اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

از احیای کارخانه کمباین در آستان قدس رضوی تا نجات آذرآب و هپکو در دستگاه قضا

رئیس ستاد مرکزی حامیان رئیسی(سحر۱۴۰۰) استان مرکزی گفت: در استان مرکزی و شهر اراک با پیگیری‌های آقای رئیسی در زمانی که در آستان قدس رضوی بودند شرکت کمباین احیا و به چرخه تولید بازگشت و در زمانی که در دستگاه قضا بودند از نابودی شرکت‌هایی همچون هپکو و آذرآب جلوگیری شد.

از احیای کارخانه کمباین در آستان قدس رضوی تا نجات آذرآب و هپکو در دستگاه قضا

به گزارش فارس از اراک، تا برگزاری انتخابات مهم و سرنوشت ساز ۲۸ خرداد کمتر از یک هفته باقی مانده ‌و کشور می‌رود تا برگزاری خلق حماسه‌ای دیگر شود.

انتخابات ریاست جمهوری از مهم‌ترین رویدادهای سیاسی به شمار می‌رود و در آن رئیس اجرایی کشور با رای مستقیم مردم برای چهار سال انتخاب می‌شود.

رئیس جمهوری به عنوان تاثیرگذارترین مقام اجرایی کشور نقش مهمی را در سیاست گذاری‌های داخلی و خارجی بر عهده دارد و هدایت گر جامعه به طرف پیشرفت و توسعه است؛ از این رو اهمیت این موضوع سبب شده تا در قانون اساسی معیارهای خاصی برای ریاست جمهوری تعیین و بدین ترتیب زمینه انتخاب فردی اصلح و شایسته فراهم شود.

در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، محسن مهرعلیزاده، محسن رضایی، امیرحسین همتی، سعید جلیلی و علیرضا زاکانی نامزدی خود را اعلام کرده‌اند.

در استان مرکزی احمد آزاد مسئولیت ستاد حامیان رئیسی(سحر۱۴۰۰) را برعهده دارد، وی با حضور در  دفتر خبرگزاری فارس به سوالات خبرنگار سیاسی فارس  در زمینه وضعیت کنونی کشور، مشارکت مردم در انتخابات و تفاوت آیت الله رئیسی با سایر کاندیدای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری  پاسخ داد که در ادامه می‌خوانید.

فارس: تعدد ستادها در استان مرکزی نشأت گرفته از چه مسئله‌ای است و در استان مرکزی وضعیت ستادها چگونه است؟

آزاد: آیت الله رئیسی باتوجه به خصلت بارز ولایت‌پذیری به تأسی از فرمایشات آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در خصوص کمک به حضور حداکثری، شعار هر خانه یک ستاد را انتخاب و براین اساس ستادهای مردمی متعددی به صورت خودجوش شکل گرفت.

هدف از انتخاب این شعار و راهکار، حضور حداکثری مردم در انتخابات است که به این طریق ستادهای مردمی داوطلب شکل بگیرد، از طرفی با این اقدام هر گروه و خانه یک ستاد است و به این ترتیب ستادها پراکنده و از تجمع در یک مکان جلوگیری می‌شود که باتوجه به شیوع کرونا از اهمیت ویژه برخوردار است. 

در کنار ستادهای مردمی ستاد مرکزی حامیان رئیسی(سحر ۱۴۰۰)، نیز ستاد مرکزی حامیان در استان طی حکمی از سوی نیکزاد فعال شده است تا به نوعی برنامه‌ها در یک راستا قرار بگیرد.

۲۴ کارگروه و تیم ذیل این ستاد تشکیل شده است که توسط داوطلبان اداره می‌شود، یکی از این کارگروه‌ها، کارگروه رسانه است که با توجه به مسئولیت خطیر اطلاع رسانی در دوران کرونا از حساسیت بالاتری برخوردار است.

 کارگروه روستاییان، صنایع، دانشجویان، ورزش و... از جمله کارگروه‌های است که تشکیل شده در تمامی شهرستان‌های استان نیز ستاد حامیان فعال و در هر شهرستان ۱۲ گروه مردمی تشکیل شده است.

فارس: ورود ایشان به عرصه انتخابات در حالی است که برخی افراد اعتقاد داشتند که آیت الله رئیسی می‌بایست در قوه قضاییه بماند و با فساد برخورد کند، نظر شما چیست؟

آزاد: یکی از ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی این است که آشنا و غیر آشنا در کار و امور کشور برای وی تفاوت ندارد و همین خصلت باعث شد که در قوه قضاییه عملکرد مطلوبی ثبت و با بسیاری از مفاسد اقتصادی برخورد کند.

به دلیل همین خصلت برخی افراد اعتقاد داشتند که آیت الله رئیسی می‌بایست در قوه قضاییه بماند، تخلف و فساد مالی در دولت اتفاق می‌افتد و بعد به قوه قضاییه می‌رسد و به همین دلیل حضور آیت الله رئیسی در راس دولت می‌تواند موثرتر باشد و از وقوع فسادها جلوگیری کند.

رئیسی اقدامات متعددی در خصوص صنایع مختلف انجام داد که از جمله آن می‌توان به رسیدگی به وضعیت کارخانه هپکو و  کمباین اشاره کرد که حاصل پیگیری‌های قضایی این فرد بود.

 رانت‌های متعددی به وجود آماده است، برج‌های بسیاری در تهران ساخته شد که به افراد خاص متصل است و بسیاری از تخلف‌ ها شکل گرفت که دست این افراد از اموال مردم کوتاه شود.

 زمانی که برای یک وام صد میلیون تومانی نیاز به سه ضامن است برخی افراد تسهیلات هزار میلیارد دلاری دریافت می‌کنند و باید دید با چه رانتی این مبالغ جا به جا می‌شود.

فارس: چه شاخصه‌هایی در وجود آقای رئیسی وی را از دیگر نامزدها اصلح می‌کند؟

آزاد: هیچ نقطه سیاهی در پرونده آقای رئیسی وجود ندارد که چه بسا اگر وجود داشت، خیلی‌ها آن را به عنوان نقطه ضعف آقای رئیسی بُلد و در مناظره‌ها پیراهن عثمان می‌کردند.

آقای رئیسی نشان داده در طول مدتی که در بازرسی کل کشور، آستان قدس رضوی و یا دستگاه قضایی مشغول خدمت بود صادقانه کار کرده و هیچ کارنامه سیاهی از خود باقی نگذاشته است.

عدم رانت بازی و پارتی‌بازی، برخورد با مفسدین، برخورد با زمین‌خواری از یک سو و تلاش در راستای تحقق تولید و رفع موانع تولید از 2 هزار واحد صنعتی از سوی دیگر از سوی دیگر از دیگر شاخصه‌های آقای رئیسی است.

در استان مرکزی و شهر اراک با پیگیری‌های آقای رئیسی در زمانی که در آستان قدس رضوی بودند شرکت  کمباین  احیا و به چرخه تولید بازگشت و در زمانی که در دستگاه قضا بودند از نابودی شرکت‌هایی همچون هپکو و آذرآب جلوگیری شد.

کارخانه  کمباین به طور کامل ورشکسته شده بود که با ورود آستان قدس مجدد احیا شد و کارخانه هپکو نیز که مسائل آن علاوه بر مشکلات اقتصادی چالش‌های بسیاری را در حوزه اجتماعی برای خانواده کارگران به وجود آورده بود با پیگیری‌های دستگاه قضا از نابودی نجات یافت.

در حوزه برخورد با رانت‌بازی یکی از نزدیکان ایشان تعریف می‌کرد پرونده یکی از دوستانش را به آقای رئیسی معرفی کرده و چند روز بعد در خصوص آن پرونده از وی سوال می‌کند، که آقای رئیسی در پاسخ می‌گوید: این پرونده به شما ارتباطی ندارد، آشنا و غیرآشنا نداریم، کار باید انجام شود که این نشان دهنده قاطعیت آقای رئیسی در رسیدگی به پرونده بدون در نظر گرفتن  رانت و رانت بازی است.

فارس: ستاد سحر۱۴۰۰ چه برنامه‌هایی برای رفع چالش‌های استان پیشنهاد می‌کند؟

آزاد: استان مرکزی منابع و ظرفیت‌های بسیار مطلوبی از جمله معادن را در اختیار دارد که از این ظرفیت به درستی استفاده نشده است و این استان با وجود ظرفیت‌ها در اشتغال جوانان با مشکلات متعدد مواجه است.

در حوزه کشاورزی، ظرفیت و پتانسیل مطلوب در استان داریم، برای توسعه فعالیت کشاورزی در استان باید برنامه ریزی لازم برای تامین منابع آبی آن فراهم شود، چراکه امروز منابع آبی موجود در استان تنها جوابگوی شرب و مصارف مردم است. 

با وجود صنایع موجود در استان همچون ایرالکو با سود کلان باید برنامه ریزی لازم در راستای توسعه شهر و ارائه خدمت بهتر به مردم صورت گیرد.

شهردار به عنوان مجری در حوزه شهری است، شهردار وظیفه دارد با تعامل با سایر دستگاه‌ها در راستای توسعه و آبادانی شهر گام بردارد، اگر این تعامل صورت پذیرد بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد. 

با وجود صنایع بسیار در استان، از بحث تامین منابع مالی جز استان‌های مطرح هستیم اما در تخصیص بودجه وضعیت مناسبی نداریم و در تقسیم بندی جز استان‌های آخر محسوب می‌شویم، اگر این بودجه متناسب با جایگاه استان تخصیص داده شود به قطع یقین می‌توان بسیاری از مشکلات موجود را برطرف ساخت.

نبود مکان تفریحی و گردشگری در استان از جمله عمده مشکلاتی است که متاسفانه تا به امروز به آن توجهی نشده است، با وجود جاذبه‌های گردشگری می‌طلبد با همکاری و تعامل با سازمان‌های متولی در راستای توسعه مکان‌های تفریحی اقدام شود.

 بهبود شرایط و وضعیتی که امروز اغلب مردم از آن گلایه دارند جز با تصمیم درست، انسجام و همکاری همه مردم برای انتخاب شایسته محقق نخواهد شد، همانطور که هشت سال قبل و بعد از آن چهار سال قبل با یک انتخاب اشتباه تبعات آن را تجربه کردیم.

 انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول