اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مرمت ابنیه فنی محورهای مواصلاتی استان سمنان

رئیس اداره نگهداری راه‌ها و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: با هدف حفظ و نگهداری ابنیه فنی موجود در راه‌های این استان، مرمت و بازسازی آنها در دستور کار قرار دارد.

مرمت ابنیه فنی محورهای مواصلاتی استان سمنان

وحید صداقت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان با اشاره به اینکه نگهداری راه‌ها در محورهای شریانی و حفظ پل‌ها و ابنیه فنی مسیر راه‌ها، جزو وظایف اصلی حوزه نگهداری راه است، اظهار کرد: با هدف جلوگیری از ورود آسیب‌ها و افزایش عمر و دوام ابنیه فنی موجود در راه‌های استان، مرمت آنها در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: در پی بارش‌های سال جاری و جاری شدن سیل در حاشیه محورهای مواصلاتی صدماتی به ابنیه فنی موجود وارد شد که بر این مبنا قرارداد مختلفی برای ترمیم پل‌ها و اجرای رادیه و برید در حوزه استحفاظی  اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان سمنان منعقد شده است.

رئیس اداره نگهداری راه‌ها و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان سمنان افزود: در عملیات نگهداری ابنیه فنی راه‌ها تصمیم‌گیری‌ها در خصوص زمان و انتخاب گزینه‌های ترمیم اهمیت به‌سزایی داشته و اصولاً بر مبنای بازرسی‌های مرتبی که از آنها صورت می‌گیرد، استوار است.

صداقت بیان کرد: پل‌ها ازجمله آسیب‌پذیرترین اجزای اصلی در جسم راه‌ها است و حفظ ایمنی آنها برای حفاظت از تردد خودروها و توجه به موضوع پدافند اهمیت زیادی دارد؛ از این رو بازدید مستمر از پل‌ها و ابنیه فنی راه‌ها در قالب اجرای طرح BMS (سیستم مدیریت یکپارچه پل‌ها) در دستور کار است و به‌طور مداوم این امر توسط کارشناسان فنی انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به‌منظور مدیریت بحران‌های احتمالی و جلوگیری از تخریب این ابنیه در زمان بارش، عملیات لایروبی و تنقیه ابنیه‌ مهم به‌طور مداوم انجام می‌گیرد.

دو هزار و ۷۶ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی و بیش از 5 هزار ابنیه فنی زیرپوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان قرار دارد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول