اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

قهرمانی فوتبالیست‌‌های قم در آسیا/ قمی‌ها مسافر المپیک شدند

فوتبالیست‌های استان قم همراه با تیم ملی ناشنوایان ایران به مقام نخست و عنوان قهرمانی پیکارهای آسیایی و انتخابی المپیک ناشنوایان دست یافتند.

قهرمانی فوتبالیست‌‌های قم در آسیا/ قمی‌ها مسافر المپیک شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در شرایطی که ایران میزبانی رقابت‌های انتخابی فوتبال المپیک ۲۰۲۲ ناشنوایان بود این بازی‌ها با حضور تیم‌های آسیایی در جزیره کیش برگزار شد و تیم ملی کشورمان بدون شکست با اقتدار عنوان نخست این رقابت‌ها را کسب کرد و راهی المپیک شد.

اهمیت این مسابقات برای قمی‌های علاقمند ورزش به واسطه حضور علی زینال‌وند و سیاوش زینال‌وند برادران فوتبالیست ناشنوای قم در تیم ملی کشورمان بود، فوتبالیست‌های مطرحی که از دهه ۱۳۹۰ عضو تیم ملی ایران هستند و افتخارات زیادی در سطح فوتبال آسیا با تیم ملی به دست آورده‌اند.

پس از قرعه‌کشی مسابقات فوتبال انتخابی المپیک ۲۰۲۲ ناشنوایان در منطقه آسیا، تیم ملی کشورمان با تیم‌های عراق و مالزی هم‌گروه شد و در گروه دوم تیم‌های کره‌جنوبی، ازبکستان، افغانستان و تایلند قرار گرفتند و این بازی‌ها در مجموعه ورزشی المپیک جزیره کیش برگزار شد.

تیم ملی فوتبال ناشنوایان ایران در نخستین بازی خود برابر تیم مالزی به تساوی یک بر یک رسید و تک گل کشورمان را فوتبالیست قمی یعنی علی زینالوند تک گل تیم ملی کشورمان را به ثمر رساند، اما ناشنوایان ایران در دومین دیدار مرحله مقدماتی مسابقات فوتبال انتخابی المپیک ۲۰۲۲ ناشنوایان برابر تیم عراق به پیروزی ۲ بر صفر دست یافت.

ملی‌پوشان ناشنوا پس از صدرنشینی در گروه نخست بازی‌ها، در مرحله نیمه نهایی به مصاف تیم دوم گروه دوم یعنی کره‌جنوبی رفتند و با برتری ۴ بر ۱ به فینال این مسابقات صعود کردند و در فینال نیز با نتیجه نزدیک ۳ بر ۲ از سد عراق عبور کردند تا با شایستگی رتبه نخست آسیا را به دست آورده و راهی المپیک ۲۰۲۲ ناشنوایان جهان شوند.

رقابت‌های انتخابی فوتبال ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه برای تعیین سهمیه‌های المپیک با حضور هفت تیم برتر این مناطق در جزیره کیش برگزار شد و سه تیم برتر این مسابقات در نهایت جواز حضور در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ ناشنوایان جهان را دریافت کردند و افتخار این قهرمانی با توجه به حضور دو ملی‌پوش قمی یعنی علی زینال‌وند و سیاوش زینال‌وند در کارنامه ورزش ناشنوایان قم نیز به ثبت رسید.

انتهای پیام / 78002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول