اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بازداشت فلسطینیان در قدس و الخلیل و راهپیمایی حمایت از اهالی شیخ جراح

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز نیز شماری از فلسطینیان را در قدس اشغالی و شهر الخلیل واقع در کرانه باختری بازداشت کردند.

بازداشت فلسطینیان در قدس و الخلیل و راهپیمایی حمایت از اهالی شیخ جراح

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز شنبه «نبیل نعیم النتشه» (۶۳ ساله) از شهر الخلیل را بازداشت کردند.

النتشه از سرشناسان شهر الخلیل و اسیر آزاده‌ای است که بیش از ۱۲ سال از عمر خود را در زندان‌های رژیم صهیونیستی سپری کرده است.

خبرگزاری فلسطین (وفا) گزارش کرد که نیروهای اشغالگر اسرائیل همچنین «فراس وائل ابوشرخ» و «محمود شبانه التمیمی» از اسرای آزاده فلسطینی را بازداشت کردند.

نظامیان صهیونیست همچنین در ورودی‌های شمالی شهر الخلیل موانع نظامی کار گذاشته و با متوقف کردن خودروهای عبوری اقدام به بازرسی از این خودروها می‌کنند.

در قدس اشغالی نیز نظامیان صهیونیست یک جوان را در بخش قدیمی شهر قدس پس از یورش به منزلش بازداشت کردند.

از سوی دیگر پلیس رژیم صهیونیستی امروز دو نوجوان فلسطینی ساکن قدس را به شرط حبس خانگی و تبعید از بخش قدیمی قدس اشغالی، آزاد کرد.

خبرگزاری فلسطینی (سما) گزارش کرد که پلیس رژیم صهیونیستی این دو نوجوان به نام‌های «محمد انور العباسی» و «آدم سامر العباسی» را به شرط حبس خانگی به مدت پنج روز و تعبید از بخش قدیمی قدس به مدت ۱۵ روز آزاد کرد. این دو نفر روز جمعه (دیروز) پس از خروج از مسجدالأقصی بازداشت شده بودند.

راهپیمایی حمایت از ساکنان محله شیخ جراح

روز جمعه (دیروز) همچنین ساکنان قدس به منظور حمایت از ساکنان محله شیخ جراح در خیابان‌های اطراف آن راهپیمایی کردند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی بر استمرار حمایت از اهالی این محله تأکید کرده و اقدامات رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اهالی این محله را محکوم کردند.

آن‌ها پلاکاردهایی در دست داشتند که در آن عبارت‌هایی به سه زبان نوشته شده و پایان اشغالگری و شهرک‌سازی را خواستار شده بودند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی شعار «قدس پایتخت ابدی دولت فلسطین است»، «اشغالگری نه» و «مهاجرت اجباری نه» سر دادند.

بنابر گزارش وفا، رژیم اشغالگر از حدود ۴۰ روز پیش با قرار دادن بلوک‌های سیمانی در ورودی‌های محله شیخ جراح، این محله را بسته و مانع از ورود فلسطینیان به این محله می‌شود.

به دلیل تداوم فشارهای شهرک‌نشینان صهیونیست و تبانی آنها با دادگاه‌های قدس، خطر آوارگی و کوچ اجباری نزدیک به ۵۰۰ فلسطینی در قدس را که دارای ۲۸ منزل در محله شیخ جراح هستند، تهدید می‌کند.

فلسطینی‌ها به موجب توافقنامه‌ای که در سال ۱۹۶۵ میان دولت اردن و «آنروا» (آژانس امداد و کاریابی ویژه آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل) بسته شد، مالک این زمین‌ها در قدس محسوب شده و منازل آنها توسط دولت اردن ساخته شد.

اما صهیونیست‌ها مدعی هستند زمینی که منازل فلسطینی‌ها در آن بنا شده قبلا متعلق به خانواده‌های یهودی بوده. رژیم صهیونیستی اکنون با تبانی در دادگاه‌های قدس توانسته این ادعای دروغ خود را به کرسی بنشاند و صدها فلسطینی با آوارگی اجباری روبرو هستند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول