اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تیراندازی مرگبار در شیکاگو با یک کشته و 9 زخمی

در پی تیراندازی دو فرد مسلح در بخش جنوبی شهر شیکاگو در آمریکا، یک زن 29 ساله کشته شد و نه نفر دیگر زخمی شدند.

تیراندازی مرگبار در شیکاگو با یک کشته و 9 زخمی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در تیراندازی صبح شنبه (به وقت آمریکا) در بخش جنوبی شهر شیکاگو در ایالت ایلینوی آمریکا، یک زن کشته شد و نه نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش شبکه آمریکایی «سی‌بی‌اس نیوز»، پلیس در جستجوی دو فرد مظنون به تیراندازی و قتل این زن ۲۹ ساله در محله «چاتهام» است.

امروز (شنبه) همچنین در ساعات بامدادی (به وقت آمریکا) به دنبال تیراندازی یک فرد ناشناس در شهر آستین در ایالت تگزاس دست کم ۱۲ نفر مجروح و در بیمارستان بستری شده‌اند. (جزئیات بیشتر)

روز جمعه نیز طی یک حادثه تیراندازی در یکی از شهرهای ساحلی ایالت «جورجیا»، دست‌کم ۹ نفر از جمله یک کودک دو ساله مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و دو نفر جان خود را از دست دادند.

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان، ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد: در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود ۵ درصد از جمعیت دنیا را شامل می‌شود نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.  

علاوه بر این، آمارهای مرکز تحقیقات کنگره آمریکا نشان می‌دهد آمریکایی‌ها صاحب حدود نیمی از (۴۸٪) از کل ۶۵۰ میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا هستند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول