اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

خط و ربط| از یوم الحساب ریاست جمهوری تا عذرخواهی یک نامزد به خاطر یک توئیت/ ادامه اعلام حمایت‌ها از رئیسی

بخش اول از بسته بیست و هفتم خط و ربط مهمترین اخبار انتخاباتی پیش از برگزاری آخرین مناظره نامزدها را در خود جای داده است.

خط و ربط| از یوم الحساب ریاست جمهوری تا عذرخواهی یک نامزد به خاطر یک توئیت/ ادامه اعلام حمایت‌ها از رئیسی

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس: بخش اول بسته بیست و هفتم «خط و ربط» در حالی منتشر می‌شود که حال و هوای انتخاباتی کشور امروز متأثر از آخرین مناظره‌ نامزدهای انتخابات 1400 است. این مناظره از ساعت 17 امروز و با موضوع «دغدغه‌های مردم» برگزار می‌شود.

رسانه‌ها امروز خبر دادند که در این مناظره از هر کاندیدا یک سوال متفاوت پرسیده می‌شد اما بناست امروز سوال‌های مشترک از همه کاندیداها پرسیده شود و هر کاندیدا نیز ۷ دقیقه فرصت دارد تا به این پرسش ها پاسخ دهد.

البته مرتضی حیدری، مجری مناظره‌ها در آستانه مناظره سوم تفاوت این مناظره با دو مناظره قبلی را تنها در زمان‌بندی‌های درنظر گرفته شده عنوان کرد.

امروز برای دولت به منظور پاسخ به نقدهایی که در دو مناظره اخیر متوجه‌اش شده بود فرصتی 8 دقیقه‌ای در نظر گرفته شده بود که شورای اطلاع‌رسانی دولت با انتقاد از رسانه ملی اعلام کرد که دولت از این فرصت استفاده نخواهد کرد.

نامزدها از حدود ساعت 15 با حضور در رسانه ملی پیش از شروع مراسم قرعه‌کشی به این سوال خبرنگاران پاسخ دادند که شما برای درک صحیح دغدغه‌های مردم از چه روشی استفاده می‌کنید.

صدای غارت‌زدگانم

زاکانی نخستین نامزدی بود که به این سوال پاسخ داده و گفته: اطلاعاتم را از طریق گزارشات در ابعاد مختلف بر اساس نوع کاری که مسئولیت دارم به دست می‌آورم. هفته‌ای دو روز در بطن جامعه حضور یافته، هم به خانه مردم خواهم رفت و هم در بازار و کوچه و خیابان و مسجد می‌روم. در واقع روزهای پنجشنبه و جمعه به مردم اختصاص دارم.

او رقابت امروز را رقابت میان غارتگران و غارت شدگان توصیف کرده و تصریح کرده:‌ بنده خودم را صدای غارت شدگان می‌دانم. امروز بر خودم واجب می‌دانم با تمام وجود در مقابلشان بایستم و با حرف های جدید مشت کسانی که می‌خواهند مردم را فریب دهند باز کنم.

خط مقدم مشکلات مردم خواهیم بود

محسن رضایی که طبق قرعه‌کشی دومین نامزدی بود که به رسانه ملی آمده بود هم گفته که در دولت من به مردم می‌گویم که بیایید نه اینکه بروید لذا ما خط مقدم مشکلات نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم خواهیم بود؛‌دولت من سه برنامه مهم دارد یک برنامه در سطح ملی است و برنامه بعدی در سطح مناطق کشور است و برنامه سوم هم در سطح اقتصاد زندگی است.

نگاه از بالا به پایین مانع شنیدن صدای مردم است

مهرعلیزاده هم با در آستانه ورود به ساختمان شیشه‌ای رسانه ملی گفته که دغدغه های مردم در صورتی شناخته می‌شوند که دولت و حاکمیت امکاناتی را فراهم کند که صدای مردم بدون هیچ گونه سانسور و تغییری به گوش مسئولان برسد. او تأکید کرده که اگر نگاه مسئولان به مردم نگاهی از بالا به پایین و ارباب رعیتی نباشد، مسئولان بهتر و دقیق‌تر می‌توانند دغدغه‌های مردم را بشنوند.

باید از مردم، در مردم و با مردم بود

رئیسی هم در بدو ورود به رسانه ملی گفته که باید از مردم، در مردم و با مردم بود و از نزدیک باید با مردم سخن گفت و شکایات و دغدغه های آنها را شنید. او این قول را هم داده که مدیرانی را برای اداره کشور انتخاب می‌کنیم که دارای ۳ ویژگی مهم مردمی بودن، ضد فساد بودن و روحیه انقلابی داشتن به این معنی که اهل ما می‌توانیم باشد.

معنا ندارد رئیس‌جمهور در اتاق شیشه ای قرار بگیرد

عبدالناصر همتی هم پیش از ورود به محل قرعه‌کشی مناظره سوم گفته که معنا ندارد رئیس‌جمهور در اتاق شیشه ای قرار بگیرد و از اطرافیان به او گزارش دهند. او تصریح کرده: رئیس جمهور را باید اکثریت مردم تایید کنند. رئیس جمهور باید منتخب تمام مردم باشد. رئیس‌جمهور نباید منتخب اقلیت مردم باشد.

بودن در میان مردم لازمه شنیدن صدای مردم

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی هم که نامزد ششمی بود که خود را به رسانه ملی رساند گفته: کسی به جز «بودن» در میان مردم نمی‌تواند دردهای مردم را درک کند لذا دغدغه‌های مردم بدون حضور و مداومت دائمی مردم قابل درک نیست.

دغدغه‌های مردم را شناسایی کرده‌ایم

سعید جلیلی هم به عنوان نامزد آخر گفته که دغدغه مردم چیزی نیست که با یک گزارش یا حضور در جمع مردم فهمیده شود؛ بویژه برای کسی که رئیس‌جمهور است. او تأکید کرده که دغدغه‌ها را در این هشت سال شناختیم، پاسخ‌ها را هم مشخص کردیم و اکنون فقط یک اراده جدی می‌خواهد و قدرتی که فراتر از بازی‌های سیاسی و جناحی بتواند این مشکلات را حل کند.

کاندیداتوئیت| از یوم الحساب ریاست جمهوری تا عذرخواهی یک نامزد به خاطر یک توئیت
 

 

 

 

 

 

 

به رنگ مناظره

محمد هاشمی رفسنجانی درباره مناظره‌ها گفته: باید با توجه به فرهنگ کشور و اخلاق اسلامی مناظره بی طرف و متعادل را برگزار کنیم آن هم به این شکل که یک نامزد پس از معرفی خود به بیان برنامه هایش بپردازد و کسی را هم در صحبت هایش مورد تخریب قرار ندهد.

محمد مهاجری اما معتقده که مناظره مناظره است و نباید از آن انتظار انصاف، اخلاق و انسانیت داشت.

عباس سلیمی نمین هم گفته که مناظره دوم انتخاباتی نتوانست جاذبه داشته باشد و کشش چندانی برای کسانی که می‌خواستند کاندیدا را به خوبی از طریق تفاوت‌ها بشناسند وجود نداشت. او معتقده که خیلی نگران نباشیم که در مناظره سوم بد اخلاقی شکل بگیرد. بداخلاقی‌ها نمی‌تواند التهابی در جامعه به وجود بیاورد.

ادامه حمایت‌ها از رئیسی

جمعی از اقتصاددانان با انتشار بیانیه ای ضمن حمایت از آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کردند که دولتی که وی شکل خواهد داد قادر به تغییر وضع موجود به سمت وضع مناسب با توجه مقدورات و اقتضائات امروز کشور است.

جمعی از استانداران دولت‌های نهم و دهم هم با انتشار بیانیه‌ای حمایت خود را از آیت‌الله رئیسی اعلام کردند.

رئیسی تا آخر می‌ماند

علی نیکزاد، رئیس شورای هماهنگی ستاد مردمی سید ابراهیم رئیسی معتقده که بعد از مناظره سوم اتفاق بسیار مبارکی در اردوگاه انقلاب اتفاق خواهد افتاد. او گفته: همانظور که دوره قبل آقای رئیسی تا آخر کارزار انتخابات بود، این دوره نیز تا آخر حتما حضور خواهد داشت.

مصباحی مقدم هم که بیشترین رقابت را بین رییسی و همتی می‌بیند گفته: احتمال می دهم آقای رضایی تا پایان رقابت‌ها در صحنه باشد ولی بقیه به نظر من انصراف می‌دهند و کنار می‌کشند.

ناصر ایمانی با اشاره به نتایج نظرسنجی‌های معتبر گفته که فاصله آقای رییسی با سایر نامزدها بیشتر از آن است که با تغییرات احتمالی در این هفته، از بین رفته و منجر به تغییر نتیجه شود.

حداد عادل معتقده که اگر بگوییم همه مشکلات به تحریم مربوط می‌شود حرف درستی نزده‌ایم. او گفته: آیت‌الله رئیسی بیشترین ظرفیت را در ایجاد اجماع میان سلیقه‌های مختلف نیروهای انقلاب دارد و هیچکدام از نامزدها به اندازه ایشان مورد قبول طیف گستردۀ نیروهای انقلاب نیستند.

جبهه اصلاحات با همتی و مهرعلیزاده ارتباط دارد

فیض‌الله عرب سرخی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفته: جبهه اصلاحات اعلام کرد نامزدی ندارد در عین حال دو نامزدی که از لحاظ تفکر با جریان اصلاحات نسبت دارند رها نشدند و در ارتباط و تماس با آنها هستند ولی اینکه تصمیم نهایی چه خواهد شد این تصمیمی است که جبهه اتخاذ می کند.

کارگزارن با حمایت از همتی از خاتمی دور می‌شود

روزنامه شرق معتقده که حمایتِ حزب کارگزاران سازندگی از عبدالناصر همتی، آنان را از بخش‌های دیگرِ اصلاح‌طلبان خاصه جریان اصلی منتسب به خاتمی، بیش از گذشته دور، و به نهادهای رسمی و جریان‌های اصولگرا نزدیک خواهد کرد، چراکه آنان به حضور در قدرت تحت هر شرایطی تَن خواهند داد.

آدم باید چیزی از کسی ببیند که دفاع کند!

پزشکیان در صفحه شخصی خود نوشته: خیلی‌ها فشار می‌آورند که بیایید از فلانی دفاع کنید و وعده می‌دهند که در دولت احتمالی حضور خواهی داشت !! اما آدم باید چیزی از کسی ببیند که دفاع کند؛ خیال می‌کنند که من دنبال پست و مقام هستم.

هم‌نوایی احمدی‌نژاد و فائزه هاشمی!

فائزه هاشمی و محمود احمدی‌نژاد هر دو تأکید کرده‌اند که در انتخابات شرکت نخواهند کرد، البته دختر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته که اگر پدرم زنده بود به همتی رأی می‌داد!

همه نامزدها اصلاح‌طلبند!

محمدعلی وکیلی معتقده که اگر امروز کسی چشم‌هایش را ببندد و فقط سخنان نامزدها را بشنود تصور می‌کند هفت اصلاح‌طلب شناسنامه دار به مصاف هم آمده اند. او گفته: اصلاح‌طلبان غایب‌اند اما سخنان اصلاح طلبانه تنها موضوع حاضر در مناظره ها است.

از گوشه و کنار اخبار انتخاباتی

از آنجا که انتخابات در ساعت ۷ صبح روز جمعه ۲۸ خرداد آغاز می‌شود؛ لذا تبلیغات نامزد‌ها از ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه ۲۷ خردادماه در فضای مجازی و حقیقی ممنوع است. در این انتخابات متولدین 28 خرداد 1382 به قبل می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

امروز علی لاریجانی در بیانیه‌ای درخواست کرد که علت عدم احراز صلاحیتش توسط شورای نگهبان اعلام شود که کدخدایی در صفحه شخصی‌اش نوشت: احراز و عدم احراز صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری بر اساس اسناد و مدارک کافی و قابل اعتماد انجام پذیرفته و برای اعتراض به عدم احراز صلاحیت و انتشار عمومی دلائل آن در قانون انتخابات ریاست جمهوری حکمی پیش بینی نشده است.

معصومه ابتکار در واکنش به نقدهایی که به عملکرد دولت در جریان مناظره‌ها شده گفته: دولت دوازدهم همین که توانست خلاف وعده‌ای که ترامپ داده بوده و گفته بود دولت ایران را ساقط می‌کنیم و متاسفانه از داخل نیز هم‌نوایی‌هایی می‌شنیده که این حرف را گفته و سه بار برای این موضوع تلاش کرد؛ با پشتوانه و صبر و استقامت مردم ایستادگی کند، موفقیت است.

لاله افتخاری به نفع کوثری انصراف داد

درباره انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی هم این خبر امروز رسید که لاله افتخاری به نفع محمداسماعیل کوثری از کاندیداتوری انتخابات میان‌دوره‌ مجلس انصراف داد.

بخش دوم این بسته پس از پایان مناظره منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول