اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

حضور پای صندوق‌های رأی میثاق با شهداست/در انتخابات سرباز پیاده‌نظام دشمن نباشیم

رئیس دادگستری رفسنجان شرکت در انتخابات را میثاق با شهدا و شهید بزرگوار حاج‌قاسم سلیمانی دانست و گفت: امروز کسی نمی‌تواند از زیر بار این مسؤولیت شانه خالی کند و بگوید به من ربطی ندارد چراکه چنین شخصی سرباز پیاده‌نظام دشمن است.

حضور پای صندوق‌های رأی میثاق با شهداست/در انتخابات سرباز پیاده‌نظام دشمن نباشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، مجید فصیحی‌هرندی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای انقلابی، ان‌جی‌او ها و سازمان‌ها، سال گذشته به‌واسطه مبارزه با ویروس منحوس کرونا سال سختی را پشت سر گذاشتند.

فرماندار رفسنجان بیان کرد: کرونا یک پدیده شوم و عالم‌گیر است که انرژی زیادی از ما گرفت و مزید بر علت شد که در مقابل دشمنان قسم‌خورده در قالب جرثومه‌ای به نام ترامپ شرایط سخت‌تری برای ما فراهم شود.

وی ادامه داد: خوی استکباری آمریکایی‌هاست که هیچکدام خیرخواه هیچ ملتی در دنیا نیستند و مواضع و سیاست‌های  آنها در مقابل هرچه که ارزشی‌ست مانند دموکراسی و حقوق بشر، دوگانه است.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: مدیریت صحنه در این شرایط خیلی سخت بود اما تلاش مسؤولان بر این بوده که این مشکلات را کاهش دهند و فرصت‌های جدیدی رقم بزنند اما اگرچه کوتاهی‌هایی هم بوده که انتقاد وارد است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت شهرستان از نظر کرونا نارنجی‌ست و در این مدت رکود در برخی صنوف ازجمله تالارها حاکم شده است که مسائل اجتماعی هم بر اثر این رکود مترتب می‌شود، اضافه کرد: گردونه خاصی از آموزش در مدرسه و دانشگاه ایجاد شد، آموزش مجازی بسیار سخت‌تر و کم‌اثرتر از آموزش حضوری است اما مجموعه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها تلاش کردند که آموزش به‌خوبی انجام شود.

کسی که در انتخابات شرکت نکند سرباز پیاده‌نظام آمریکاست

حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان با تبریک میلاد کریمه اهل‌بیت (س) اظهار داشت: امام علی (ع) در نامه ۱۸ نهج‌البلاغه که به ابن عباس کارگزار خود در بصره نوشتند؛ اشاره کردند که مردم همه خوب و بد و عملکرد مثبت و منفی شما را پای ما می‌نویسند در عمل خوب و بد شما من هم شریک هستم.

وی ادامه داد: همه معنای این نامه متذکر این است که اگر هر فردی در کار نظامی، انتظامی، اجرایی و اداری، اطلاعاتی و قضائی و...هر خدمتی که انجام دهد و هر خطایی از او سر بزند، پای نظام نوشته می‌شود.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: نظام اسلامی که این همه برای آن خون داده شد و برای حفظ و بقای آن تلاش و جهاد شده و انسان‌های عزیزی در این راه به شهادت رسیده‌اند نباید به‌دلیل عملکردها عزتش زیر سؤال برود.

وی با بیان اینکه انتخابات آزمون بزرگی پیش پای همه ماست، افزود: کسانی که دم از شهدا، انقلاب و ارزش‌ها می‌زنند نباید در جریان انتخابات سرد به میدان بیایند، همچنین اگر کسی به میدان نیامد به حرف آمریکا و انگلیس گوش داده و سرباز پیاده‌نظام آمریکاست.

عسکری با اشاره به اهمیت سفارش‌کردن برای شرکت در انتخابات خاطرنشان کرد: تلاش کنیم کاندیدای اصلح را بشناسیم و انتخاب احسن کنیم که این انتخاب ما اثرگذاری بلندمدت برای مملکت خواهد داشت.

حجت‌الاسلام مهدی پورمحمدی رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان هم در این جلسه با اشاره به شأن و جلالت حضرت معصومه (س) بیان داشت: امام صادق (ع) فرمودند« حرم ما اهل‌بیت(ع) قم است، قم کوفه کوچک ماست و زنی از فرزندان من در این شهر است که نامش فاطمه دختر موسی است و تمام شیعیان ما به شفاعت این دختر وارد بهشت می‌شوند».

وی تصریح کرد: خداوند دستور می‌دهد که امانت را به اهلش بسپاریم؛ در مقابل کلمه امانت تفکری است که دنیاطلبان از جایگاه مقام و مسؤولیت به ریاست عنوان می‌کنند اما در مقابل نگاه ریاست‌طلبی نگاه امانت مطرح است که ائمه به آن سفارش کردند.

پورمحمدی ادامه داد: همه ما مسؤولیم و در انتخابات پیش رو که تجلی مردم‌سالاری دینی و جمهوریت است که مقام معظم رهبری آن را موجب پایداری نظام دانستند، شرکت و سفارش به شرکت کنیم که حضور و مشارکت مردم در آینده سیاسی کشور در مقاطع مختلف موجب استواری پایه‌های نظام است.

وی شرکت در انتخابات را میثاق با شهدا و  شهید بزرگوار حاج‌قاسم سلیمانی و ادامه راه شهدا دانست و گفت: امروز کسی نمی‌تواند از زیر بار این مسؤولیت شانه خالی کند و بگوید به من ربطی ندارد چراکه چنین شخصی سرباز پیاده‌نظام دشمن است.

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان اظهار کرد: هرکس در هر جایگاه وظیفه شرعی، قانونی، عرفی و اخلاقی اوست که برای حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات تلاش کند.

 وی ابراز کرد: دشمن هجمه‌های فراوانی با استفاده از کانال‌های ماهواره و فضای مجازی ایجاد کرده است؛ دشمن جنگ کرد، ترور و فتنه‌های مختلف صورت داد، کودتاها و تحریم‌های اقتصادی و فلج کننده و...به وجود آورد اما هیچ یک او را به هدفش نرساند چراکه ملت ایران مانند کوه ایستاده است اما می‌خواهد حداکثر فشار در جنگ روانی و جنگ اقتصادی داشته باشد که مردم را از بدنه نظام و مسؤولان جدا کنند.

پورمحمدی افزود: دشمن می‌خواهد به این نتیجه برسد که دین عرضه اداره حکومت و جامعه را ندارد و حکومت دینی به درد مردم نمی‌خورد، او می‌خواهد به جامعه ما القاء کند که اگر می‌خواهید زندگی آبادی داشته باشید آدم‌های بی‌دین و سکولار سر کار بیایند و اقتصاد شما را اداره کنند و دین برای مسجد است که این خیلی فرضیه خطرناکی است.

باید بینش سیاسی جامعه بالا برود

پورمحمدی عنوان کرد: دشمن کاری کرده ورود در سیاست را معادل بی دینی تلقی ‌کنند، بنابراین سیاست‌بازی با سیاست‌دانی را اشتباه نگیریم اگر معصومین ما اهل سیاست نبودند که به شهادت نمی‌رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: ما باید با بصیرت و آگاهی دادن و بالابردن بینش سیاسی مردم این مسأله را تفکیک کرده و فرق سیاست‌بازی با سیاست‌دانی را تشریح کنیم.

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان در ادامه به برخی قوانین و مقررات و جرائم انتخاباتی اشاره کرد و متذکر شد: امیدواریم انتخاباتی آرام و باامنیت، پرشور و با حضور حداکثری مردم و حضوری آگاهانه داشته باشیم و هرچه خواست و اراده و سلیقه مردم است از بین نامزدهای ریاست جمهوری و شورای شهر داشته باشیم و مدیریت اجرایی شهری و کشور را به افراد امانت‌دار، سالم و متخصص بسپاریم و دولتی که سرکار می‌آید مشکلات موجود را با کار جهادی شبانه‌روزی و تلاش مضاعف و استفاده از ظرفیت‌های داخلی حل کند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول