اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

وداع مهدی‌زاده با المپیک

ستاره پر افتخار کاراته استان قم آخرین فرصت کسب سهمیه حضور در بزرگترین رویداد ورزشی جهان یعنی المپیک توکیو را در پاریس فرانسه از دست داد.

وداع مهدی‌زاده با المپیک

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، امیر مهدی‌زاده با سه طلا و برنز جهان، سه طلا و برنز آسیا، دو طلا و نقره بازی‌های آسیایی، نقره جام جهانی و چندین مدال بین‌المللی دیگر ستاره پرافتخار کاراته استان قم است اما این کاراته‌کا که بیش از یک سال اخیر را با ناکامی‌های متعدد پشت‌سر گذاشته بود، در آخرین فرصت کسب سهمیه المپیک توکیو نیز با ناکامی مواجه شد.

مسابقات گزینشی المپیک توکیو به میزبانی شهر پاریس فرانسه تا ۲۳ خرداد ماه با حضور بیش از پانصد کاراته‌کا از ۹۸ کشور جهان برگزار می‌شود در حالی که تیم ملی کاراته کشورمان با چهار نماینده در این پیکارها حضور یافته ولی در پایان روز نخست دو نماینده ایران با ناکامی به کار خود پایان دادند.

برای قمی‌های علاقمند به ورزش به ویژه دوست‌داران رشته پرمدال کاراته، پیگیری نتایج و عملکرد امیر مهدی‌زاده از اهمیت بسیار بالای برخوردار بود، کاراته‌کایی که در ویترین افتخارات خود فقط سهمیه و مدال المپیک را کم داشت اما نتوانست در یکی از آخرین سال‌های دوران حرفه‌ای خود به این مهم دست یابد.

مهدی‌زاده در وزن منهای 67 کیلوگرم با حریفان خود رقابت کرد و بعد از استراحت در دور نخست، برای مصاف با نادر ازوزی از کشور تونس به میدان رفت و حریف خود را به راحتی از پیش‌رو برداشت، ملی‌پوش کاراته قم در دور سوم برابر رحمان المصطفی از کشور اردن قرار گرفت اما در میان ناباوری با نتیجه 8 بر 1 شکست خورد.

این نتیجه عجیب و باورنکردنی موجب شد تا مهدی‌زاده به جدول شانس مجدد برود ولی با شکست کاراته‌کای اردنی مقابل اری صمدان قهرمان اروپا از کشور ترکیه، مهدی‌زاده نیز عملا با این مسابقات خداحافظی کرد و بدین‌ترتیب در آخرین میدان کسب سهمیه المپیک، فرصت رسیدن به این دستاورد بزرگ را از دست داد.

انتهای پیام / 78002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول