اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

تأمین امنیت انتخابات قم با ۵ هزار نیروی انتظامی و امنیتی

رئیس ستاد انتخابات استان قم از رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی در انتخابات و همچنین تأمین امنیت انتخابات قم با مشارکت مردم و حضور فعال بیش از ۵ هزار نیروی انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی خبر داد.

تأمین امنیت انتخابات قم با ۵ هزار نیروی انتظامی و امنیتی

 به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بیژن سلیمان پور در نشست امروز ستاد انتخابات استان با بیان این که انتخابات یک رویداد مهم، حساس و حیاتی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران خواهد بود تصریح کرد: برگزاری شایسته انتخابات یک تکلیف خطیر است.

وی اضافه کرد: ممکن است برخی از مردم تمهیدات برگزاری انتخابات را در همین روزها و هفته های اخیر تصور کنند، در حالی که فرآیند هر انتخابات در کشور، حداقل ۹ ماه قبل از برگزاری آن آغاز می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم در عین حال یادآور شد: ستاد انتخابات استان، شهرستان و بخش های قم از آغاز نیمه دوم سال گذشته شروع به کار کرد و در ادامه زمان بندی و تقویم انتخابات نیز از آذر ماه سال قبل ابلاغ و اجرایی شد.

وی با اشاره به اهمیت هماهنگی های بین بخشی حوزه اجرا، حوزه نظارت و همچنین بازرسی انتخابات و تداوم این تعامل ها با سایر دستگاه ها و نهادها اذعان کرد: خوشبختانه استان قم در این موضوع در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد.

سلیمان پور افزود: البته بر اساس قانون هر کدام از این بخش ها مکلف به کار خود هستند، اما در عین حال همه این بخش ها برای یک هدف واحد و مشترک تلاش می کنند و از این رو ایجاد تعامل در بین آن ها  لازم و ضروری است.

رئیس ستاد انتخابات استان قم با بیان این که جلسات این ستاد از آغاز تشکیل به صورت مرتب و منظم برگزار شده است گفت: کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی این ستاد نیز با هدف تحقق مشارکت حداکثری مردم و دور کردن فضای یأس و ناامیدی، اقدامات خوبی انجام داده است.

وی اضافه کرد: نباید فراموش کرد که کشور در حال حاضر درگیر یک جنگ اقتصادی تمام عیار است، اما در عین حال نظام در کنار تأمین مایحتاج عمومی و راه اندازی هفتگی پروژه های عظیم و تقدیم آنان به مردم، همچنان در ریل توسعه و پیشرفت قرار دارد و از این رو اصحاب رسانه و خبر باید این دستاوردها را به مردم عرضه کنند تا برخی کدورت ها سبب نیامدن مردم به پای صندوق های رأی نشود.

سلیمان پور همچنین به فعالیت های کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان توجه داد و گفت: بیش از ۹۰ درصد فرآیندهای انتخابات استان در دوره های اخیر به صورت الکترونیکی بوده است.

وی درباره فعالیت های کمیته آموزشی ستاد انتخابات استان بیان کرد: باید دانست که در هر انتخابات، نکات جدیدی برای یادگیری وجود دارد و از این رو همواره آموزش اعضای شعب اخذ رأی و حتی نیروهای انتظامی و دیگر دست اندرکاران امر انتخابات در دستور کار بوده است.

وی درباره فعالیت های کمیته امنیتی ستاد انتخابات استان یادآور شد: یکی از اقدامات در این زمینه، تشکیل کمیته رصد نارضایتی ها برای تبدیل نشدن این نارضایتی ها به اعتراض و ناامنی و همچنین پاسخگویی گروه های هدف بوده است.

وی با ابراز خرسندی از وجود شرایط پایدار امنیتی در استان خاطرنشان کرد: البته قم حرم امن اهل بیت (ع) است، اما اگر می توانستیم گزارش های امنیتی را ارائه دهیم همه متوجه می شدند که این استان با وجود همه تهدیدات و مشکلات، با هوشیاری و دلسوزی های مردم، مسؤولان و مدیران و البته به کوری چشم دشمنان، امن ترین استان کشور بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با انتقاد از برخی نامزدهای انتخاباتی گفت: متأسفانه در مناظره های انتخاباتی کمتر به جنگ تمام عیار اقتصادی دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توجه شده است.

وی سپس به تأمین امنیت انتخابات در استان قم با مشارکت بیش از ۵ هزار نیروی انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی توجه داد و بیان کرد: البته اطمینان داریم که مردم مانند همیشه و در این زمینه نیز در کنار خادمان خود خواهند بود.

رئیس ستاد انتخابات استان سپس به برگزاری انتخابات اسفند ماه ۱۳۹۸ در قم و در آغاز شیوع کرونا پرداخت و گفت: برخی در آن دوران می گفتند انتخابات نباید در قم برگزار شود، اما مدیریت استان پای این قضیه ایستاد و خوشحالیم که اکنون هم انتخابات پیشِ رو را بر اساس تجارب آن دوران برگزار می کنیم.

وی با اشاره به افزایش شعب اخذ رأی در استان از ۶۶۹ به ۷۲۲ شعبه برای کاهش تراکم حضور مردم یادآور شد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان در ۱۳۹ حوزه انتخابیه شامل ۶ حوزه انتخابیه شهری و ۱۳۳ حوزه انتخابیه روستایی برگزار خواهد شد.

سلیمان پور با بیان اینکه ۲۲ هزار نفر در برگزاری انتخابات در استان مشارکت خواهند داشت خاطرنشان کرد: تعداد واجدان شرایط رأی دادن در استان حدود ۸۴۶ هزار نفر است که از این تعداد حدود ۲۰ هزار نفر، رأی اولی هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان همچنین به اتخاذ تمهیدات لازم و کافی برای رعایت پروتکل های بهداشتی در شعب اخذ رأی استان توجه داد و اظهار کرد: افزایش تعداد شعب اخذ رأی برای عدم ازدحام مردم، پیش بینی اقلام بهداشتی در شعب و رعایت همه دستورالعمل ها توسط تمام اعضای شعب از جمله این تمهیدات است.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول