اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

کلامی با نامزدها درباره دغدغه‌های مردم/ پیامک کشف حجاب، مسأله اصلی مردم نیست

دبیر مهرواره محله همدل گفت: در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه‌های مردم مسائل اقتصادی، اجتماعی و خانواده است.

کلامی با نامزدها درباره دغدغه‌های مردم/ پیامک کشف حجاب، مسأله اصلی مردم نیست

حجت‌الاسلام رضا غلامی، دبیر مهرواره محله همدل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به موضوع مناظره سوم نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که امروز شنبه ۲۲ خردادماه برگزار می‌شود، در تشریح طرح مهرواره محله همدل اظهارداشت: با توجه به اینکه دور سوم مناظرات کاندیداهای ریاست جمهوری با موضوع دغدغه‌های مردم را پیش رو داریم، یکی از موضوعات اصلی شناخت این دغدغه‌هاست.

دبیر مهرواره محله همدل افزود: یکی از اقدامات مهم بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی که از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز کرده، به اشتراک گذاشتن مسأله‌های مردم است تا این مسائل توسط خود مردم شناسایی و اولویت‌بندی شود و خودشان نسبت به حل این مسأله‌ها نیز اقدام کنند.

۴ مساله جدی مردم که رهبری فرمودند

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس در مورخ ۶ خرداد ۱۴۰۰، بسیاری از مسائل مهم، اصلی و فوری کشور را مورد تحلیل قرار دادند و یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مردم را مسائل اقتصادی برشمردند و موضوعاتی چون بیکاری جوانان و معیشت طبقات ضعیف، مافیای وارداتی و سیاست‌گذاری غلط در یأس جوانان نخبه و مبتکر کشور از جمله ۴ مساله جدی و اولویت مهمی بود که معظم‌له در دیدار با نمایندگان مجلس به آن اشاره کردند.

غلامی عنوان کرد: برای اینکه واقعیات جامعه را از دل جامعه به دست بیاوریم و ببینیم واقعا مهم‌ترین و جدی‌ترین مسائل مردم در جامعه چیست و چه چیزی آنها را در جامعه درگیر کرده نیاز به اقدامی گسترده و اثربخش داشتیم.

پیامک بدحجابی مسئله مردم است؟

وی تصریح کرد: باید دغدغه‌ها و مسائل اصلی مردم را به خوبی شناخت. آیا یک پیامک به خانم بدحجاب واقعا می‌تواند مسأله اصلی مردم باشد که بعضی از عزیزان به آن اشاره دارند و یا اینکه مسأله‌های مردم چیز دیگری است که دارد آنها را رنج و عذاب می‌دهد و جامعه با آن مواجه است؟ بر این اساس جشنواره‌ای را با نام مهرواره محله همدل برگزار کردیم.

دبیر مهرواره محله همدل خاطرنشان کرد: در این جشنواره و رویداد ملی بیش از ۴۲ هزار و ۷۶۰ محله پای کار آمدند و مسأله‌های محله و اولویت‌ها را شناسایی و اولویت‌بندی و حل کردند.

ثبت بیش از ۵۶ هزار و ۲۶۰ مسأله از سوی مردم در مهرواره محله همدل

وی گفت: در این راستا بیش از ۵۶ هزار و ۲۶۰ مسأله از طرف مردم انتخاب شد و این مسائل توسط مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب مورد توجه قرار گرفت و نسبت به حل این مسائل اقدام شد.

 غلامی افزود: اینها کلان‌مسأله‌هایی بود که خود مردم انتخاب کردند و خودشان تصمیم گرفتند و اولویت‌بندی کردند و قطعاً این مسائل تصویر روشنی از دغدغه‌های مردم به ما ارائه می‌دهد و یک نگاه جدیدی را برای داوطلبان کاندیداتوری ریاست جمهوری ایجاد می‌کند که واقعاً دغدغه‌های مردم اولویت دست چندم جامعه است.

وی بیان کرد: با چنین تصویر روشنی می‌توان دریافت که مسائل حیاتی و مهم مردم کدام است که حضرت آقا به درستی در دیدار با نمایندگان به آن اشاره کردند.

مسأله اقتصادی مهم‌ترین دغدغه مردم است

دبیر مهرواره محله همدل با تحلیل مسائلی که از دل جامعه احصاء شده اظهار داشت: از بین ۱۴ کلان‌مسأله‌ای که در این مهرواره مردم می‌توانند آن را انتخاب و اولویت‌بندی کنند مسأله اقتصادی مهم‌ترین آن است که مسأله اول با ۲۵ درصد مسائل کلان کشور و بیش از ۱۵ هزار و ۵۵۰ مورد بود.

وی گفت: در این طرح، مسأله اقتصادی توسط مردم انتخاب شد و برای حل آن در ماه مبارک رمضان و سپس تا ۲۰ خرداد، مردم برای حل آن اقدام و قیام کردند.

مسائل اجتماعی دومین دغدغه مردم

غلامی افزود: همچنین دومین مساله و اولویت جامعه از نگاه مردم با بیش از ۴۲ هزار و ۷۶۰ محله مورد در این مهرواره محله همدل، مسائل اجتماعی جامعه بود که با ۱۳ درصد کل مسائل از سوی مردم به عنوان دومین اولویت جامعه با ۷ هزار و ۶۴۲ مساله انتخاب شد و مورد توجه قرار گرفت.

خانواده سومین دغدغه مردم

وی تصریح کرد: مسائل خانواده نیز با بیش از ۶ هزار و ۵۰ مساله به عنوان اولویت سوم مسائل جامعه مورد توجه قرار گرفت و مردم برای حل آن اقدام کردند، این‌ها عمده مسائلی است که سه اولویت اصلی جامعه در بحث نظام مسائل مردم از زبان مردم بود که برای حل آن قیام شد.

وی بیان کرد: همچنین آماری در مورد بیشترین مسائلی که در استان‌ها ثبت شده است به دست آمد که استان اصفهان با ۳ هزار و ۸۶۳ مساله استان اول در مهرواره محله همدل بودند و سپس استان هرمزگان با ۳ هزار و ۷۹۶ مساله و استان آذربایجان غربی با ۳ هزار و ۵۷۶ مساله در مجموع سه استان برتر در مهرواره محله همدل بودند که برای حل مساله‌های مردم قیام کردند.

دبیر مهرواره محله همدل عنوان کرد: امیدواریم با نگاه دقیق به مسائل و اولویت‌های جامعه و تلاش و همت مردم برای حل مسائل شاهد این باشیم که سیاست گذاری‌ها و هدف گذاری‌ها و برنامه‌های کلان کشور ناظر به اولویت‌های اولی و اساسی مردم اتفاق بیفتد و مردم شاهد حل مسائل اولویتی خود توسط سیاست گذاران و مجریان جامعه و حاکمیت باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول