اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

5700 لیتر در هر ثانیه آب در تبریز مصرف می‌شود / برق قطع نشود افت فشار آب نخواهیم داشت

مدیرعامل شرکت‌ آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی، گفت: آذربایجانی‌ها ۷۰ لیتر بیشتر از سرانه استاندارد در شبانه‌روز آب مصرف می‌کنند.

5700 لیتر در هر ثانیه  آب در تبریز مصرف می‌شود / برق قطع نشود افت فشار آب نخواهیم داشت

علیرضا ایمانلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز مصرف سرانه آب در استان برای هر نفر در شبانه‌روز را ۲۲۰ لیتر دانست و اظهار داشت: میانگین استاندارد مصرف سرانه ۱۵۰ لیتر بوده و آذربایجانی‌ها ۷۰ لیتر در شبانه‌روز بیشتر مصرف می‌کنند.

ایمانلو گفت: هر شهروند تبریزی روزانه ۱۴۶ بطری ۱.۵ لیتری آب مصرف می‌کند.

مدیرعامل شرکت‌ آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه متوسط نیاز فعلی آب شرب کلان‌شهر تبریز ۵ هزار و ۷۰۰ لیتر در ثانیه است (۱۴۵ میلیون متر مکعب در سال)، تصریح کرد: آب شهر تبریز از سه محور زرینه‌رود، سد نهند و چاه‌های آب تامین می‌شود.

 ایمانلو افزود: در شهر تبریز میزان مصرف آب ۵۴۰۰ لیتر بر ثانیه است که در زمان پیک مصرف به ۵۷۰۰ لیتر بر ثانیه می رسد که با برنامه‌های کوتاه و بلندمدت مشکل کمبود نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: مردم عزیز با رعایت الگوی مصرف درست و استاندارد و با ۱۵- ۱۰ درصد صرفه‌جویی که حدود ۵۷۰ لیتر در ثانیه صرفه‌جویی می‌شود که معادل ۳۰ چاه آب می‌شود در این راه به تنش آبی کمک خواهند کرد تا از این مرحله هم به‌خوبی و خوشی عبور کنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به قیمت تمام شده و فروش آب توزیعی یادآور شد: به‌طور متــوسط هر متر مکعب آب شرب ۱۶ هزار ریال  برای مصرف‌کننده خانــگی به قیمت ۷۵۰۰ ریال عرضه می‌شود، این در حالی است که هر بطری ۱.۵ لیتری آب بسته‌بندی شده موجود در بازار حدودا به مبلغ ۳ هزار تومان است که مبلغ مابهالتفاوت و رقم کسری از تسهیلات و نوسازی اصلاح تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: بهینه‌سازی و تغییر الگوی مصرف در بخش آب شرب استان همواره مورد تاکید بوده است و این شرکت خود را ملزم به اتخاذ تمهیدات و برنامه‌ریزی برای استفاده درست آب شرب توسط مشترکان کرده است.

ایمانلو در ادامه به صرفه‌جویی در مصرف آب و رعایت الگوی مصرف تاکید کرد و از شهروندان درخواست کرد توصیه‌های شرکت آب و فاضلاب استان را جدی بگیرند تا در خصوص آب مصرفی دچار مشکل نشوند.

وی گفت: با پایداری و عدم قطعی برق در استان، مشکل قطعی یا افت فشار آب نخواهیم داشت.

انتهای پیام/ 60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول