اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ایده‌های نوآورانه در حوزه خودمراقبتی و نگهداری از بیماران کرونایی جذب می‌شوند

با شکل‌گیری یک مرکز نوآوری در حوزه پزشکی، زمینه برای توسعه فناوری‌های حوزه خودمراقبتی و نگهداری در محل به ویژه در حوزه کرونا فراهم می‌شود.

ایده‌های نوآورانه در حوزه خودمراقبتی و نگهداری از بیماران کرونایی جذب می‌شوند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سیناآوا، مرکزی نوآور برای جذب تیم‌ها و ایده‌های استارتاپی خلاق و فناوری محور در حوزه آزمون مراقبتی از بیمار در محل است. این مرکز با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری شتاب‌دهنده نوآوری تشخیصی سیناپس و کارخانه نوآوری هم‌آوا راه‌اندازی شده است.

این مرکز در نظر دارد با شناسایی، آموزش، منتورینگ و سرمایه‌گذاری روی تیم‌ها و ایده‌های مستعد در حوزه آزمون مراقبتی در محل به بیمار، برخی مسائل و چالش‌های اساسی این حوزه را با رویکرد نوآورانه در تولید محصول و ورود به بازار رفع کند.

در همین راستا فراخوانی با  محوریت بیماری کووید 19 منتشر شده است تا از ایده‌ها و طرح‌های پژوهشی محققان ایرانی داخل و خارج کشور حمایت شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و مشارکت در این طرح می‌توانند به آدرس اینترنتی http://ictc.isti.ir/ مراجعه کنند.

مراقبت در منزل از بیمار، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در محل زندگی بیماران است. در این سیستم بیمار تحت مراقبت و نظارت پزشک و پرستار در محل زندگی خود از خدمات بهره‌مند می شود. مدیریت ارائه خدمات به نحوی است که بیمار در قسمتی یا تمام زندگی شخصی توانمند شود.

این کار به افزایش کیفیت مراقبت، کاهش دفعات و زمان بستری در بیماران مزمن، پیشگیری از بستری های غیرضروری با کاهش خطاهای دارویی، کاهش ابتلا به عفونت‌های بیمارستانی، ایمنی برای بیماران و خانواه های آنها، کاهش هزینه‌ها و غیره می انجامد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول