اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

همتی: روحانی رئیس‌جمهور خوبی بود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ظرف یک دهه گذشته میانگین رشد اقتصادی کشور نیم درصد بیشتر نبوده است.

همتی: روحانی رئیس‌جمهور خوبی بود

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مناظره سوم انتخابات ریاست جمهوری در مورد این سوال که دولت هر یک از نامزدها چه رویکردها، اولویتهایی را بری حل دغدغه هایی مردم، دنبال خواهد کرد؟ سخنانی را مطرح کرد.

محور این سخنان بدین شرح است: 

- بدون اعاده رشد اقتصادی در حد ۵ درصد نمی شود بیکاری را حل و رفاه را به کشور آورد.

- ظرف یک دهه گذشته میانگین رشد اقتصادی کشور نیم درصد بیشتر نبوده است. در طول یک دهه گذشته سرمایه گذاری در کشور شیب نزولی داشته و بدون سرمایه گذاری رشد اقتصادی معنا ندارد.

- اقتصاد مفاهیم و معادلات خود را دارد. علم اقتصاد به ما می‌گوید باید محیط سرمایه گذاری امن باشد.

- آقای رئیسی می‌گویند گرانی وجود ندارد اصلا تورم عامل گرانی است. اصلا در دنیایی که تورم ۲ تا ۳ درصد شده گرانی وجود ندارد.

- چرا قیمت ارز و مسکن بالا رفت؟ خودمان را به راه دیگر نزنیم آقای رئیسی. تحریم در این یک دهه گذشته مبادلات اقتصادی ما با دنیا را بهم زده است.

- شما یک کشور در دنیا نشان دهید بدون مبادلات اقتصادی جهانی بتوانند رشد و پیشرفت داشته باشند.

- آقای جلیلی اگر این ۷ مشکل ( مشکلاتی که مجری به آن اشاره کرد)  وجود دارد پس چرا در مورد مسائل دیگر صحبت می کنید. تحریم خیلی مهم است. من برای این ۷ مورد برنامه هایم تدوین شده است.

- این جریان می‌خواهد ما بدون دنیا زندگی کنیم. اولا شما بلد نیستید بدون دنیا زندگی کنید و اگر هم بلد باشید رشد ۸ درصدی که داشتیم به شد صفر درصدی و منفی تبدیل می شود.

- هزینه را مردم دارند می دهند، یک کشتی با پرچم ایران نمی‌توانیم روی دریا بفرستیم. پرسپولیس و استقلال پولشان را نمی توانند از AFC بگیرند. 

- آقای رئیسی که شما سرگروه این ۵ نفر هستید در مقابل من ایستادید اگر قدرت دست تندروها بیفتد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ قدرت دست شما بیفتد چه اتفاقی خواهد افتاد.

- من خیلی راحت می‌گویم تحریم با اجماع های جهانی اتفاق می‌افتد. برجام راه حلی بود که آقای ظریف با راهنمایی مقام معظم رهبری جلوی پای کشور گذاشت. اگر تحریم ها نبود کاسبان تحریم سالی ۳۵۰ هزار میلیارد تومان ضرر می‌کردند.

- تورم برای این ایجاد شده که دولت کسری  بودجه پیدا کرده است. کاسبان تحریم برای اینکه پول از دستشان نرود، نگذاشتند سرمایه گذاری خارجی در کشور شود. ترامپ و محاسبات تحریم با هم زیر نیز مذاکره زدند. مطمئن هستم یک دولت با هدایت رهبری می‌تواند تحریم ها را بر دارد.

- شما اصلا نمی‌خواهید سرمایه ای وارد کشور شود. الان چند سال است که نتوانستیم جذب سرمایه کنیم. نمی‌خواهید شغل برای جوانان ایجاد شود؟ مردم که می خواهند اما فکر می کنم جناب آقای رئیسی و آنهایی که در ستاد شما هستند اینها مخالف برجام هستند. اینها مخالف تصویب FATF هستند.

- جمعی که در مقابل من نشستند، آقایان، رئیسی، جلیلی، رضایی، زاکانی و قاضی زاده اینها نگذاشتند FATF دو سال تصویب شود. می‌گویند رابطه با خارج می‌خواهیم چکار! معلوم است وضعیت کشور اینگونه می شود.

- من اقتصاد خواندم، دنیا را دیدم و برنامه دارم حتی برای کشورهای همسایه که حاج قاسم عزیز توانست امنیت آنها را ایجاد کند، برنامه دارم.

- در سیاست خارجی، عربستان و امارات دشمن ما نیست. اینطور نیست پراید را جای فورد آمریکایی به مردم قالب کنیم.

- خاکریز جنگ تحریمی در خانه های مردم است‌. الان روزی چند نفر بخاطر نبود داروهای خاص از بین می روند. آقای ریسی شما گل به خودی زدید و با تندروی در زمین ترامپ بازی کردید.

- آقای جلیلی میفرمایند ما با دو تا سه کشور مذاکره کنیم. جناب جلیلی شما یک دهه با بیانیه خوانی در مذاکرات، معطل کردید و از آن موقع تا الان ۸۰ درصد GDP عقب مانده است.

- من فکر میکنم شما اصلا از مسائل بین‌المللی اطلاع ندارید. بهترین دوست های ما چین و عراق پول های ما را نمی دهند. آنها می‌گویند تا مذاکره شما به نتیجه نرسد پول ها را نمی دهیم و با شما ارتباط برقرار نمی کنیم.

- بیکاری و معیشت مردم نتیجه کارهای شماست. دنیا بدون حل مشکل تحریم با شما کار نمی کند.

- آقای زاکانی هم به عنوان پلیس بد به عنوان پوششی می خواهند چیزهایی را بگویند. بخشی از مطالب ارائه شده را تحریف شده مطرح کردند که پاسخ ایشان را نخواهم داد.

- اما در ارتباط با بورس؛ رئیس ما بانک مرکزی حق رای در دولت ندارد و مرا از دولت اخراج کردند. بدلیل بی اخلاقی وزیر اقتصاد و برخی رقبا برای اولین بار می‌گویم مدتها قبل از ریزش بورس به رییس جمهور و دفتر مقام معظم رهبری نامه خصوصی نوشتم و هشدار دادم مردم را دعوت نکنید.

- رهبر انقلاب خطاب به رییس‌جمهور فرمودند این هشدار رئیس کل مهم است. کسانی دیگری شبیه به آن را مطرح کردند. مقتضی است فکر جدی در این باره شود.

- همه بعد از آن دوباره دعوت به بورس کردند. وزیر اقتصاد گفت حبابی وجود ندارد. چند هزار میلیارد در بورس عده ای بود بردند. در طول یکسال سه بار رییس بورس را عوض کردند. نایب رئیس آن زمان مجلس نامه نوشت و بعد گفت سه روزه آن را حل می کنم. مشکل بورس هیچ ربطی به بانک مرکزی ندارد. ریزش بورس از  تعلل وزارت اقتصاد در فروش به موقع اوراق بود.

- گفتند ۱۱ نفر که بیشترین معوقه بانکی را دارند معرفی کنید. اینها بیش از ده سال پیش منابع گرفتند من لیست اینها را به آقای رئیسی می دهم اگر خواستند معرفی کنند.

- بحث زنان بسیار مهم است. ۵۰ درصد جمعیت کشور زنان هستند واقعیت آن است در حدی که باید در شان و جایگاهشان باشد در جامعه ما به آنها توجه نمی‌شود. 

- من فکر می‌کنم دولت باید امنیت لازم اجتماعی را برای زنان فراهم کند و فرصت برابر به آنها بدهد. مشکل ما در این زمینه این است که تعداد اشتغال برای زنان برابر نیست.

- در مورد زنان حتما مایکرو فاینانس یا وام های خرد را راه می اندازیم برای اینکه به خود اشتغالی و کار آفرینی برسند.

- در این طرحی که دارم حتما به دهک پایین به هر خانوار یک میلیون داده شود، البته از طریق هدفمند کردن یارانه نه از طریق چاپ پول. برنامه های وسیعی را برای زنان دارم.

- آقای رییسی فرمودند چرا الان به من لیست ابر بدهکاران را دادید. آقای رئیسی ما قبلا این لیست را دادیم و در قوه قضاییه پرونده آنها هست. برخی از پرونده ها بدلایلی پیش نمی رود.

- اینها در زمان من نبوده و برای گذشته است و اگر صلاح می‌دانید اسامی آنها را اعلام کنید.

- آقای جلیلی درباره FATF گویا شوخی می کند! فقط شما و کره شمالی می گویید FATF بدرد نمی خورد. یعنی ۲۰۰ کشور نمی فهمند؟  اینها برای مبارزه با فعالیت تروریستی و پولشویی است. اجازه بدید کشور نفس بکشد .

- جناب آقای رئیسی دو سال است دارند تبلیغ می کنند. مردم می دانند اینترنت امن یعنی چه؟ یعنی اینستاگرام بسته شود. یعنی چند میلیون شغل از بین برود.

- آقای رئیسی اینجا کره شمالی نیست. آقای آذری جهرمی این وزیر شجاع ما را هرروز به دادگاه فرا می‌خوانند. آقای رئیسی چرا نمایندگان شما در کمیته بررسی رای به فیلتر شدن اینستاگرام دادند. 

- وقتی شما میگویید با فیلترینگ مخالف هستید مثل این می ماند که طبری می گوید زمین ها و ویلاها را در لواسان دوستانش به او داده اند. الان دوستان آقای طبری چرا آزاد هستند؟ 

- آقای رییسی در کمیسیون ترفیع قضات زن ترتیب اثر داده نشده است، نسبت شما با افکار آقای علم الهدی امام جمعه مشهد چیست؟ مخالف نظر ایشان در مورد زنان هستید یا نه؟ شما در مناظره قبل نگفتید مخالف گشت ارشاد هستید یا نه؟

در این مناظرات می بینیم جای روستاییان خالی است. مشاور آقای رییسی شهر به شهر برای ایشان تبلیغ می کند و مشاور آقای جلیلی ترک موتورش می نشیند به روستاییان عزیز توهین می کند. نگاه مشاور آقای جلیلی به روستاییان نگاهی بود که در جلسه پیش آقای رئیسی به کارمندان داشتند. انگار روستایی واژه تحقیر آمیز است. 

- مردم عزیز نگذارید این نگاه ارباب رعیتی حاکم شود. ملت ما انقلاب کرد که این نگاه ها نباشد. مردم روستا از شما حتی گندمتان را هم نمی خرند. چون بودجه اش را تیم مجلسی هایی که در اینجا هستند مثل قیر رایگان، به رانت خواران دادند.

- من برنامه جامعی برای روستا و اقتصاد روستا دارم. در این برنامه تضمین می کنم که محصول کشاورزی شما را به نرخ روز بخرم نه نرخ تحمیلی که معمولا رایج است.

- من انبارهای گسترده در سراسر کشور برای نگهداری محصولات کشاورزی و عرضه آن در بورس کالا را می اندازم.

- آقای رییسی در صحبت چند روز پیش فرمودند بانک مرکزی نمی تواند نرخ سود را پایین بیاورد ولی من با ابزار قوه قضاییه می توانم. باید پرسید چرا پایین نیاوردید؟

- آقای رئیسی اقتصاد مثل دادگاه و زندان نیست. ریشه تورم را باید بخشکانیم. حکمرانی اقتصادی مان ما مناسب است. اینگونه کشور را مانند زندان نمی شود اداره کرد.

- آقای قاضی زاده هاشمی جلسه پیش گفتند که من به زنان بیشتر اهمیت می دهم و رئیس ستادم یک خانم است من عرض می کنم خانمی که در ستاد شما بود همین کسی نبود که گفته بودند بیل گیتس با واکسن کرونا می خواهد ۱۵ درصد جمعیت جهان را بکشد، با این تفکر می خواهید کشور را اداره کنید؟

- واکسیناسیون همگانی و رایگان کرونا را تا پایان سال انجام خواهم داد. سامانه شفاف کرونا در ماه اول آغاز دولت راه اندازی خواهد شد.

- مردم عزیز! شش ماه تمام براندازان خارجی و تندروهای داخلی من را تخریب کردند. برخی از مشکلات اقتصادی را حتی همین آقایان حاضر در جلسه را به گردن من انداختند. من هیچ چیز نگفتم، همه آقایان در اینجا می دانند که من با دست خالی در بانک مرکزی با ترامپ جنگیدم ولی به روی آنها نمی آورم چون باید تخریب کنند.

- من می‌دانستم اگر وارد صحنه انتخابات بشوم تخریب ها صد برابر خواهد شد. ولی گفتم ممکن است هیچ وقت نتوانم خودم را ببخشم. لذا دو ساعت مانده به پایان ثبت نام در صحنه حاضر شدم.

- آقای روحانی رییس‌جمهور خوبی بود؛ در دوران تعامل؛ یادتان بیاورید آن سال ها را، اما هیچ کس نمی دانست که ایشان در دوران جنگ اقتصادی چگونه عمل خواهد کرد.

- هیچکس ترامپ و کارهای او را پیش بینی نمی کرد. روحانی نتوانست در دوران جنگ اقتصادی آنطور که باید عمل کند، تیم ناهماهنگ اقتصادی، اعتماد به آدم های که خیر ایشان را نمی خواستند، در کنار تخریب و سنگ اندازی های همین آقایانی که اینجا نشستند، هم به مسئله دامن زد.

- باید قبول کنیم مردم خشمگین هستند رئیس جمهور نیاید بخندد و بگوید من هم صبح جمعه خبردار شدم.

- مردم سه سال است که آقایان تخم یاس و نا امیدی در جامعه می کارند. دارند به شما القا می‌کنند، رای‌تان هیچ اهمیتی ندارد، دشمن خارجی و تندروهای داخلی هر دو از رای شما می ترسند چون بازی آنها بهم می خورد.

- شما مردم برای این صندوق رای خون دادید. با جوانان ما چه کردند، در ۱۲ سال شعارشان از رای من کو، شد رای بی رای.

- ما در انتخاباتمان اشتباه کردیم. بیاید دوباره با هم یار دبستانی را بخوانیم. من قول می دهم کشور را از این پیچ خطرناک رد کنم. قول می دهم کشور را به قدرت اقتصادی منطقه تبدیل کنم.

- نمی گذارم کسی بخاطر معیشت شرمنده خانواده اش بشود، این کاری است که من بلدم. از تاج‌زاده و جنیدی تا صفایی فراهانی تا فردوسی پور و دایی تا آذری جهرمی، از طیب نیا و پزشکیان تا کرباسچی و فرجی دانا، از مسجد جامعه ای و ظفرقندی تا محمد جواد ظریف همه می توانند کنار من باشند تا ما ایرانی بهتر داشته باشیم.

- من هیچ ترسی ندارم نه برادرم فاسد است، نه پسرم نه دخترانم و نه همسرم. من به هیچ کس باج نداده و نخواهم داد. به من اعتماد کنید روز رای گیری زیر نیز بزنید نگذارید ۲۸ خرداد ۲۸ مرداد شود. قدرت خود را به همه کسانی که نمی‌خواهند خوشحالی شما را ببینید نشان دهید. به همه کسانی که می گویند اگر جمع کنید بروید؛ اینجا وطن ماست اینجا ایران ماست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول