اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

بازی فریبکارانه اصلاح‌طلبان در انتخابات/ کارگزاران و مشارکت از همتی حمایت می‌کنند؟

اصلاح‌طلبان شرط حمایت خود از همتی یا مهرعلیزاده را تحرکات رادیکال و حاشیه‌سازانه قرار داده‌اند تا بدین‌ترتیب به زعم خود، فضای بحث عمومی را از کارآمدی و کارنامه و برنامه، به جعل دو قطبی‌های فریبنده منحرف کنند.

بازی فریبکارانه اصلاح‌طلبان در انتخابات/ کارگزاران و مشارکت از همتی حمایت می‌کنند؟

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، اصلاح‌طلبان همچنان بازی فریبکارانه در دو نقش را در قبال انتخابات پیش می‌برند. این طیف با تعیین نسبت به این که مردم از عملکرد دولت مورد حمایت آنها به شدت ناراضی هستند، ابتدا با ادعای این که «رئیس‌جمهور تدارکاتچی است» و سپس «نامزد نداریم»، ظرف چند ماه گذشته کوشیدند از پاسخگویی درباره عملکرد ۸ ساله دولت شانه خالی کنند و این در حالی است که همزمان نهاد اجماع‌ساز آنها فعالیت خود را آغاز کرده بود.

این طیف (و از جمله جبهه اصلاحات و نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان) پس از بررسی صلاحیت نامزدها نیز ادعا کرده‌اند نامزدی در انتخابات ندارند. اما خبرهای قطعی حاکی از این است که همتی قبلاً حتی برنامه خود را به نهاد اجماع‌ساز ارائه کرده و به گفته علی اکبر نمازی عضو شورای مرکزی کارگزاران، مورد استقبال این گروه هم قرار گرفته است.

ادبیات تند، غیرکارشناسی و سیاسی‌کارانه همتی و مهرعلیزاده در مناظره‌ها و تبلیغات انتخاباتی نیز نشان می‌دهد که آنها دیکته‌های دیگران را -بعضاً حتی ناشیانه- بازگو می‌کنند. اصلاح‌طلبان شرط حمایت خود از همتی یا مهرعلیزاده را تحرکات رادیکال و حاشیه‌سازانه قرار داده‌اند تا بدین‌ترتیب به زعم خود، فضای بحث عمومی را از کارآمدی و کارنامه و برنامه، به جعل دو قطبی‌های فریبنده منحرف کنند.

با این حال نگرانی خاتمی و بهزاد نبوی و برخی سران جبهه اصلاحات این است که رأی همتی و مهرعلیزاده همچنان که در دو هفته اخیر معلوم شده، رشد نکند و در همان حد دو تا چهار درصد باقی بماند. به همین دلیل خاتمی فعلاً برای حمایت رسمی دست نگه داشته تا هزینه شکست قریب‌الوقوع اصلاح‌طلبان به پای وی نوشته نشود.

پیش از این زیباکلام از قول خاتمی گفته بود که مردم دیگر به خاطر حمایت او از یک نامزد، رأی نمی‌دهند و روحانی جای دفاع باقی نگذاشته است.

با این وجود، روزنامه سازندگی ارگان حزب کارگزاران، طی چند شماره، تمام صفحه اول خود را به حمایت از همتی اختصاص داد و تیتر زد «همتی: مستقل هستم»، «صدای سوم»، برگ برنده همتی»، «دوقطبی رئیسی- همتی» و «کرباسچی: قهر با صندوق رأی یعنی خلع‌سلاح خودمان» را برای این حمایت انتخاب کرد. این روزنامه در عین حال با رندی و تردستی، همتی را با ۴ درصد رأی در نظرسنجی‌های دولتی، رقیب و همتراز رئیسی وانمود کرده که بالای ۶۵ درصد رأی دارد. پس از حزب کارگزاران، دیروز هم نوبت حزب اتحاد ملت (جایگزین حزب منحله مشارکت و یکی از ۳ حزب پدرخوانده اصلاح‌طلبان) بود که برخلاف مشی دو سه هفته گذشته، علناً از همتی حمایت کند. نشریه صدا ارگان حزب اتحاد ملت، دیروز تمام صفحه اول خود را به حمایت از همتی در تیترهایی «همت ملت»، «دوم خرداد را تکرار کنیم»، «جلایی پور: هر قدر تعامل همتی با اصلاح‌طلبان بیشتر باشد، احتمال جلب حمایت بیشتر می‌شود» و... اختصاص داد.

«صدا» همان نشریه‌ای است که سال گذشته خواستار مذاکره به هر قیمت و لو تحقیرآمیز با ترامپ شده و با اشاره به تحقیر رئیس‌جمهور صربستان توسط ترامپ نوشته بود و لو مثل رئیس‌جمهور صربستان، مثل بره‌ای در مذبح و بره‌ای در مسلخ یا همچون متهمی در اتاق بازجویی» باید با ترامپ مذاکره کرد(!)

برخی تحلیلگران می‌گویند وضعیت اصلاح‌طلبان که هم نمی‌خواهند انتخابات را از دست بدهند و هم می‌دانند که قادر به جلب رأی مردم نیستند، وضعیتی شبیه وضعیت اره‌نشینی را برای آنها رقم زده است.

یادآور می‌شود به گزارش مشرق، دولتمردانی مثل جهانگیری، نوبخت، نهاوندیان و... از همتی حمایت می‌کنند. حتی گفته می‌شود ادعای عزل همتی توسط روحانی نیز، برای نوعی محبوبیت‌سازی به نفع وی (به خاطر مغضوب واقع شدن!) بوده است.

منبع:‌ روزنامه کیهان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول