اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

درخواست مصر از آمریکا برای جلوگیری از احتمال حماقت نتانیاهو

منابع مصری ضمن اشاره به آمادگی کامل گروه‌‌های مقاومت مستقر در نوار غزه، خبر دادند که قاهره از دولت آمریکا خواسته است که از هر گونه اقدام احتمالی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای برهم زدن آتش‌بس فعلی در فلسطین جلوگیری کند.

درخواست مصر از آمریکا برای جلوگیری از احتمال حماقت نتانیاهو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری،‌ امروز (شنبه)، گزارش دادند که پرونده فلسطین، طی چند ساعت گذشته، شاهد تحولات بسیاری در سطح گفت‌و‌گوهای تثبیت آتش‌بس در خاک فلسطین و همچنین گفت‌و‌گوهای مربوط به بازسازی نوار غزه بوده است.

منابع مصری در این خصوص به روزنامه «العربی الجدید» گزارش دادند، ریاست‌جمهوری مصر که اشراف بر پرونده میانجیگری میان تل‌آویو و گروه‌های مقاومت فلسطین برای تثبیت آتش‌بس را برعهده دارد و در تلاش برای دست‌یابی به آتش‌بسی طولانی‌مدت است، از دولت آمریکا خواسته که وارد عمل شود و مقامات رژیم صهیونیستی به‌ویژه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌زیر فعلی این رژیم را به منظور جلوگیری هرگونه تلاش احتمالی برای هم زدن اوضاع فلسطین تحت فشار قرار دهد.

منابع مذکور اضافه کردند که مقامات دستگاه اطلاعات مصر به همتایان خود در تل‌آویو درباره خطر تحرکات رژیم صهیونیستی، بازگشت اوضاع به نطقه صفر و شعله‌ور شدن مجدد درگیری‌های نظامی هشدار داده‌اند و در عین حال، بر لزوم جلوگیری ازورود مشارکت‌کنندگان در راهیپمایی «پرچم»‌ به محله قدیمی شهر قدس و ممانعت از هتک حرمت حرم قدس تأکید کرده‌اند.

منابع مصری در این خصوص خبر دادند که مقامات بلندپایه این کشور،‌ طی چند ساعت گذشته، در قالب چند تماس تلفنی از واشنگتن خواسته‌اند که نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد.

طبق این گزارش، دولت مصر در اشاره به احتمال سنگ‌اندازی در روند رأی‌گیری پارلمان تل‌آویو (کِنست) و تأیید کابینه جدید در سرزمین‌های اشغالی تأکید کرده است که نتانیاهو برای دست‌‌یابی به اهدافی سیاسی تمایل دارد اوضاع داخلی را بر هم بریزد.

این منابع همچنین گزارش دادند که قاهره در گفت‌و‌گو با واشنگتن تأکید کرده است که در صورت به موفقیت رسیدن تحرکات نتانیاهو و متحدان او، تمام تلاش مصر برای تثبیت آتش‌بس از بین خواهد رفت.

منابع مصری خبر دادندکه شاخه‌های نظامی گروه‌های مقاومت فلسطین برای هر گونه درگیری احتمالی به خاطر موفقیت‌های اخیر همچنان در آمادگی کامل  به سر می‌برند تا جایی که برخی از اعضای ارشد نظامی در این گروه‌ها همچنان خواهان تحت فشار قرار دادن تل‌آویو هستند.

طبق گفته منابع مذکور، قاهره ضمن ابراز نگرانی از احتمال بر باد رفتن تلاش‌های صورت گرفته برای بازسازی و کمک به نوار غزه به‌ویژه نگرانی درباره مهندسان مصری اعزام شده به نوار غزه، خبر دادند که قاهره در گفت‌و‌گو با واشنگتن تأکید کرده است که در صورت وقوع درگیری، رویارویی تنها میان تل‌آویو و غزه نخواهد بود و این بار سه جبهه در یک رویارویی نظامی گسترده وارد عمل خواهند شد.

بر اساس این گزارش، قاهره خاطر نشان کرده است که هماهنگی‌های بسیاری میان گروه‌های مقاومت مستقر در نوار غزه، جنبش حزب‌الله لبنان و گروه‌های مستقر در سوریه وجود دارد و تمامی این گروه‌ها وارد درگیری با تل‌آویو خواهند شد که این مسئله جنگی منطقه‌ای ایجاد خواهد کرد و همه طرف‌ها باید برای جلوگیری از وقوع تقابل مجدد تلاش کنند.

العربی الجدید همچنین به نقل از منابع مذکور در اشاره به ایران ادعا کرد که نتایج درگیری‌های اخیر باعث شده که برخی از طرف‌های منطقه‌ تمایل به فرسایش توان تل‌آویو داشته‌ باشند و خاطر نشان کرد که نتانیاهو به علت چشم دوختن به منافع خود این چیزها را درک نمی‌کند.

 این روزنامه قطری چاپ لندن در ادامه با اشاره به خواسته تل‌آویو از قاهره مبنی بر عدم ارسال مصالح ساختمانی بیشتر به نوار غزه، به نقل از منابع یادشده خبر داد که قاهره از تل‌آویو خواسته است که به صورت موقت با این خواسته ارسال مصالح ساختمانی موافقت کند.

در بخش دیگری از این گزارش اشاره شده است که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین به طرف مصری اطلاع داده که تصمیم دارد پس از قاهره به ایران، لبنان و ترکیه سفر کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول