اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

واکسن استنشاقی چین به آزمایش بالینی رسید

کارشناس ارشد مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های چین گفت: محققان در حال انجام آزمایشات بالینی فاز ۱ و فاز ۲ بر روی واکسن استنشاقی ساخت چین هستند.

واکسن استنشاقی چین به آزمایش بالینی رسید

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، شائو ییمینگ، کارشناس ارشد مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های چین اظهار داشت: محققان در حال انجام آزمایشات بالینی فاز ۱ و فاز ۲ بر روی واکسن استنشاقی ساخت چین هستند.

وی گفت: پس از تکمیل مجموعه داده‌های کارآزمایی بالینی، متخصصان ایمنی و اثربخشی واکسن استنشاقی را بررسی می‌کنند.

کارشناس ارشد مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های چین افزود: واکسن‌های استنشاقی یا اسپری بینی به عنوان یکی از فناوری‌های واکسن چین برای مبارزه با کووید ۱۹ انتخاب شدند.

واکسن استنشاقی با استفاده از اسپری به ذرات بسیار ریز تبدیل و با دم، وارد راه تنفسی و شش‌ها می‌شود و به این ترتیب ایمنی در بدن فرد گیرنده ایجاد می‌شود.

این واکسن  که توسط دانشگاه شیامن ، دانشگاه هنگ کنگ و داروخانه بیولوژیک «Beijing Wantai» تولید شده است، آزمایشات فاز ۱ و فاز ۲ را به پایان رسانده است. به گفته شائو ییمینگ، محققان از آزمایشات بالینی فاز ۳ در خارج از کشور برای ارزیابی بیشتر اثر واکسن استفاده می‌کنند.

بر اساس گزارش‌های ارائه شده از سوی کمیسیون بهداشت ملی چین، بیش از ۸۴۵.۲ میلیون دز واکسن کووید ۱۹ در سراسر این کشور تجویز شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول