اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

از اختصاص شعبه سیار ویژه بیماران کرونایی تا ابطال کاندیداتوری داوطلبان متخلف شورا

جلسه ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری با محوریت تمهیدات کرونایی در ایام تبلیغات کاندیداها و همچنین روز انتخابات برگزار شد.

از اختصاص شعبه سیار ویژه بیماران کرونایی تا ابطال کاندیداتوری داوطلبان متخلف شورا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سیدراشد جزایری ظهر امروز در قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ضوابط اجرایی برگزاری انتخابات را بیان کرد و گفت: حتی‌الامکان شعب اخذ رای باید در فضاهای روباز مستقر باشند و در صورت لزوم به استفاده از مکان‌های سرپوشیده حفظ تهویه مناسب ضرورت دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شعب فقط از 30 درصد ظرفیت خود می‌توانند برای پذیرش رأی‌دهندگان استفاده کنند، افزود: ابزار و ادوات اخذ رای به طور کامل گندزدایی شوند و افراد از خودکار شخصی استفاده کنند.

جزایری خاطرنشان کرد: علامت‌گذاری برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در شعب، بررسی سلامت شرکت‌کنندگان، استفاده از محلول‌های ضدعفونی و جلوگیری از ورود کودکان به پایگاه‌های اخذ رای از مواردی است که می‌تواند تا حد زیادی از شیوع بیماری کرونا جلوگیری کند.

عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط هواداران داوطلبان شورا منجر به ابطال کاندیداتوری آنان می‌شود

وی یادآور شد: تجمع هواداران و پیروزان در سطح شهر و ستادهای سربسته ممنوع است و اگر نمایندگان کاندیداها این موارد را رعایت نکنند پس از ارائه تذکر کتبی و ادامه روند، کاندیداتوری آن‌ها ابطال می‌شود که تشخیص این تخلفات بر عهده قاضی است.

جزایری با اشاره به ‌اینکه از ورود افراد کرونایی به شعب جلوگیری می‌شود، گفت: از اعضای شعب نیز از چند روز قبل تست گرفته خواهد شد تا با اطمینان در شعب مستقر شوند و همچنین اسامی 14 روز گذشته بیماران اعلام خواهد شد تا مورد نظارت قرار گیرند.

آغاز تزریق دز دوم واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری

وی با اشاره به ورود به مرحله دوم واکسیناسیون در استان بیان کرد: برای تزریق دز دوم در استان مشکلی وجود ندارد و برای افراد بالای 70 سال نیز سه هزار دز واکسن در استان داریم که به دلیل شایعات ایجاد شده در فضای مجازی استقبال از واکسن کاهش یافت اما لازم به ذکر است این شایعات هیچ پایه و اساس علمی ندارند.

در ادامه این جلسه جعفر مردانی گفت: در هر شهرستان یک شعبه سیار ویژه بیماران کرونایی مستقر خواهد شد و ناظران بهداشتی نیز یک تا سه شعبه را بررسی می‌کنند تا هم پروتکل‌ها به طور کامل رعایت شوند و هم افراد کرونایی که تمایل به شرکت در انتخابات دارند بتوانند رای دهند. 

ورود گردشگر به شهرهای نارنجی ممنوع است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به نارنجی شدن هفت شهرستان استان خاطرنشان کرد: اماکن توریستی، گردشگری و توریستی در شهرستان‌های نارنجی اجازه فعالیت ندارند و از ورود تورهای گردشگری به استان جلوگیری خواهد شد.

مردانی با توجه به اینکه زمان تبلیغات است و افراد تا دیر هنگام در ستادهایی با تهویه نامناسب هستند، افزود: پلیس با جدیت بیشتری بر منع تردد شبانه نظارت داشته باشد تا مردم متفرق شوند و نسبت به تردد بین شهری هم جدیت زیادی به عمل آید تا شاهد قرمز شدن شهرستان‌ها نباشیم.

وی با اشاره به ممنوعیت تماشای مناظرات و انجام مناظرات در شرایط کرونایی بیان کرد: نباید بگذاریم عادی‌انگاری و سهل‌انگاری ما را وارد موج پنجم کرونا کند و با توجه به ورود کرونای هندی و آفریقای جنوبی به استان همجوار نظارت حداکثری به وجود آید.

انتهای پیام/68035

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول