیات باشد.

وی در خصوص ویژگی‌های وزیر آینده آموزش و پرورش گفت: وزیر آموزش و پرورش باید از نظر علمی و عملی به مانند شهید رجایی و از نظر جهادی و عملیاتی مانند شهید نواب صفوی باشد.

* ۱۵ اقدام برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش به راه‌هایی برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش ۱۵ اقدام پیشنهاد می‌کنم.

۱- وزیر آموزش و پرورش از میان نخبگان جهادی باشد

۲- ارتقای دانشگاه فرهنگیان در سطح دانشگاه تهران بلکه فراتر

۳- پذیرش نیروی انسانی از نخبگان در کشور 

۴- تأمین نیازهای نیروی انسانی آموزش و پرورش بدون قیاس با کارمندان دولت

۵- برخورداری مناطق کم برخوردار از مجتمع‌های آموزشی هم سطح مدارس برخوردار کلانشهرها

۶- احیای ساختار شکلی و محتوایی معاونت پرورشی

۷- الزام انتصاب تمام مدیران به ارائه برنامه جهت امور پرورشی دانش‌آموزان

۸- مکلف کردن قانون انتصاب وزیران، استانداران و فرمانداران به ارائه برنامه جهت آموزش و پرورش تراز انقلاب اسلامی

۹- بورسیه کردن دانش آموزان مناطق کم برخوردار توسط وزراتخانه ها و سایر دستگاه‌های اجرایی

۱۰-الزام مراکز پژوهشی و تحقیقاتی و هم چنین وزرات علوم جهت مهد کودک و مدارس پیش دبستانی و ابتدایی برای تهیه و تأمین محتواهای تراز انقلاب اسلامی

۱۱- تهیه و تنظیم و تدوین نظام تعلیم و تربیت ۶ ساحتی جهت خروجی‌های مدارس جهت اشتغال و اعتبار اخلاق اجتماعی متربیان

۱۲- ترمیم از هم گیسختگی زنجیره تحصیل در مناطق روستایی و آسیب پذیر

۱۳- ۶ ساحتی کردن برنامه‌های تربیتی آرمانی مانند راهیان نور و وفاداری به وصیت نامه‌های شهدا

۱۴- پیشگیری و ترمیم از زمینه‌های بی‌مهری درونی و مهرورزی دروغین خارجی جهت گرایش دانش‌آموزان نخبه به فریب‌های دشمنان و وعده‌های شیطانی آنها در داخل کشور و اختاپوس رسانه‌های غربی

۱۵- استفاده از دانش‌آموزان در احیای بدنه آموزش و پرورش در امور اندیشه‌ورزی و اندیشه‌سازی و اجرای اندیشه‌های تراز انقلاب اسلامی توسط آنان در سطوح مختلف

# انتخابات 1400

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول