اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

بهره‌برداری از 139 پروژه اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از افتتاح چندین پروژه عمرانی در هفته جهاد کشاورزی در استان خبر داد و گفت: تعداد ۱۳۹ پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی استان با اعتباری بالغ بر ۲۲۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری همزمان با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی در سطح استان افتتاح می شود.

بهره‌برداری  از 139 پروژه اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، اکبر کرامتی در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی در سالن همایش شهید باکری سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار داشت: افتتاح پروژه‌های عمرانی اقتصادی و تولیدی از مهم‌ترین برنامه‌های هفته است که ۱۳۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۲۴ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای ۷۰۶ نفر به‌صورت مستقیم افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه هفته جهاد کشاورزی فرصت مناسبی برای بیان موفقیت‌ها و دستاوردهای بخش کشاورزی است، تصریح کرد: خدمتگذاری به مردم یکی از وظایف اصلی مسئولان است که هفته جهاد کشاورزی بهترین فرصت برای انعکاس خدمات و دستاوردهای ارائه شده دربخش کشاورزی و ارتباط با مردم است.

رییس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی افزود: استان آذربایجان‌غربی نقش بسیار مهم و پررنگی در زمینهٔ تولید بسیاری از محصولات استراتژیک و حیاتی کشور دارد و با تولید سالانه بیش از ۶.۸ میلیون تن محصولات کشاورزی، دارای رتبه‌های نخست و تک ‌رقمی در سطح کشور است.

کرامتی یادآور شد: تعداد  ۱۰۵پروژه نیز از مجموع ۱۳۹ پروژه آماده بهره‌برداری، در بخش مدیریت آب و خاک با اعتباری افزون بر ۱۱۳ میلیارد ریال شامل ۹۹ طرح سیستم‌های نوین آبیاری با مساحت بیش از ۶۶۸ هکتار، یک طرح انتقال آب با لوله به مسافت ۶۰۰ متر، ۲ طرح استخر ذخیره آب کشاورزی با حجم 5 هزار و ۲۰۰ متر مکعب و پوشش بتنی کانال و مرمت و بازسازی ۲ رشته قنات در شهرستان خوی و روستای قره کهریز با اشتغال مجموع ۶۸۶ نفر مستقیم آماده بهره برداری شده است.

وی افزود: در بخش معاونت بهبود تولیدات گیاهی نیز با صرف اعتباری بالغ بر۲۸ میلیارد ریال و اشتغال ۱۳ نفر مستقیم، ۲ طرح گلخانه‌ای سبزی و صیفی با ظرفیت بالغ بر4 هزار و ۵۰۰ تن آماده بهره‌برداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به شعار امسال هفته جهاد کشاورزی گفت: جهاد کشاورزی، پشتیبانی از تولید و امنیت غذایی شعار محوری این هفته و سال پیشرو است که رویکرد محوری آن تبیین دستاوردهای بخش کشاورزی برای برطرف کردن موانع تولید با تأکید بر کشاورزی دانش‌بنیان و مدیریت جهادی است.

کرامتی با اشاره به انتخابات پیش‌رو تاکید کرد:  انتخابات یک وظیفه ملی و شرعی است و وظیفه هر ایرانی در پاسداشت خون شهدا حضور در پای صندوق رای است و انتظار می‌رود مردم استان و کشاورزان هم در روز بیست و هشتم خرداد بار دیگر با حضور حداکثری در انتخابات با انقلاب و آرمان‌های انقلاب تجدید میثاق کنند و دشمنان را زمین‌گیر کنند.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: تعداد یک پروژه تولید جلبک سبز – آبی اسپیرولینا با ظرفیت ۹ تن  نیز با صرف اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم چهار  نفر در هفته جهاد کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: یک طرح معاونت بهبود دامی نیز با اعتبار بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال و اشتغال سه نفر به صورت مستقیم شامل طرح پرورش شتر مرغ ۷۰ راسی در این ایام آماده بهره برداری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی همچنین از افتتاح ۳۰ طرح منابع طبیعی شامل سدهای ملاتی و رسوب‌گیر در سطح شهرستانهای ارومیه، نقده، پلدشت و خوی در طول هفته جهاد کشاورزی خبر داد و گفت برای عملیاتی کردن این طرح‌ها اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

کرامتی با اشاره به تولیدات سیب در آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: در حوزه تولید سیب با بیش از ۶٠ هکتار و تولید بیش از یک میلیون و ٢٠٠ هزار تن رتبه کشوری رتبه اول کشوری را داریم.

وی با اشاره مشکلات صادرات به وجود آمده در بخش سیب عنوان کرد:  یکی از مشکلات تولید سیب رسیدن آنها در یک بازه زمانی یک ماهه است و طی امسال با شیوع کرونا، مسدود شدن مرزها، تعهد ارزی، پیمان سپاری و تعلیق کارت‌های اتاق بازرگانی برخی از تجار مزید بر علت شد تا در صادرات سیب دچار چالش بشویم.

رییس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی بیان کرد: از زمان فصل برداشت تاکنون بیش از ۶٧٠ هزار تن سیب صادر شده و روزانه به طور متوسط هزار تن صادرات انجام گرفت.

کرامتی اضافه کرد: بر اساس اعلام خود باغداران در حال حاضر کمتر از ١٠ هزار تن سیب در سردخانه‌های استان موجود است و تولید سیب استان در سال جاری هم افزایش پیدا کرده و مجموعه مدیریتی جهاد و همه مسوولان مربوطه باید تلاش کنیم تا مشکلات تکرار نشود.

دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت هفته جهاد کشاورزی نیز به تشریح برنامه‌های مورد نظر در هفته جهاد کشاورزی امسال پرداخت و اظهار داشت:  15 عنوان برنامه درون سازمانی به منظور بزرگداشت هفته جهاد کشاورزی در سازمان تدوین و برنامه ریزی شده است.

محمد دیبایی افزود: افتتاح پروژه‌های شاخص عمرانی، اقتصادی و تحقیقاتی بخش کشاورزی، نشست مطبوعاتی رییس سازمان با اصحاب رسانه، غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده‌های معظم شهدای جهاد کشاورزی، پیش‌بینی سخنرانی رئیس یا معاونین سازمان قبل از خطبه‌های نماز جمعه در صورت مساعد بودن شرایط با توجه به شیوع کرونا، حضور رییس و مدیران سازمان در برنامه‌های رادیویی و برنامه تلویزیونی ،گفت‌وگوی ویژه خبری به منظور تببین دستاوردهای بخش کشاورزی، ارائه خدمات فنی و مشاوره‌ای و دامپزشکی رایگان از جمله برنامه‌های پیشنهادی در طول هفته جهاد کشاورزی است که در طول هفته اجرا خواهند شد.

وی افزود: دیدار کشاورزان نمونه، تشکل‌ها و مدیران سازمان با استاندار و امام جمعه ارومیه، فضاسازی و تبلیغات محیطی، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، برگزاری جلسه گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی با حضور ریاست سازمان به صورت وبینار با کارکنان و مدیران در سطح شهرستان‌ها  از دیگر برنامه‌های اجرایی سازمان در هفته جهاد کشاورزی سال جاری است که در طول هفته اجرایی خواهد شد.

گفتنی است از ۲۱ تا ۲۷ خرداد ماه به نام هفته جهاد کشاورزی در کشور نامگذاری شده است و شعار هفته جهاد کشاورزی امسال با عنوان جهاد کشاورزی، پشتیبانی از تولید و امنیت غذایی انتخاب شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول