اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سارقان مسلح 53 روستایی را در نیجریه به قتل رساندند

سارقان موتورسوار در تازه‌ترین حمله مسلحانه به تعدادی از روستاهای ایالت «زامفارا» در شمال غرب نیجریه، ده‌ها تن از کشاورزان و ساکنان این منطقه را قتل عام کردند.

سارقان مسلح 53 روستایی را در نیجریه به قتل رساندند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به گفته پلیس و ساکنان محلی، سارقان مسلح احشام ۵۳ نفر را در ایالت «زامفارا» در شمال غربی نیجریه به قتل رساندند.

نیروهای پلیس و شاهدان اعلام کردند تعداد زیادی فرد مسلح موتورسوار که ساکنان محلی به آن‌ها راهزن می‌گویند، به روستاهای «کاداوا»، «کواتا»، «مادوبا»، «گاندا سامو» و «آسکاوا» در منطقه زورمی در روزهای پنجشنبه و جمعه حمله کردند.

سخنگوی پلیس زامفارا اعلام کرد اجساد ۱۴ نفر به مرکز ایالت منتقل شده و نیروهای پلیس در پی این حملات در محل مستقر شده‌اند. ساکنان محلی هم گفتند که اجساد ۳۹ نفر دیگر یافت و تدفین شده است.

به گزارش «فرانس ۲۴»، روستاهای منطقه زورمی به طور مداوم هدف حملات اینچنینی قرار می‌گیرد و ساکنان محلی هفته گذشته یک بزرگراه را به نشانه اعتراض مسدود کردند و از مقامات خواستند به این حملات پایان دهند.

بخش‌های شمال غربی و مرکز نیجریه طی سالهای اخیر طعمه باندهای سارقان احشام و آدم‌رباها بوده که به روستاها حمله می‌کنند و ساکنان را علاوه بر سرقت احشام بعد از غارت و سوزاندن خانه‌ها، می‌کشند و می‌ربایند. این گروه‌ها در ماه‌های اخیر به حمله به مدارس و ربودن دانش آموزان برای دریافت باج روی آورده‌اند. 

از ماه دسامبر، بیش از ۸۵۰ دانش‌آموز نیجریه‌ای ربوده شده‌اند که اغلب آن‌ها بعد از پرداخت باج آزاد گشته‌اند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول