اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

برگزاری آیین‌ خطبه‌خوانی در حرم امام رضا (ع) در سالروز تولد خواهرش +عکس

حرم مطهر امام رضا (ع) در سالروز میلاد با سعادت خواهر گرامی آن حضرت غرق در نور و سرور بود و خادمان آستان آیین‌های مختلفی را در این روز خجسته اجرا کردند.

برگزاری آیین‌ خطبه‌خوانی در حرم امام رضا (ع) در سالروز تولد خواهرش +عکس

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس حرم مطهر امام رضا (ع) در سالروز میلاد با سعادت خواهر گرامی آن حضرت غرق در نور و سرور بود و خادمان آستان آیین‌های مختلفی را در این روز خجسته اجرا کردند.

آغاز‌گر این برنامه‌ها خطبه خوانی خادمان حضرت بود. این مراسم با حضور جمعی از خادمان حرم مطهر رضوی همراه با مدیحه‌سرایی برگزار و پس از آن جشن‌های دهه کرامت به صورت رسمی آغاز شد.

برگزاری آیین قرآن‌خوانی «صفه» نیز بخش دیگری از برنامه صبح امروز در حرم مطهر امام رضا (ع) بود. طی این آیین جمعی از خادمان، کفشداران، دربانان و فراشان گرد هم آمدند و قاریان حرم آیاتی از کلام وحی را تلاوت کردند. آیین صفه یکی از آیین‌های دیرین در حرم مطهر رضوی است که بر پایه وقف شکل گرفته و واقف آن، بخشی از عواید موقوفه خود را برای تلاوت قرآن در حرم امام رضا (ع) اختصاص داده است.

از دیگر برنامه‌های آستان قدس رضوی در سالروز میلاد با سعادت خواهر گرامی آن حضرت نقاره‌نوازی است که این مراسم صبح امروز با استقبال زائران و مجاوران امام رضا (ع) در نقاره‌خانه صحن انقلاب برگزار شد.

طی این ۱۰ روز برنامه های متنوعی برای زائران و مجاوران اجرا خواهد شد. جشن‌های «لبیک یا امام» برنامه‌های محوری حرم مطهر در شب های دهه کرامت است که از ساعت ۱۹ در صحن پیامبر اعظم (ع) آغاز می‌شود و علاوه بر سخنرانان و ذاکران برجسته کشور، برخی چهره‌های برجسته فرهنگی، اجتماعی نیز مهمان این برنامه خواهند بود.

دختران خورشید»، «نقش ارادت»، «گلدسته‌های حرم»، «رسم دعبل»، «مناظرات رضوی»، «پویش بین‌المللی به لطف امام»، «همسفر تا بهشت»، «رواق کتاب»، «میهمان امام»، «در جوار عترت»، «برکت حضور» و «شکرانه همجواری» عناوین دیگر برنامه‌های فرهنگی تبلیغی حرم مطهر رضوی در دهه کرامت است و ویژه برنامه‌هایی نیز برای زائران غیرایرانی پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول