اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

مصلحی: رئیس‌جمهور سابق برای رسیدن به اهداف خود به دروغ‌گویی روی آورده/ تکذیب یک ادعای احمدی‌نژاد درباره وزارت اطلاعات

نامزد انتخابات میان‌دوره‌ مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن برای پروژه نفوذ خود، شخصیت‌های ما را به طور دقیق مورد ارزیابی قرار می‌دهد که از چه راهی می‌توان به آنها نفوذ کرد.

مصلحی: رئیس‌جمهور سابق برای رسیدن به اهداف خود به دروغ‌گویی روی آورده/ تکذیب یک ادعای احمدی‌نژاد درباره وزارت اطلاعات

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حیدر مصلحی، نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز (شنبه ۲۲ خرداد) در نشست خبری اعلام دیدگاه‌های خود درباره انتخابات با اشاره به جایگاه ویژه مجلس خبرگان گفت: این مجلس به دلیل جایگاه تخصصی‌اش کم‌تر مورد توجه قرار می‌گیرد و این یک ایراد است.

وی با بیان اینکه امروز نسل جوان نمی‌داند که مجلس خبرگان چه نقش مهمی دارد، گفت: بعد از رحلت حضرت امام، مشخص شد که نقش مجلس خبرگان چه اهمیتی دارد.

مصلحی با اشاره به توطئه‌های دشمنان گفت: به اعتراف خود دشمنان، یکی از این توطئه‌ها کافی بود تا یک انقلاب شکست بخورد.

نامزد انتخابات مجلس خبرگان گفت: خنثی شدن همه این توطئه‌ها مرهون مدیریت فردی است که بر اساس انتخاب خبرگان انتخاب شده است.

مصلحی تصریح کرد: امروز همه اذعان دارند که رهبر انقلاب از هر لحاظ، بدیلی ندارند و
نمی‌توانند شخص دیگری را مثال ایشان مثال بزنند.

وی ادامه داد: انتخاب رهبر به دلیل اینکه امری تخصصی است با رأی مستقیم مردم صورت نمی‌گیرد، بلکه به واسطه نخبگان فقهی مردم  انتخاب می‌شود.

مصلحی درباره علت حضور خود در انتخابات مجلس خبرگان گفت: من روحیه کار انتخاباتی ندارم اما ورودم به تیم عرصه ناشی از یک احساس تکلیف بود.

وی در همین زمینه به بیانات چندسال قبل رهبر انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب خطاب به اعضای خبرگان گفتند که شما باید مطالبه گر نکاتی باشید که رهبری خطاب به دستگاه‌ها مطرح می‌کند.

نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان ادامه داد: اگرچه در مجلس خبرگان، کمیسیونی برای پیگیری مطالبات رهبر انقلاب وجود دارد، امّا آنچنان که باید نتوانسته در این مسیر موفق باشد. بنابراین من به انتخابات خبرگان ورود کرده‌ام تا با همکاری اعضای خبرگان مسیر مطالبه‌گری را باز کنیم.

مصلحی با تأکید بر ضرورت مطالبه‌گری از مسئولین گفت: ما مسئولین وقتی وارد کار می‌شویم خیلی چیزها را فراموش می کنیم، بنابراین مطالبه‌گری لازم است.

وی تصریح کرد: وقتی مطالبه گری شکل گرفت، صدای مردم خواهیم شد و من آمده‌ام تا با مطالبه‌گری در مجلس خبرگان رهبری از دستگاه‌های مختلف، صدای مردم باشم.

مصلحی با انتقاد از موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره) گفت: این مؤسسه در موضوعات سیاسی، اجتماعی و امنیتی که مورد مطالعه قرار می‌دهد، فضای جامعه را درباره مشی امام به کار نمی‌گیرد. این در حالی است که حضرت امام همواره بر نقش آحاد جامعه تأکید می‌کرد و آن‌ها را پای کار می‌آورد.

مصلحی به برنامه جدی دشمن برای نفوذ در کشور اشاره کرد و گفت: دشمن برای پروژه نفوذ خود، شخصیتهای ما را به طور دقیق مورد ارزیابی قرار می‌دهد که از چه راهی می‌توان به آنها نفوذ کرد.
 
وزیر اسبق اطلاعات‌ با بیان اینکه در دولت نهم و دهم دشمن به این نتیجه رسید که دولت نهم بر اساس اعتقادات دینی شکل گرفته است، گفت: دشمن دریافت که رییس‌ دولت نهم، متعصب دینی است.

مصلحی ادامه داد: دشمن در کنار رئیس دولت نهم، فردی را قرار داد که از طریق همین تعصب دینی ورود کند و به نظام ضربه بزند.

وی افزود: آن فرد به رئیس‌جمهور وقت گفت وقتی که می‌توانی با امام زمان ارتباط بگیری و مشکلات را از طریق او حل کنی، پس ولی‌فقیه را برای چه می‌خواهی.

مصلحی ادامه داد: متاسفانه این اقدام جواب داد و آن فرد، رئیس جمهور وقت را به وضعیتی برد که برای رسیدن به اهدافش دروغ های بزرگی را مطرح می‌کند.

مصلحی گفت: امروز قسمتی از اظهارات رئیس‌جمهور سابق را دیدم و از دروغ آشکار او تعجب کردم. ایشان می‌گوید در آن زمان مسئول گمرک یکی از استانهای استعفا کرده بود و بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که علت استعفای آن مدیر این بوده که دستگاه اطلاعاتی جنس‌هایی را وارد می‌کند و نمی‌گذارد آن‌ها را باز کنیم. بعد که بررسی کردیم، متوجه شدیم که لوازم آرایشی بوده است.

وی افزود: در ادامه این فیلم، آقای احمدی‌نژاد می‌گوید من با وزیر مربوطه جلسه گذاشتم و این قضیه را هشدار دادم. این در حالی است که در این باره یک کلمه با من به‌عنوان وزیر وقت اطلاعات صحبت نشده است و بنده امروز برای اولین بار موضوع واردات لوازم آرایشی را شنیدم و موضوعی کاملاً کذب است.

مصلحی با اظهار تأسف از خلاف واقع‌گویی احمدی‌نژاد گقت: آیا می‌ارزد برای رسیدن به مقاصد خود به طرز واضحی دروغ بگوییم؟

مصلحی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به اظهارات اخیر احمدی‌نژاد، احتمال بازداشت وی وجود دارد یا خیر، گفت: احمدی‌نژاد اصلاً برای نظام تهدید نیست؛ بیخود مسئله را بزرگ نکنید.

وی با بیان اینکه رأی مردم به احمدی‌نژاد، تبعیت از امام و رهبری بود، گفت: درست است که احمدی‌نژاد در نظرسنجی‌ها وضعیت مناسبی دارد، اما به دلیل این است که می‌گویند کار کرده است، به این معنا نیست که یک عقبه فکری و دینی وجود دارد که حاضر است به کف خیابان بیاید.

مصلحی با اشاره به تلاش آیت‌الله مصباح یزدی برای جلوگیری از انحراف احمدی‌نژاد گفت: اواخر دولت نهم از آیت الله مصباح خواهش کردم تا با احمدی‌نژاد صحبت کند و ایشان پذیرفت.

وی افزود: جلسه سنگین سه چهارساعته‌ای بین آیت الله مصباح و آقای احمدی‌نژاد برگزار شد و آیت الله مصباح به همه سوالات و نکات احمدی‌نژاد جواب دادند.

مصلحی با بیان اینکه بعد از جلسه، تا مدتی در هیئت دولت مشاهده کردم که سخنان آیت‌الله مصباح بر روی احمدی‌نژاد اثر گذاشته، گفت: متاسفانه همان برادری که به احمدی‌نژاد نزدیک بود، باز تاثیر خود را گذاشت.

وزیر سابق اطلاعات گفت: فرد نزدیک به آقای احمدی‌نژاد، آدم انجمن حجتیه بود و انجمن حجتیه هم ساخته انگلیس است و یکی از ویژگی‌های انگلیسی‌ها این است که استاد جدل هستند، لذا آن فرد، تاثیر زیادی بر روی احمدی نژاد داشت.

مصلحی درباره مواجهه خود با اسفندیار رحیم مشایی در دولت سابق گفت: وقتی وزیر بودم، از نهاد ریاست‌جمهوری دعوت شدم تا جلسه سه نفره‌ای بین من و آقای احمدی‌نژاد و آقای مشایی برگزار شود.

وی با بیان اینکه من از دوران طلبگی و سفارش استادم یک «حرز» امیرالمومنین علیه‌السلام همراه داشتم، گفت: حرز امیرالمومنین، واقعیتی دارای سند است و موضوعی خرافی نیست. در کتاب «مکارم اخلاق» توصیه شده است که برای جلوگیری از سحر و جادو از این حرز استفاده شود. 

مصلحی با بیان اینکه هرگاه این حرز را همراه داشتم، توطئه‌ها نقش بر آب می‌شد، گفت: در جلسه با آقایان احمدی‌نژاد و مشایی این حرز را همراهم بردم.

وی ادامه داد: در ابتدای جلسه، رئیس‌جمهور گفت کار دارم و من را با مشایی تنها گذاشت تا به اصطلاح من را توجیه کند. بعد از چند لحظه، مشایی هم بدون اینکه چیزی بگوید از جلسه خارج شد. 

مصلحی افزود: بعد از چند روز از آقای احمدی‌نژاد پرسیدم مگر نگفتید فلانی حرف دارد، خب چرا بدون اینکه حرفی بزند، جلسه را ترک کرد؟ احمدی‌نژاد گفت که مشایی گفته است این آدم طوری بود که نمی‌شد با او حرف زد.

وی با بیان اینکه من سکوت مشایی و ترک جلسه را ناشی از حرز امیرالمومنین می‌دانم، گفت: می‌خواستم این حرز را در اختیار احمدی‌نژاد قرار بدهم، اما به دلیل برخی اعتقادات موفق نشدم.

مصلحی در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات آیت‌الله آملی لاریجانی درباره ورود برخی دستگاه های امنیتی به بررسی صلاحیت‌ها گفت: با توجه به تجربه‌‌ای که در دوران وزارت دارم، باید بگویم که شورای نگهبان حرکت ارزشمندی را چند سال قبل انجام داد و آن اینکه موضوع جمع‌آوری اطلاعات را از انحصار دستگاه‌های امنیتی خارج کرد.

وی افزود: هم‌اکنون مجموعه‌ای در شورای نگهبان بوجود آمده که جدای از اطلاعات دستگاه‌دهای امنیتی خودش بررسی می‌کند و اطلاعات را از جاهای مختلف جمع می‌کند و نهایتاً مبنای تصمیم اعضای شورای نگهبان قرار می‌گیرد. بنابراین اینطور نیست که با نامه یک دستگاه امنیتی، فردی را ردصلاحیت کنند.

مصلحی با بیان اینکه در بررسی صلاحیت نامزدها گاهی اوقات بر اساس مصالح کلان نظام و طبق هزینه فایده انجام می‌شود، گفت: این یک موضوع عقلانی است که انسان برای هر کاری هزینه‌ها و فواید یک تصمیم را در نظر بگیرد و ببیند فایده کدام تصمیم بیشتر است.

وی در همین زمینه افزود: در دوران وزارتم، طبق بررسی‌های میدانی که انجام شده بود به این نتیجه رسیدم که یک شخصیت که جایگاه قابل توجهی هم داشت، اگر نامزد انتخابات می‌شد، رأی می‌آورد. بنده نسبت به تأییدصلاحیت آن فرد، هزینه فایده کردم و به‌طور دقیق بررسی کردم که این موضوع چه هزینه و چه فایده‌ای برای نظام دارد. جمع‌بندی کردم و به اعضای شورای نگهبان منعکس کردم. شورای نگهبان از من دعوت کرد و در جلسه حضور پیدا کردم و در دو صفحه، دلایل خود را تشریح کردم.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه فقهای شورای نگهبان افراد کارکشته‌ای هستند که بر اساس ادله متقن تصمیم‌گیری می‌کنند، گفت: وقتی ادله را مطرح کردم، از آنجایی که همه ابعاد قضیه را دیده بودم، اعضای شورای نگهبان نتوانستند چیزی بگویند و هیچ سؤالی هم برایشان مطرح نشد. فقط یکی از حقوقدانان گفت شخصیت این فرد چه می‌شود؟ من گفتم من نظام را می‌گویم کاری به شخصیت افراد ندارم. این همه شخصیت از ابتدای انقلاب خود را فدای نظام کرده‌اند.

مصلحی در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات رهبر انقلاب درباره ظلم به برخی نامزدهای انتخابات گفت: رهبر انقلاب به شورای نگهبان ایرادی نگرفتند بلکه گفتند در فضای مجازی نسبت به برخی افراد بی‌تقوایی شده است.

نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان در پاسخ به این سؤال که رهبر انقلاب، برخی دستگاه‌ها را مورد اشاره قرار داده‌اند و گفته‌اند که باید موضوع ظلم به برخی افراد جبران شود، گفت: بنده نسبت به این موضوع تأمل خاصی انجام نداده‌ام و اگر مخاطب رهبر انقلاب دستگاه خاصی بوده است، حتماً باید جبران شود.

وزیر سابق اطلاعات در پاسخ به این پرسش که در ماجرای مازیار ابراهیمی که در زمان وزارت وی رخ داد چقدر این دستگاه را مقصر می‌داند، تصریح کرد: من در دوران وزارت توفیقی داشتم که بین دستگاههای اطلاعاتی دیگر با وزارتخانه یک جلسه‌ای گذاشتم و گفتم ما باید یک رقابت دینی داشته باشیم نه رقابتی که بخواهیم تیشه به ریشه هم بزنیم و این رقابت دوستانه‌، رقابت کاری بود که ثمرات قابل توجهی داشت.

مصلحی با بیان اینکه به‌طور هفتگی با حاج قاسم سلیمانی جلسه داشتیم و با هم هماهنگ بودیم، گفت: بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه از این هماهنگی بالایی که بین ما وجود داشت، شگفت‌زده شده بود.

وی با بیان اینکه در شناسایی عوامل ترور شهدای هسته‌ای موفقیت‌های بزرگی کسب کردیم، گفت: بعدها برخی شیطنت کردند که به این دستاوردها خدشه وارد کنند. توفیق داشتیم در زمان وزارت کیس‌های بزرگی را به سرانجام برسانیم.

مصلحی با یادآوری دستگیری عبدالمالک ریگی گفت: این موضوع از ارتباطاتی که با افراد مختلف داشتم، کلید خود. یک بار فردی به من گفت که ما در بغل گوش ریگی آدم داریم و شما که با رهبر انقلاب ارتباط دارید، اگر ایشان موافقت کنند می‌توانیم طراحی خاصی برای به دام انداختن وی داشته باشیم.

وی با اشاره به طراحی برای دستگیری ریگی در دوبی گفت: در خانه بودم‌ که متوجه شدم طراحی ما بهم خورده است، چرا که آن فرد نزدیک ریگی، هرچه تلاش کرده بود تا او را وارد شهر دوبی کند تا ما طبق طراحی، او را دستگیر کنیم، موفق نشده بود.

وزیر سابق اطلاعات افزود: وقتی طراحی ما بهم خورد، به دعا متوسل شدم و به دوستان گفتم بروید زیارت عاشورا بخوانید تا بعد ببینیم چه تصمیمی می‌شود گرفت. بعد از زیارت عاشورا، موضوعی به ذهنم رسید و به دوستان گفتم این هواپیمایی که از قرقیزستان می‌رود، آیا از ایران هم رد می‌شود؟ گفتند بله. آنجا بود که نقشه دستگیری وی در آسمان را کشیدیم.

مصلحی افزود: فردای دستگیری ریگی، دولت سفر استانی داشت و من داشتم همراه دولت به سفر می‌رفتم که آقای جلیلی تماس گرفت و گفت خبر داری چه اتفاقی افتاده است؟ شما موفق شده‌اید ریگی را در آسمان دستگیر کنید، خیلی اتفاق مهمی است و برو و با رسانه‌ها صحبت کن. من گفتم نیازی نیست چون ما موفقیت‌های مشابه زیادی به دست آورده‌ایم و این چیزها برای ما عادی است. وقتی که از سفر برگشتم، متوجه ابعاد قضیه شدم و رفتم مصاحبه کردم.

وزیر سابق اطلاعات گفت: از آنجایی برخی توقع نداشتند این موفقیت‌ها در زمان ما رقم بخورد، این موضوع برایشان سنگین است و سعی می‌کنند دستاوردهای آن زمان را زیر سؤال ببرند.

مصلحی با اشاره به تلاش‌‌های دشمن درباره شناسایی دانشمندان و چهره‌های علمی کشور گفت: در زمان‌ وزارتم اجازه برگزاری همایش علمی نمی‌دادم، چون دشمن می‌خواست آن‌ها را شناسایی کند.

وی با تأکید بر اهمیت مشارکت مردم در نظام اسلامی و انتخابات گفت: یکی از تلاش‌های دشمنان این است که جمهوریت نظام را از بین ببرد و مردم با هوشیار باشند و با حضور خود در انتخابات، این توطئه را نقش بر آب کنند.

وزیر سابق اطلاعات درپاسخ به سؤالی درباره اختلافش با احمدی‌نژاد و کنارگذاشته شدن وی از دولت گفت: من همیشه با آقای احمدی‌نژاد،‌بدون رودربایستی و تعارف صحبت می‌کردم، به همین خاطر ایشان تعبیر خروس جنگی را درباره من به کار می‌گرفت.

مصلحی با بیان اینکه توقع احمدی‌نژاد این بود که کوچکترین مسائل را با او چک کنم، در حالی که این موضوع در مدیریت امکان‌پذیر نیست، گفت: وزارت اطلاعات متعلق به نظام است نه دولت. مثلاً مثل دستگاه اطلاعات قوه قضاییه نیست که مربوط به همان دستگاه باشد.

وی با بیان اینکه گزارش‌های وزارت اطلاعات رده‌بندی دارد و برخی گزارش‌ها را فقط به رهبر انقلاب می‌دهیم، گفت: احمدی‌نژاد رده‌بندی گزارشات را قبول نداشت و توقع داشت گزارشاتی که در رده رهبری نظام است را به او بدهم اما من زیر بار نمی‌رفتم.

مصلحی ادامه داد: احمدی‌نژاد می‌خواست با افرادی که به فرد مدنظر ایشان نزدیک بودند، همکاری کنم، امّا اگر این کار را می‌کردم، اطلاعات رده‌بندی شده در اختیار آن فرد قرار می‌گرفت، لذا من نپذیرفتم. به همین خاطر یک ظهری آقای احمدی‌نژاد آمد و گفت من به این جمع‌بندی رسیده‌ام که شما نباشید. بنابراین استعفا کنید.

وی افزود: من به احمدی‌نژاد گفتم که استعفا نمی‌کنم، اگر می‌خواهی من نباشم، من را برکنار کن که او گفت بیا مشاور من شو که من نپذیرفتم. گفتم من را عزل کن تا بروم دنبال کارم. در نهایت او زرنگی کرد و آخر جلسه هیأت دولت آمد و موضوع برکناری من را اعلام کرد و از جلسه خارج شد. اگر از ابتدای جلسه این موضوع را مطرح می‌کرد، مورد انتقاد و سؤال اعضای دولت قرار می‌گرفت.

مصلحی در بخشی دیگر از اظهارات خود با اشاره به افول آمریکا گفت: زمانی که رهبر انقلاب موضوع افول آمریکا را مطرح کردند، برخی آقایان در جلسات پوزخند می‌زدند و می‌گفتند مگر چنین چیزی ممکن است؟! آمریکا ابرقدرت جهان است و سخن رهبر انقلاب، شعاری بوده است. امّا اکنون شما بروید بررسی کنید می‌بینید که  ۱۴ میلیون مقاله درباره افول آمریکا منتشر شده است.

وی با اشاره به تفاوت سرویس جاسوسی انگلیس با سایر سرویس‌های جاسوسی دنیا گفت: ام آی سیکس بسیار پیچیده عمل می‌کند و به راحتی نمی‌شود به روش‌های آن‌ها اشراف پیدا کرد. یکی از کارهای این سرویس، تشکیل انجمن حجتیه بود و در آن زمان، حتی برخی بزرگان هم نفهمیدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول