اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

هزینه‌کرد ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جهت توانبخشی مددجویان/ از کاشت حلزون شنوایی تا تأمین وسایل کمک توانبخشی

مدیرکل بهزیستی استان فارس گفت: در سال گذشته اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تامین وسایل کمک توانبخشی مددجویان بهزیستی فارس هزینه شده است.

هزینه‌کرد ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جهت توانبخشی مددجویان/ از کاشت حلزون شنوایی تا تأمین وسایل کمک توانبخشی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سیدمحمدصادق کشفی نژاد با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به اهمیت کاشت حلزون شنوایی در سنین طلایی زیر ۶ سال، در سال ۹۹ با پرداخت اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان به افزایش بازده شنوایی ۷۷ کودک کم شنوا در استان کمک شده است.

وی افزود: همچنین تعداد ۱۶۱ نفر از  مددجویان نیز کمک هزینه تامین و تعمیر قطعات کاشت حلزون شنوایی به ارزش ۲۸۰ میلیون تومان دریافت کرده اند. 

کشفی نژاد اظهار کرد :در سال ۹۹ وسایل کمک توانبخشی شامل هزار و ۹۰۰ ویلچر، هزار عدد تخت و تشک مواج، ۷۰۰ سمعک و بیش از ۲۵ میلیون حلقه باطری سمعک جهت مددجویان تأمین و توزیع شده که ارزش کلی آن بیش از ۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

 مدیرکل بهزیستی فارس بیان داشت: انجام غربالگری ژنتیک قبل از ازدواج و فرزندآوری بهترین اقدام در کاهش معلولیت‌ها است که پیشنهاد می‌شود خانواده‌ها و زوجین با جدی گرفتن این مهم از تولد کودکان معلول پیشگیری نمایند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول