اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

مطالبه فرهنگیان در «فارس من »؛ آموزش و پرورش تلاشی برای دریافت فوق العاده 50 درصدی معلمان نمی‌کند!

سردبیر پویش فارس من گفت: ما از آموزش و پرورش گله مند هستیم چرا که هیچ درخواستی برای دریافت ۵۰ درصد فوق العاده ویژه معلمان نمی‌کند.

مطالبه فرهنگیان در «فارس من »؛ آموزش و پرورش تلاشی برای دریافت فوق العاده  50 درصدی معلمان نمی‌کند!

به گزارش خبرگزاری فارس، «فوق العاده ویژه ۵۰ درصدی معلمان اجرا شود» عنوان پویشی است که برخی از فرهنگیان کشور در فارس من به راه انداخته و خواستار بررسی عدم اجرای طرح فوق العاده ویژه ۵۰ درصدی در میان فرهنگیان شدند.

سردبیر این پویش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: به رغم آن‌که دارای مدرک دکترا هستم اما کماکان در سیستم آموزش و پرورش حقوق ۴ میلیون و ۶۰ هزار تومان دریافت می‌کنم. همان‌طور که مستحضر هستید دریافت فوق العاده ویژه با توجه به قانون خدمات کشوری مصوب سال۸۸ ، در این سال‌ها برای تمام کارکنان تقریبا اجرا شده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ طبق دستور رئیس جمهور و ابلاغ سازمان برنامه و بودجه  تمام دستگاه‌ها می‌بایست از ۵۰ درصد برخوردار می‌شدند اما با عرض تأسف بندهای فصل دهم در تمام ارگان‌ها اجرا شد، این درحالی بود که معلمان فاقد فوق العاده ویژه بودند و بر همین اساس رتبه بندی‌ها نیز بی اثر شدند.

سردبیر این پویش گفت: براساس این ابلاغ، کارمندان دیگر دولت به این دلیل که پیش از این از فوق العاده ویژه برخوردار بودند، دریافت فوق العاده ویژه آن‌ها از ۲۰ درصد به ۳۵ درصد و اقتصاد دارایی و برخی دیگر از ارگان‌ها ۳۵ درصد و کمترین  دریافتی‌ برای وزارت کشور بود که به طور میانگین ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد.

 وی افزود: بسیاری از دستگاه‌ها مانند وزارت بهداشت در سال گذشته به علت وجود کرونا ۵۰ درصد فوق العاده ویژه را اعمال کردند اما پیرو موضوع رتبه بندی فرهنگیان، مسئولین گفتند طبق ۵ رتبه که از مقدماتی تا عالی است ؛ از ۹ درصد تا ۲۰ درصد فوق العاده ویژه پرداخت می‌شود.

فاصله حقوقی عجیب بین استخدام شدگان جدید

وی تأکید کرد: کسانی که به تازگی به استخدام وزارت آموزش و پرورش در می آیند فاصله حقوقی عجیبی پیدا می‌کنند. برای نمونه در حال حاضر دو حکم پیش روی من قرار دارد که هر دو در سال ۹۹ استخدام شده اند که یکی خدمه وزارت بهداشت با تحصیلات سیکل که حدود ۱ میلیون و هشتصد تومان ،۵۰ درصد فوق العاده ویژه را دریافت می‌کند و دیگری معلم متخصص با مدرک دکترای ریاضیات و کاربردها ؛ تا دو سال قادر به دریافت فوق العاده ویژه نیست و بعد از ۲ سال فعالیت می تواند فقط ۹ درصد فوق العاده ویژه دریافت کند.

سردبیر پویش گفت : ما از آموزش و پرورش گله مند هستیم چرا که مسئولین سایر ارگان‌ها درخواست دریافت ۵۰ درصد فوق العاده را از دولت برای کارمندانشان دارند اما آموزش و پرورش هیچ درخواستی مبنی بر دریافت ۵۰ درصد فوق العاده ویژه ندارد.

تنها افزایش حقوق معلمان را رسانه‌ای می‌کنند

وی ادامه داد: در حال حاضر سالیانه حقوق تمام کارمندان، طبق ضریب افزایش می یابد اما مسئولان آموزش و پرورش هرسال در رسانه‌ها اعلام می‌کنند که حقوق فرهنگیان افزایش یافت در حالی که این حق ماست و تمام کارمندان ارگان‌های دیگر نیز افزایش حقوق دارند و این موضوع نیاز به اعلام عمومی در رسانه‌ها ندارد.

رحیمی در پایان گفت : خواهشمندم مستندات حکم کارگزینی را دریافت کنید و بگویید به چه علت یک دکتر متخصص از یک خدمه کمتر حقوق می گیرد ، ما نیازمند پاسخ قانع کننده‌ای از سوی مسئولان هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول