اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

سعید محمد در المیادین: همه به شورای نگهبان احترام بگذاریم؛ حمایت ما از رئیسی بی‌شرط وشروط است

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با اعلام حمایت مجدد و بدون شرط از ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری، تأکید کرد که همه باید به نظر شورای نگهبان احترام بگذارند.

سعید محمد در المیادین: همه به شورای نگهبان احترام بگذاریم؛ حمایت ما از رئیسی بی‌شرط وشروط است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری المیادین روز شنبه در ویژه‌برنامه انتخاباتی ایران، میزبان «سعید محمد» فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بود. 

محمد در این برنامه با اشاره به عدم تأیید صلاحیت خود برای ورود به رقابت انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: بله همانطور که می‌دانید در ایران شورایی به نام شورای نگهبان قانون اساسی طبق معیارهای موجود صلاحیت نامزدها را بررسی می‌کنند. آنها بعد از بررسی اعلام کردند که صلاحیت بنده احراز نشده است. من احترام می‌گذارم هر چند دلایل را به بنده اعلام نکردند اما همه ما باید به نظر شورای نگهبان احترام بگذاریم. 

مجری المیادین از علت اعلام حمایت محمد از ابراهیم رئیسی پرسید و محمد گفت، ما در کشورمان چارچوبی داریم به نام ولایت فقیه. ما اوامر ایشان را مطاع می‌دانیم. سخنان ایشان چارچوب لازم برای حرکت در جهت انتخاب نامزد اصلح ترسیم کرده و در این چارچوب ما معیارها را که تطبیق دادیم، تصمیم گرفتیم که از آقای رئیسی حمایت کنیم... در این خصوص ما به هفت استان سفر کردیم و به چهار استان دیگر نیز سفر خواهیم کرد و فردا به استان همدان، سپس کرمانشاه و چهارمحال بختیاری و سرانجام به فارس خواهیم رفت. 

 

المیادین پرسید چرا تاکنون اصولگرایان به یک یکپارچگی نرسیده‌اند تا آراءشان پراکنده نشود. محمد گفت، پنج نامزد اگر ببینند اقبال مردم به یک شخص بیش از دیگران باشد شاید به سود او انصراف دهند و شاید هم این کار را نکنند. الان در نظرسنجی‌ها اقبال به آقای رئیسی بیش از دیگران است. امیدواریم که رأی به آقای رئیسی با رأی بالا باشد تا مشکلات کشور را با قاطعیت حل کنند. 

محمد در پاسخ به سوالی درباره میزان مشارکت و اهمیت حضور مردم پای صندوق رأی گفت، «همانطور که قبلا هم اشاره کردم، ما در کشور نیاز به تغییر در نگرش به مسائل سیاسی داریم. برخی مسئولان در دولت فعلی تمایل به ارتباط فقط به چند کشور غربی دارند اما ما در کشور نیاز به ارتباط با کشورهای دیگر هم داریم. ما اعتقادمان این است که این تحول رخ خواهد داد و این نیازمند مشارکت اکثریت مردم در انتخابات است. ما اگر بخواهیم عمل جراحی لازم برای داخل و نگاه لیبرالیسم داخلی را داشته باشیم و نگاه اسلام محمدی را در دستور کار قرار بدهیم، نیازمند مشارکت حداکثری مردم داریم.

 

المیادین پرسید برخی مردم ابراز ناامیدی می‌کنند علت این نگاه چیست، و محمد گفت، شکایت مردم از دولت و عملکرد مسئولان و نامساعد بودن وضعیت اقتصاد و معیشت است. دولت کنونی حل همه مشکلات را منوط به مذاکرات هسته‌ای کرد. 

محمد در پاسخ سوالی درباره مناظرات گفت، فکر می‌کنم نحوه برگزاری این مناظرات درست نیست. در این مناظرات ما به سمتی رفتیم که حرفهایی زدند که اصلا نیازی به آن نبود. مثلا باید درباره مسائل برنامه‌ها ارائه شود، برای مسکن برای کرونا چه برنامه‌ای دارند.

محمد در خصوص سوالی درباره فرماندهی در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و تلاش برای حل برخی مشکلات اقتصادی گفت، ما برنامه چهار هزار صفحه‌ای خود را در اختیار آقای رئیسی قرار دادیم. ما آنچه در قرارگاه انجام دادیم این بود که تلاش کردیم اثر تحریم‌ها را کنار بزنیم. ما الان صادرکننده بنزین شده‌ایم حال آنکه ما در این حوزه تحریم شده‌ایم. ما باید به امکانات و توان جوانان خود تکیه کنیم. 

محمد در پاسخ به سوالی درباره درخواست علی لاریجانی از شورای نگهبان برای اعلام دلایل شورا برای عدم احراز صلاحیت وی گفت، شاید اعلام عمومی دلایل عدم احراز صلاحیت به سود کشور نباشد ولی به شکل شخصی به فرد مد نظر شاید خوب باشد. 

محمد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اگر رئیسی در انتخابات پیروز شود، او را در دولت احتمالی او خواهند دید، گفت‌، ما هیچ شرطی برای همکاری در آینده قرار نداده‌ایم. اگر اقبال مردم به ایشان باشد آنگاه خواهیم دید که آیا می‌توانیم در جایی به ایشان کمک کنیم یا خیر. 

محمد در پاسخ به سوالی در خصوص مناظره سوم که عبدالناصر همتی در آن ابراهیم رئیسی را افراطی توصیف کرد، گفت،‌ خیر اینطور نیست. دوستان این حرفها را می‌زنند تا مردم را بترسانند و با پروپاگاندا رأی جمع کنند... این حرف‌ها فرار از پاسخگویی از عملکرد خودشان است. آقای همتی باید در جایگاه پاسخگویی عملکردش باشد. 

محمد در خصوص برنامه دولت احتمالی رئیسی برای ارتباط با کشورهای همسایه نیز گفت،‌ بر خلاف تبلیغات سوئی که می‌کنند آقای رئیسی به دنبال تقویت روابط بخصوص با کشورهای همسایه است... عربستان سعودی در این خصوص اشاره‌های مثبتی از خود برای تقویت روابط با ایران، نشان داده و من فکر می‌کنم که مسئله یمن قابل حل است. ما دنبال همکاری در منطقه برای مقابله با سلطه‌جویی آمریکا هستیم. 

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول