اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آغاز مجدد اعتراض‌‎های خیابانی در لبنان با ادامه بحران اقتصادی این کشور

با ادامه ناکامی لبنان در تشکیل دولت جدید و تداوم بحران اقتصادی این کشور، خیابان‌های لبنان بار دیگر به صحنه اعتراضات پراکنده خیابانی تبدیل شده است.

آغاز مجدد اعتراض‌‎های خیابانی در لبنان با ادامه بحران اقتصادی این کشور

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با ادامه ناکامی در تشکیل دولت جدید لبنان، افزایش قیمت دلار در این کشور منجر به آغاز دوباره برخی اعتراضات پراکنده شده است.

بر اساس گزارش «العربی الجدید»، قیمت هر یک دلار به ۱۵ هزار لیره لبنان رسیده و جمعه (دیروز) برخی خیابان‌های بیروت شاهد اعتراضاتی به این وضع بود و معترضان برخی مسیرها را بستند.

در ادامه این گزارش آمده، بیشتر داروخانه‌ها در مناطق مختلف لبنان در راستای اعتصابی که به آن دست زده‌اند دیروز تعطیل کردند و قرار است امروز نیز این اعتصاب ادامه داشته باشد. داروخانه‌ها اعلام کرده‌اند که به دلیل نایاب شدن دارو در بازار، احتکار یا قاچاق آن، قادر به تأمین داروهای بیماران نیستند.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان هفته گذشته در سخنرانی سالروز سی سالگی تاسیس شبکه المنار با انتقاد از تشکیل نشدن دولت جدید گفت، دارو و غذا در لبنان هست اما آن را احتکار کرده‌اند و محتکران خائن به کشور هستند.

از سوی دیگر ایستگاه‌های سوخت در لبنان دیروز شاهد صف‌های طولانی بود. علیرغم آنکه «ریمون غجر» وزیر انرژی در دولت پیشبرد لبنان گفته ۶۶ میلیون لیتر بنزین در مخازن شرکت‌های وارد کننده و ۱۰۹ میلیون لیتر سوخت مازوت موجود است علاوه بر اینکه مقادیری در ایستگاه‌های سوخت وجود دارد و اینها برای تأمین سوخت یک هفته تا ۱۰ روز لبنان کافی است.

روزنامه «عربی ۲۱» هم گزارش کرد، معترضان با آتش زدن لاستیک‌ها، برخی مسیرها را در بیروت و دیگر مناطق لبنان از جمله نبطیه (در جنوب) ، مسیر رابط میان دو منطقه «شویفات» و «ضاحیه»، و «بقاع» بستند.

از سوی دیگر، دهها نفر از سپرده‌گذاران در برابر بانک مرکزی لبنان در بیروت تجمع کردند و خواهان بازپس‌گیری سپرده‌های خود شدند. آنها شعارهایی علیه «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی این کشور سردادند.

لبنان حدود یک سال و نیم است که با بدترین بحران اقتصادی خود از زمان پایان جنگ داخلی این کشور در ۱۹۹۰ روبروست و هر از چند گاهی اعتراضاتی در همین راستا انجام می‌شود.

وضعیت لبنان زمانی بدتر شد که در مرداد ماه گذشته (۱۳۹۹) انفجای مهیب در بندر بیروت رخ داد و دولت «حسان دیاب» مجبور به استعفا شد.

چندی پیش «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان در بیانیه‌ای شدیداللحن علیه «سعد الحریری» رئیس جریان «المستقبل» و نخست‌وزیر مکلف، تصریح کرد که رئیس‌ این جریان ضمن افترازنی به او، از مسئولیت‌هایش فرار می‌کند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول